update naar W10 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

laserq

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
Ik dacht het is tijd geworden om te upgraden naar W10 en meteen van de gelegenheid gebruik te maken om een SSD te plaatsen in de laptop met een volledige schone installatie van W10.

Ik had GWX control panel geïnstalleerd. Uiteraard eerst de instellingen aangepast, zodat W10 wel gedownload kon worden. Vervolgens ook GWX control panel verwijderd.

De eerste stap is de huidige W7 te upgraden zodat de W10 versie zijn activatie krijgt. Hier gaat het helaas al mis. Het upgrade programma start op en daar blijft het bij, timewheel (is dat de juiste benaming voor het "rondje" midden in het scherm?) blijft maar draaien, krijg niet eens het eerste scherm te zien.
Geprobeerd via de W10 app in de systeembalk en ook los gedownload van de microsoft site. Beiden geven hetzelfde resultaat. Ook nadat ik programma heb laten draaien vannacht, na 8 uur geen enkel resultaat.
Ook met de virusscanner uit, hetzelfde resultaat.
Via Windows Update gezocht naar W10 upgrade, ook geen resultaat.

Waar moet ik de oplossing gaan zoeken? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Ja, die had ik ook al geprobeerd. Geeft ook hetzelfde resultaat.

Misschien dat wanneer je GWX herstelt en totdat de migratie is voltooid laat bestaan, het dan wel goed gaat, Klik

Laatst bewerkt:
heb je de media creation tool al geprobeerd ?
te vinden op : https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

hmmm, iets verder kijken dan mijn neus lang is...
ik had alleen op de eerste mogelijkheid geklikt, en dat werkte niet. De creation tool is de tweede knop, ik ging ervan uit dat dit alleen was voor het maken van een iso of flash drive, maar ik kan ook optie kiezen om W10 op deze pc te installeren. Dat werkte! Hij is in ieder geval nu aan het downloaden.

mooi zo ... ik doe er wekelijks meerdere en steeds via de media creation tool.
Effe off-topic : na installatie van windows 10 zou ik dadelijk o&o shutup gebruiken ==> https://www.oo-software.com/en/shutup10
Het is geweten dat win 10 héél veel info over jou verzamelt als je de basisinstellingen niet verandert, met dit proggie blokkeer je de ganse reut met 1 klik !

tnx, das was idd de eerstvolgende aktie. dit programma kende ik nog niet, link meteen opgeslagen!

En bedankt voor de snelle reacties van beiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan