update naar windows 7: backup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiwimichiel

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2010
Berichten
43
hey,

ik heb een dell dimension 5100 (1GB ram) met XP home edition en ik zou hem graag upgraden naar windows 7. Ik heb ooit eens geprobeert mijn XP opnieuw te installeren (ik zat denk ik met een vervelend virus ofzo) en dat is dan in het honderd gelopen (alle bestanden,... kwijt)

Daarom wil ik me nu eerst wat meer inlichten.
Wat moet ik doen om te upgraden naar windows 7? Kan ik onmiddelijk upgraden of moet ik eerst windows xp ervan smijten?
Zal ik na de update nog al mijn bestanden (muziek, fotos, word-documenten,...) en programmas (games, adobe photoshop,...) nog hebben staan of moet dat opnieuw worden geïnstalleerd/ een backup worden genomen?

Ik hoop dat er mij iemand kan helpen
 
Allereerst moet je al je bestanden veilig opslaan op een externe hardeschijf of usb stick.
Daarna kan je windows 7 een SCHONE installatie toe gaan passen.
Let er wel op! alles is dan gewist!!
Dus dan kan je al je programma opnieuw installeren in windows 7.

Suc6:thumb:

Windowsfaq
 
Hoi,

Eerst moet je zeker maken dat je PC windows 7 aankan. Dan is het eigenlijk heel simpel, je doe de windows 7 installatie DVD in de PC en start hier mee op. Er zijn 2 opties upgrade en hele schone installatie dan zou ik voor de 2e optie gaan, dus maak een backup van alle bestanden. Tijdens de installatie vraagt hij ook op welke harde schijf je hem wil installeren en welke partitie. Je kan natuurlijk de hele schijf formatteren en nieuwe partities maken, maar het is ook mogelijk om windows xp te houden en dat je gewoon een nieuwe partitie erbij maak voor W7 zodat je kan opstarten van beide (dual boot)

Succes !
 
Bedankt voor het snelle antwoord!!!
moet ik mijn harde schijf op voorhand handmatig formateren of gebeurd dit automatisch?
Ik heb 2 harde schijven in mijn pc, een c-schijf met de programmas en een d-schijf met mijn muziek,databestanden,...
moet ik ze alletwee formatteren?
 
Automatish? Je moet de partities formateren en verwijderen tijdens de installatie (als het nodig is nieuwe maken)

Of zoals ik zei niet verwijderen en formateren al wil je een dual boot
 
HOi,

Bij de installatie van Win7 krijg je vanzelf de vraag: upgraden of 'schoon' installeren.
Bij een upgrade wordt de inhoud van Windows in een andere map geplaatst en je gegevens blijven behouden.
Bij een schone installatie worden alle gegevens van de harde schijf gewist.
Er is niets tegen op een updrade, want feitelijk betekent dit dat er een cleane windowssituatie is naderhand en de 'oude' windowsomgeving staat in een aparte map die je kunt verwijderen.

Je hebt een wat oudere pc met 1Gb aan werkgeheugen. Hoewel dat volgens microsoft moet kunnen in in de praktijk 1gb voor Win7 heel weinig.
En zoals al aangegeven: doe eerst een compatibiliteitstest om zeker te weten dat je hardware geschikt is voor Win7
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan