update ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dustman

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
hoi mensen,

Ik heb bij mijn werkgever een database draaien voor het machine park, alles draait goed,
Ik kan via een formulier de database netjes vullen , opvragen en updaten maar ik wil graag als ik moet updaten de bestaande gegevens al in het formulier inladen, ik heb gezocht op google maar ik kom er niet uit weet iemand een goede tut of webpagina voor een uitleg.

dustman

Waarin doe je de updates? Waarschijnlijk moet je dit in elkaar zetten in de programmeertaal, niet in SQL.

hallo Frats, ik heb met google gezocht naar programma bv:javascript maar ik kan niks vinden dat echt werkt voor mij, ik kreeg van iemand dit als voorbeekd

$q = mysql_query('SELECT naam, functie, andere_opties FROM info_table WHERE id = '.$id);
$result = mysql_fetch_assoc($q);
[...]
Naam

<input type="text" value="'.$result['naam'].'" />

maar ik kan er geen kaas va maken, ik ben nog een beginner:o

Je moet eerst eens onderzoeken welke database software gebruikt wordt voordat je überhaupt iets kunt maken.

Dat scriptje daarboven lijkt op PHP.

Je hebt al een database draaien zeg je? Wie heeft dat gemaakt en kan die dat niet aanpassen? Lijkt me niet handig dat iemand die er niks van af weet bezig gaat met bedrijfs-software, eerlijk gezegd...

Inderdaad de database is niet door mij gemaakt, degene die er verstand van heeft is ontslagen
en nu hebben ze het mij in de maag gesplitst, ik weet genoeg van netwerken en van windows
om alles draaiende te houden maar sql daar ben ik nieuweling in (vindt het wel interessant).

ik heb zelf een form gemaakt om de database te vullen maar daar blijft het voorlopig bij.
Ik wil graag een tut of www plaats waar het een en ander wordt uitgelegd het liefst in het nederlands

Dustman

w3schools.com heeft wel PHP en SQL tutorials, daar zou ik eens beginnen.

Verder is het vooral zaak van veel prutsen, dus zorg voor een replica van de live omgeving waar je kunt knoeien zonder dat de echte versie stuk gaat (want dat gaat ie, en wel een paar keer ook voor je het goed hebt) en maak backups van je werk terwijl je bezig bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan