update probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

zandokan

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2004
Berichten
32
Hallo,

Ik heb een probleem met de windows update site, wanneer ik naar die site wil gaan krijg ik de volgende melding en dan blijft het hangen: Bezig met zoeken naar de nieuwste versie van de Windows Update-software...

Ik heb ook nog een 2de pc en daar heb ik geen problemen mee.
Ik heb updates op automatisch staan zoals microsoft ook aanraad, maar ik kan helemaal niets meer van windows xp updaten. Waar kan er een fout zitten, wie heeft vaker met zo een probleem te maken gehad??

Groeten.
 
Zelf heb ik problemen met updaten gehad na het toepassen van systeemherstel. Ik moest toen een waarde in het register veranderen. En het updaten liep hierna weer als een trein.

Er zijn echter vele mogelijkheden waarom de update het niet zou doen...

Kijk bij "help en ondersteuning" (op http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.aspeens) bij "probleemoplossing van Windows Update".

Er staan daar in het engels wel heel veel "errors". Maar wellicht met wat geduld, vind je daar je oplossing.

Succes! Dick
 
Meedenkertje en het zal waarschijnlijk geen zoden aan de update-dijk zetten maar ik had vaak problemen met de update-site, totdat ik zomaar ALLE ActiveX-jes (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Beveiliging, alle 5 opties) op inschakelen had gezet (staan bij mij gewoonlijk uit qua safe) en ja hoor, gaan met die banaan. Ook even de cache legen: in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen, klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen" en sluit af met op OK.
 
Thuis nog even opgezocht over welke waarde ik toen veranderen moest.

Het controleren waard!

Click "Start" en "uitvoeren"

type: regedit (en OK)

Blader in het linker deel naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Windows

In het rechter deel zie je de key CSDVersion.
Dubbelklik op deze key
Verander de waarde in 0 (nul) (en dan OK)

Herstart PC.
 
hallo,

Ik heb het geprobeerd via regedit, de waarde van 100 naar 0 gezet, maar zelfde probleem.
Ook nog alle AcitveX op inschakelen gezet, maar ook dit helpt niet.
Op de website van Microsoft gekeken, maar ik kan niets vinden wat mijn probleem uitlegt en wat er aan te doen.
Dit is heel vreemd, ik heb nog nooit problemen gehad met windows update. Ik heb er vaak gebruik van gemaakt, ik snap er niets van.
De problemen ontstonden eigenlijk net nadat ik de harde schijf had geformatteerd en windows xp opnieuw heb geinstalleerd. Hierna heb ik eerst SP1 geinstalleerd en toen wilde ik dus naar de update site maar dat werkte niet.
Wat kan er nou fout zijn gegaan??
 
Heb hetzelfde probleem en vind geen oplossing.

Heb zoals aangeraden alle activeX toegelaten maar geen reactie.
Heb mij al suf gezocht op de site van microsoft naar een patch of tool om de update terug te activeren, maar elke keer word ik naar de update site van microsoft verwezen:mad: .

Is er dan echt niets te vinden op het net:(
 
Misschien vergeten om je opnieuw te registreren bij Windows na formatteren/herinstalleren?
(Ok, 't is wel een open deur, maar je weet maar nooit)
 
ik heb het een keer gehad na opnieuw geinstaleerd te hebben,dit probleem ook gehad en toen zat het in mijn norton internet security dus toen windows xp geinstaleerd>registreren>updaten>norton erop gezet toen ging het goed.
daarvoor deed ik win. installeren registreren toen norton erop en toen updaten en mislukte.
 
Nog steeds dezelfde probleem, ik heb sp2 gedownload en geinstalleerd met de hoop deze probleem te verhelpen maar helemaal niets. Dus als iemand nog raad heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan