Update probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hegemanskie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo,

Sinds een half jaar heb ik een laptop gekocht die standaard Windows 8 geïnstalleerd had. Ben zelf wel redelijk bekend met Windows 7.
Na een tijdje moest ik de update doen naar Windows 8.1, update verliep soepel en niet echt grote problemen ondervonden.
Nadat ik afgelopen weekend las van de deadline van Microsoft om Windows 8.1 te updaten naar 'update 1', ben ik gelijk aan de slag gegaan.
Ook omdat wanneer je deze update niet op tijd installeert je in de toekomst ook geen ondersteuning zult ontvangen(je weet maar nooit).

En dit is het punt waar de problemen ontstonden, eerst meerdere keren geprobeerd te updaten via de normale manier(Windows update).
Dit werkte niet en de update wordt nu 7x als mislukt weer gegeven in Windows update.(Zie bijlage 'Windows update geschiedenis')
Alternatieve manier geprobeerd, updates van internet afgehaald en deze proberen te installeren.
Geprobeerd via de volgorde die op internet stond aangegeven maar wederom mislukt.(Zie bijlage 'Windows update fout')

Tevens door de deadline die Microsoft stelt, ben ik nu toch wel benieuwd wat de manier voor deze laptop is.
Specificaties:
Acer V3-571G
Windows 8.1 (9.3.9600.16452)
Intel Core i5-3230M
6GB RAM
nVIDIA GeForce 710M

Met vriendelijke groet,
Jelle Hegeman

Bijlagen

• Windows update geschiedenis.png
    Windows update geschiedenis.png
    30,6 KB · Weergaven: 65
  • Windows update fout.png
    Windows update fout.png
    8,9 KB · Weergaven: 54
Ik had dit probleem ook. Uiteindelijk heb ik het kunnen oplossen met toch dat alleenstaand installatiepakket te gebruiken. Ik gebruikte het bestand 'Windows8.1-KB2919355-x64.msu' dat ik ergens uit het Microsoft Downloadcenter had gehaald. Misschien moet je je pc gewoon effe herstarten en dan opnieuw de setup proberen uit te voeren...
Je moet wel opletten dat hij in het begin een hele tijd niks doet (dat komt omdat hij verschillende bestanden uit moet pakken en je hiervoor geen progress ziet)...

Ik hoop dat je hier iets mee bent...

-link10001000

Hallo Link,

Inmiddels vele uren verder, zonder enig resultaat. Vele forum's gelezen met code's in de elevated cmd, ook dicht mocht niet baten. dism2.JPG
Ik denk dat mijn laptop en W8.1 update 1 gewoon niet zo'n goede vriendjes zijn. *zucht*
In ieder geval, bedankt voor je reactie!!

Met vriendelijke groet,
Jelle Hegeman

Bijlagen

• dism1.JPG
    dism1.JPG
    41,3 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan