Update processor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DoRcO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
ik heb laatst een nieuwe processor gekocht,

AMD Athlon 64 X2 Dual Core ~3.0 Ghz

alleen als ik mijn pc opstart valt mijn pc soms zomaar helemaal uit,
ook als hij soms al een poosje aan staat valt hij wel eens uit.

DIT KOMT NIET DOOR DE VOEDING,

Iemand van een pc shop heeft mij verteld dat ik een soort update moest uitvoeren voor de processor ofzo,,, ik weet zelf niet helemaal wat hij bedoelt, kan iemand dat misschien uitlegen en vertellen hoe ik die processor kan updaten?

Greetz Remco

Ik denk dat hij een Bios update bedoelt !

ik weet niet, zal best kunnen, hoe doe je dat dan??

Beetje weinig informatie, welke AMD processor is het precies? En bovenal, welk moederbord heb je? Weet je dit niet, dan kun je beide zaken checken met programma's als PC Wizard en Everest.

En inderdaad, grote kans dat de verkoper doelt op op een BIOS-update. Maar daarvoor hebben we eerst meer informatie nodig.

Persoonlijk zou ik Everest anno 2008 nu niet direct meer als eerste of tweede aan willen bevelen. Everest wordt sinds 2006 (?) niet meer geupdate (omwille van commerciële doeleinden) en dientengevolge wordt met het verstrijken van de tijd, elke hardware herkenning van Everest twijfelachtiger. Idd. is PC Wizzard of een tooltje als Belarc advisor, wellicht meer aan te bevelen dan Everest.

Laatst bewerkt:
Ik zou Everest anno 2008 nu niet direct meer aanbevelen. Everest wordt sinds 2006 (!) niet meer geupdate (omwille van commerciële doeleinden) en dientengevolge wordt met het verstrijken van de tijd, elke hardware herkenning van Everest twijfelachtiger. Idd. is PC Wizzard of een tooltje als Belarc advisor, wellicht meer aan te bevelen dan Everest.

HUUUU.....
Er is net een nieuwe uit the "Ultimate Edition"

Ik bedoel vanzelfsprekend niet de commerciële versie, maar de gratis versie die allang niet meer te verkrijgen is via Lavalys, al "zwerft" de verouderde gratis versie nog op vele plekken rond op het w w w.

Lees er alles over : Klik

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik Everest anno 2008 nu niet direct meer als eerste of tweede aan willen bevelen. Everest wordt sinds 2006 (?) niet meer geupdate (omwille van commerciële doeleinden) en dientengevolge wordt met het verstrijken van de tijd, elke hardware herkenning van Everest twijfelachtiger. Idd. is PC Wizzard of een tooltje als Belarc advisor, wellicht meer aan te bevelen dan Everest.

Misschien zet ik daarom PC Wizard wel als eerst optie neer....:confused:

;) Misschien moet Everst helemaal niet meer genoemd worden in 2008 en daarna..............

Waarom niet? Everest kan gewoon gedownload worden als trial versie die het 30 dagen lang gaat doen. Zowel corporate als ultimate, dus nog steeds gratis te gebruiken voor iedereen..

Mocht het je alleen om de inhoud van de pc gaan, of om ongeidentificeerde hardware, dan raad ik udi aan (unknown device identifier).

Waarom niet? Everest kan gewoon gedownload worden als trial versie die het 30 dagen lang gaat doen. Zowel corporate als ultimate, dus nog steeds gratis te gebruiken voor iedereen..

Mocht het je alleen om de inhoud van de pc gaan, of om ongeidentificeerde hardware, dan raad ik udi aan (unknown device identifier).

Alleen krijg je bij sommige onderdelen te zien [ Trail Version ] !!!!!

Het gaat wel erg offtopic, maar voor de duidelijkheid: ik had er Home Edition achter moeten zetten, of Ultimate Edition. Het eerste is inderdaad out of date, en heeft op modernere pc's geen zin meer. Op pc's van een aantal jaar oud, is het nog steeds een prima programma.
Maar de Ultimate Edition is daarentegen weer niet gratis, en daar kun je niet alles mee checken. Maar waarschijnlijk wel de gegevens die in dit geval nodig zijn, namelijk processor en moederbord.
Pasja, allebei dus een beetje gelijk. :)

Ontopic: DoRcO, is het gelukt?

nee, nog niet,,,

mijn systeem

Systeem: Microsoft windows XP professional Service Pack 2.0
processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
Chipset: nVidia 6100 SM-M
Graphic card: NVIDIA GeForce 6100 nForce 405
Werkgeheugen: 2GB
Geheugen: 250 GB (extern 500 GB)
DirectX: version 9.0

meer nodig? zeg het dan maar even...

------------------------------------------------------------------------------
gegevens PC Wizard over processor
------------------------------------------------------------------------------

General Information :
Type : AMD Athlon 64 X2
Internal Specification : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
Model Number : 6000+ (estimated)
Codename : Windsor
Revision : JH-F3
Technology : 0.09µ
CPU ID : F.3.3
CPU IDEx : F.43.3
Brand ID : 4
K8 Revision : 5.3
Energy Efficient : Yes
Number of Logical Processors : 2
Number of Physical Processors : 2

kan iemand daaar wat mee, en kan iemand me verder helpen:confused:

Nee, want de naam en type moederbord worden niet vermeld. Je kunt al wel vast in het bios uitzoeken welke versie bios je nu hebt.

waar kan ik moederboard en bios vinden ?
ik heb PC Winzard

System Model
Enclosure Type: Desktop

Processor A
3,00 gigahertz AMD Athlon 64 X2 Dual Core
256 kilobyte primary memory cache
2048 kilobyte secondary memory cache

Main Circuit Board b
Board: NF-MCP61
Bus Clock: 201 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 03/03/2007

dit heb ik gevonden,, ,, genoeg??

Laatst bewerkt:
Niet echt, het zegt alleen dat er een Nvidia chipset aanwezig is, maar nog steeds niet welk moederbord.

waar moet het bij staan dan ?
----------------------------------------------------------------------------------------------
Operating System System Model
Windows XP Professional Service Pack 2 (build 2600) Enclosure Type: Desktop
Processor a Main Circuit Board b
3,00 gigahertz AMD Athlon 64 X2 Dual Core
256 kilobyte primary memory cache
2048 kilobyte secondary memory cache Board: NF-MCP61
Bus Clock: 201 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 03/03/2007
Drives Memory Modules c,d
750,15 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
660,02 Gigabytes Hard Drive Free Space

ATAPI DVD A DH20A1P [CD-ROM drive]

ST350083 0ACE USB Device [Hard drive] (500,11 GB) -- drive 1
WDC WD2500JS-22NCB1 [Hard drive] (250,06 GB) -- drive 0, s/n WD-WCANKA307867, rev 10.02E02, SMART Status: Healthy 1984 Megabytes Installed Memory

Slot 'A0' has 1024 MB
Slot 'A1' has 1024 MB
Slot 'A2' is Empty
Slot 'A3' is Empty

Local Drive Volumes

c: (NTFS on drive 0) 250,05 GB 198,88 GB free
e: (NTFS on drive 1) 500,11 GB 461,14 GB free

Display
NVIDIA GeForce 6100 nForce 405 [Display adapter]
LGE L1919S [Monitor] (17,1"vis, februari 2007)

---------------------------------------------------------------------------------------------

staat het hierbij ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan