Update Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper07

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Hallo,
Ik heb vrij weinig ervaring met access, vandaar dat ik nu hier ben.
Ik werk op het moment met een database waarin allemaal documenten geregistreerd staan.
Deze documenten staan allemaal onder aparte kopjes (in aparte tabellen), maar nu is er ook een grote tabel waar alle documenten instaan.
Nu wilde ik een update query maken waardoor, onafhankelijk waar iemand een nieuw document toevoegd of gegevens hiervan verwijderd, de document gegevens altijd in de betreffende tabellen (de specifieke en grote tabel) up-to-date zijn.
Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar het werkte niet naar behoren dus ik wil graag stap voor stap opnieuw beginnen met de update query.

Kunnen jullie mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!

Leg eerst even uit wat je nu eigenlijk aan het doen bent, want helemaal snappen doe ik het niet. Ik snap dat je documenten registreert in een database, maar daar stopt het begrip een beetje. Want waarom sla je die documenten op in verschillende tabellen? En waarom dan ook nog eens in één centrale tabel? Niet alleen een heel onhandige constructie, maar ook nog eens lastig bij te houden, zoals je al gemerkt hebt. Wat is het probleem om alle documenten één keer op te slaan in één tabel, wat normaal zou zijn in een database?

Het is een database die al bestond, en die moet ik nu bijhouden.

De documenten behoren bij verschillende personen en zijn onder te verdelen in verschillende categorië (vb. Rijbewijs, Paspoort, Diploma's) en per categorie zijn er aparte tabellen gemaakt om aparte forms en reports te maken.
Daarnaast is er ook een grote tabel waar al deze documenten in samenkomen en hieruit wordt bijvoorbeeld een lijst van documenten per medewerker gecrëerd.

Als je een tip hebt om het efficiënter te maken is dat ook fijn!
Dan ga ik dat gewoon doen; het moet zo efficient mogelijk blijven uiteindelijk.