Update sql na DoCmd.CopyObject

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik wil eerst een tabel kopiëren voor er wijzigingen in aan te brengen. Dit is de code.
Code:
    DoCmd.CopyObject , "tblLijstProducten_Kopie_" & Now(), acTable, "tblLijstProducten"

sqlUpdate = "UPDATE tblLijstProducten SET tblLijstProducten.ProductActief = False;"
    DoCmd.RunSQL sqlUpdate
Echter bij het uitvoeren wordt ook in de gekopieerde tabel het veld [ProductActief] op False gezet. Hoe kan ik dit voorkomen? :(

Waarom zou je voor zo'n simpele klus (één Ja/Nee veld voor alle records op Nee zetten) een kopie maken van de complete tabel? Ik werk al 30 jaar met databases, maar déze handeling heb ik dus nog nooit nodig gehad. En ook nooit gemist... Neemt niet weg dat het commando vermoedelijk nog wel zou werken als er wat meer tijd tussen de commando's zit. Ik vermoed dat het kopiëren van de tabel nog niet klaar is. En dat de SQL update dus de tabel bijwerkt voordat hij gekopieerd is. Maar ik ben wel heel erg benieuwd waarom je dit nodig hebt...

Ik had ook al zo'n vermoeden. Meer tijd tussen de commando's geven.
Maar waarom heb ik deze werkwijze nodig. Verschillende velden van de actief gezette producten worden in verschillende comboboxen gebruikt. Één maal per kalenderjaar reset de beheerder de tabel van de producten om voor het nieuwe kalenderjaar andere en/of nieuwe producten actief te zetten. Om te voorkomen dat de beheerder per ongeluk de tabel producten reset, maak ik voor mijn eigen gemak een backup.

En jullie hebben geen Back-up procedure waarbij de hele db dagelijks wordt gebackupt? Dus ook die tabel? Als het eenmalig gebeurt op een vast tijdstip, zou ik het sowieso scripten. En die (blijkbaar onbetrouwbare) beheerder terugzetten naar de afdeling Bordenwassen :).

We hebben wel een back-upsysteem, maar ik wil een omslachtige procedure met de ICT-dienst om een verloren tabel terug op te halen, vermijden. Maar een script lijkt me wel wat. ☺