update van 98 naar ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

petermus

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Op mijn laptop is 98 geïnstalleerd. Iedere keer als ik ME probeer te installeren, krijg ik een melding dat een update niet mogelijk is. Wie weet wat er hier aan de hand is en hoe te handelen om dit wel mogelijk te maken. Op voorhand bedankt.

Je kan het ook beter niet doen want ME is de grootste misser van Microsoft ooit.

Emm nou zouden verschillende reden kunnen zijn.

Ik neem bv aan dat ME de zelfde taal is als waar 98 mee rond fietst.

En heb je wel een ME upgrade cd ipv een oem versie, want anders kan je het zo ie zo wel shaken volgens mij.

Maar zo ie zo zou ik dat nooit doen, ME is eig al brak en 98 upgraden naar ME word je volgens mij al helemaal niet blij van...

Laatst bewerkt:
ME is zeker niet aan te raden...

Heb er een jaar mee gewerkt en in dat jaar heb ik ongeveer elke week geformatteerd...:(

klopt

ja ME is balle troep(egt een dikke blunder)

als je iest anders instralleert pak dan (als da kan) Xp

I love the music :cool:

dj sj

Windows ME

Voor petermus even het volgende; Mogelijk heb je een versie van Windows ME, die bedoeld is om te upgraden vanaf W95. Die is niet geschikt om W98 te upgraden. Dit is mij indertijd overkomen toen ik wilde upgraden van W95 naar WME. Indertijd waren er abusievelijk bij MS producten verwisseld en in de verkeerde dozen verpakt. Dat heeft nogal wat commotie gegeven in de pers. Nadat ik een ander exemplaar had ontvangen, werkte de upgrade prima. Overigens, als het inderdaad een upgrade betreft heb je de CDROM van W98/95 ook nodig, om aan te tonen dat je gerechtigd bent tot deze upgrade. Windows vraagt tijdens de installatieprocedure namelijk om de originele cdrom van de vorige versie. Ik heb lang gewerkt met Windows ME en was er zeer tevreden mee. Anderhalf jaar zonder herinstallatie was heel gewoon. Aangeschaft onder meer vanwege de eenvoudige systeemherstel-functie. Het is een kwestie van verstandig met het systeem omgaan, zoals onderhoud plegen en niet alles downloaden wat er in beeld komt. Dit geldt trouwens ook voor andere systemen. Omdat ik een nieuwe pc aanschafte werk ik nu met XP. Verder nog een tip; als de upgrade gelukt is, ME dus draait, dan moet je bij Microsoft een patch ophalen en installeren. (foutje in ME)Anders loop je tegen het probleem op dat systeemherstel na een bepaalde datum geen herstelpunten herkent en dan is het niet mogelijk het systeem later terug te zetten naar een eerder tijdstip. (nu niet allemaal flauw gaan roepen "zie je wel").

Naar aanleiding van de negatieve berichten over Windows ME voel ik nu toch echt de behoefte om hier op te reageren, ik weet niet wat de mensen allemaal doen om het de kwalificatie slecht besturings systeem mee te geven,ik zelf werk er al 4 jaar mee en heb er nog nooit een probleem mee gehad, integendeel af en toe knort en spint het zelfs van tevredenheid, en een vastloper heb ik nog nooit gehad (maar dat zal wel aan mij liggen).Ik schrijf dit niet om mij af te zetten maar om de mensen die het gebruiken of willen gaan gebruiken niet meteen de moed in de schoenen te doen laten zakken om dat hun ten onrechte wijs gemaakt word dat het een slecht besturings systeem zou zijn enkele voorbeelden: bagger, schit, puin, troep, slecht, enz.enz.
Blijft de vraag hoe ze tot deze uitspraken zijn gekomen want als ze gelijk hebben waarom constateer ik dat dan niet.

AB 58,

Het komt soms voor dat mensen geen problemen met Windows ME hebben, maar de meeste mensen die ik ken hebben altijd problemen met ME.

Ikzelf had na 2 uren al dikke register fouten die niet te herstellen waren en tig blauwe schermen.

Het is gewoon een feit dat het 1 van de slechtste Windows versies ooit gemaakt is, maar als je er tevreden mee bent moet je het gewoon houden.

Voor de topicstarter:

Ik weet niet wat voor systeem je hebt, maar als het een redelijk systeem is (boven de 500 mhz met 256 of meer werkgeheugen) zou je Windows 2000 kunnen overwegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan