Ik heb een database in Access 2007 met een tabel waar door een software fout van een ander programma 3 maanden 1 veld van de 80 niet is gevuld. Deze staan op 0.
Nu kunnen we de gegevens die we missen opvragen en we krijgen deze in een Excelsheet aangeleverd, maar nu verder.
Ik heb weinig ervaring in Access of Excel, maar ik mag het wel oplossen.
Nu dacht ik het Excelsheet in te laden in de database als nieuwe tabel en aan de hand van een uniek nummer die zowel in het Excelsheet als in de tabel(waar het veld niet van is ingevuld) staat de ontbrekende gegevens te updaten.
Alleen weet ik niet of dit de juiste oplossing is en hoe ik dit moet doen.
De tabel waar het veld niet is ingevuld heet 'screening' en het unieke nummer heet 'pnr' en het ontbrekende veld heet 'leeftijd'
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.:d
Nu kunnen we de gegevens die we missen opvragen en we krijgen deze in een Excelsheet aangeleverd, maar nu verder.
Ik heb weinig ervaring in Access of Excel, maar ik mag het wel oplossen.
Nu dacht ik het Excelsheet in te laden in de database als nieuwe tabel en aan de hand van een uniek nummer die zowel in het Excelsheet als in de tabel(waar het veld niet van is ingevuld) staat de ontbrekende gegevens te updaten.
Alleen weet ik niet of dit de juiste oplossing is en hoe ik dit moet doen.
De tabel waar het veld niet is ingevuld heet 'screening' en het unieke nummer heet 'pnr' en het ontbrekende veld heet 'leeftijd'
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.:d