Update voor ATI 4379 Serial ATA Controller werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

joe-toye

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Berichten
7
Ik heb een probleem met het bijwerken van een van mijn Windows Vista Updates.
Ik heb een Medion MD 96360 laptop met daarin een ATI Radeon PCi Xpress videokaart en het besturingssysteem Windows Vista Home Premium met SP1 geïnstalleerd.

Normaal gesproken houd ik mijn Windows Vista altijd netjes up-to-date en installeer ik alle verplichte en aanbevolen updates uit Windows updater.
Nu heb ik een probleem met één van mijn aanbevolen updates. Het gaat hier om de zogenaamde ATI 4379 Serial ATA Controller driver update. Ik heb zelf geen flauw idee wat het inhoud, maar mijn Windows Vista zei dat ik het moest installeren omdat anders sommige apparaten niet zouden werken, dus doe ik maar braaf wat Windows Vista mij verteld.
Echter, na een poging tot het installeren van deze driver, wou mijn Windows Vista niet meer opstarten.
Nadat ik Windows Vista weer opgestart had onder de laatst bekende juist werkende configuratie, melde Windows Vista opnieuw dat ik deze update/driver diende te installeren, toen ik dat probeerde kreeg ik deze foutmelding en begint het hele riedeltje weer van voor af aan:
probleem.jpg


Ik had wel deze site al gevonden: http://social.technet.microsoft.com/...887839/#page:3
maar omdat ik de Nederlandse Vista heb en mijn Engels als het gaat om computer termen niet al te best is, kwam ik er niet echt uit waar ze het hier over hadden.

Kan iemand mij helpen!?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in je andere, inmiddels gesloten topic, een link naar deze topic gezet. Ik kon ook geen dubbele topic vinden. Ga maar verder in deze topic.
 
In ieder geval heb ik alle voor de hand liggende dingen zoals mijn computer opschonen wat Virtuosa zei al lang en meerdere malen gedaan. Temps leeg gooien, Temporary Internet Files zijn leeg, Register is op geschoond met een Regcleaner. Maar nogsteeds het zelfde probleem. Het stomme is dat mijn computer (zo ver ik in de gaten heb dan) wel nog gewoon goed draait nu, maar toch vind ik het zwaar vervelend dat deze driver niet gewoon normaal geïnstalleerd kan worden.
 
ATI zelf heeft nooit een losse update uitgebracht, de laatste versie dateert van 2004 (als ik het goed zie)
De SATA driver is onderdeel van de Xpress chipset, misschien is een mogelijke oplossing dus het updaten van de driver voor je Xpress 1150 bij ATI.

Een andere mogelijkheid is die op technet wordt besproken.
First off, when the computer boots and Vista attempts to install a driver for the device in question - the ATI 4379 Serial ATA Controller - let it fail and then hide it in Windows Update.

Next, go into the Device Manager via the control panel (start > control panel > device manager) and look for a question marked item called something like "Other Devices" or "Unknown Device." I know that further along the question marked branch the item we'll use is labeled "Unknown Device." Right click the unknown device (this is what Windows Update was attempted to install the ATI 4379 driver to) and then left click on "Update Driver." In the menu, follow the options to NOT use Windows Update to find the driver. You want to click the option to choose the driver from a list on your computer (I can't remember the exact wording). In the list, select the option that is something to the effect of "hard disk controllers." After that, select the option that is similar to "Hard Disk IDE Controller," NOT any of the ATI drivers listed. When you double click the "Hard Disk IDE Controller" option, the driver install application will commence with the installation, and it should work.

Restart when prompted, and upon boot Vista will install some secondary drivers for what I'm guessing are Serial ATA channels (Channel 0 and Channel 1). Restart when prompted.

Your computer should now be back to normal and completely functional.

Er bestaat de kans dat je geen 'unknown devices' hebt, dan zal je bij de SATA controller moeten instellen dat Windows update deze driver niet mag updaten.
 
Maestro, duizend maal dank! Het was eigenlijk best voor de hand liggend achteraf, ik was immers al zo ver dat ik bij mijn apparaat beheer aan het kijken was, maar ik zag in eerste instantie mijn unknown device totaal over het hoofd. Stom van me, maar ik heb hem nu gevonden en de driver nu handmatig correct geïnstalleerd. Mijn laptop werkt nu weer perfect en geeft geen vervelende foutmeldingen of niet-werkende updates meer! :D
 
Maestro bedankt!

Ook ik liep tegen dit probleem aan. De oplossing was helder! Moest wel twee keer gebeuren, maar draait nu weer probleemloos....:thumb:
Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan