update voor de Intel(R) Graphics Media Accelerator HD (Core i3)

• Onderwerp starter Onderwerp starter MrOwn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MrOwn

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Hallo,

Ik kan een net nieuw gekocht spel niet spelen, volgens 'Can you run it', zit het probleem in de videokaart, maar hij geeft niet aan waar. Een vriend van me wees me erop dat je ook je een driver-update of een bios-update kan doen. (ik ben een leek in dit soort dingen en heb dus geen idee wat goed is.)

Zouden jullie me kunnen vertellen welke update ik het beste kan doen? Misschien zelfs met een link erbij? Of me vertellen hoe en waar ik moet zoeken naar dit soort updates.

Computer:

Dell in2010n
Ram 5,9gb
OS Microsoft Windows 7, Home Premium Edition (build 7600), 64 bit
Videocard Intel(R) Graphics Media Accelerator HD (Core i3)
Free disk space 502,3gb
CPU Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz

hopelijk kunnen jullie me helpen.

mvg,

Tim Meems

De driver van je grafische kaart wordt niet bekeken door CanYouRunIt. Oftewel: De grafische kaart zelf wordt door CanYouRunIt aangeduid als te zwak/ongeschikt voor het spel.

Drivers updaten kan via de Intel site: hier staat een hulpprogramma voor in je browser die je daarbij kan helpen. Maar het probleem van je spel ga je er niet mee oplossen.

Tijs.

dat het een driver van intel is zegt al dat het een onboard video kaart is waarmee je je al gelukkig moet prijzen al hij command and conquer generals kan spelen

wat ik nu dus in feite zeg is dat die video kaart niet geschikt is voor games

oke, bedankt, niet dat ik er erg vrolijk van wordt, maarja...

nieuwe pc dan maar.

nogmaals bedankt!

is het notebook of desktop

dektop kun je gewoon een los video kaartje kopen voor 40 euro die al een stuk meer doet dan wat er nu in zit ik weet niet wat voor spel je wilt spelen maar met zoiets kom je al een heel eind levert nog extra cpu prestaties op ook

Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie... het spel dat ik heb gekocht is Call of Duty Black Ops, wat voor videokaart raadt u me aan?

leg eerst eens uit om wat voor een computer het gaat?

desktop of laptop?

en als het desktop is dan hebben wij informatie nodig over je moederbord

een desktop.

Wat voor info moet je hebben over mijn moederboard? In mijn vraag, eerste stuk van deze poll, kun je al heel veel lezen over de computer... (dell in2010n)

Een Biosupdate zal je niet gaan helpen en heeft de nodige risico´s. Een driver update zal je hoogst waarschijnlijk ook niet gaan helpen. De melding van Can I run It, geeft in de meeste gevallen aan, dat je videokaart gewoon niet toereikend is.

Videocard Intel(R) Graphics Media Accelerator HD
Is een onboard videokaart en totaal niet geschikt om mee te gamen.
Is puur je processor en heeft niets met je videokaart te maken.

heeft het zin om gewoon een compleet nieuwe videokaart erin te zetten? Zo ja, welke zou er dan inpassen en welke is goed genoeg om Black Ops bijv. te kunnen draaien?

dat ziet er goed uit! Ook de prijs is zeker in orde.

Even een vraag van een leek: deze vervangt dan toch gewoon m'n andere videokaart? Die moet ik er dan toch compleet uithalen en deze erin stoppen?

Bedankt!

als je de andere er uit probeert te halen moet je nieuw moederbord kopen daar zit ie namelijk ingebakken wat mij op het volgende brengt wat voor moederbord zit er in je pc?

Ik zou het echt niet weten... waar moet ik daarvoor kijken? Staat dat op de kast?

(sorry, ben een leek)

Moderbordtype en -fabrikant kun je op verschillende manieren achterhalen:
a. Kijk in/op het boekje van het moederbord of de verpakking van het moederbord.
b. Kijk de specificaties na van je pc op de factuur.
c. Maak de systeemkast open en kijk op het moederbord zelf. Merk + type staan meestal in witte letters ergens in/rond het midden van het moederbord geschreven.
d. Gebruik programma's zoals Speccy en/of PC-Wizard

Probeer (wat mij betreft) opties a. of d., want die lijken me het makkelijkste. :)

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan