update wabsite van cs3 naar cs6

Status
Niet open voor verdere reacties.

DROOMWEVER

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2012
ik heb een website gemaakt in dreamweaver cs3 en verzorg die al een paar jaar
Nu zou ik graag updaten naar CS6, omdat IE 9 die website soms niet kan openen tenzij de gebruiker de comptabiliteitsknop aanzet ,
maar dat is niet gebruiksvriendelijk!

Pas ik dat nu aan door in CS6 alle pagina's eens op te slaan ? en ze dan weer on line te zetten ?

Of moet ik in opslaan als ( want gewoon opslaan kan blijkbaar niet ) iets aanklikken bij uni code bijv.
daar kan C of D of KC of KD waarbij k staat voor comptability ?
Wat dat precies betekent weet ik niet , maar ik zie staan comptability dus dacht ik aan mijn probleem ?
kan iemand mij helpen ? Ervaring met CS5 zal wellicht ook al helpen !

Ik heb niet al te veel met website's bouwen maar wat ik wel weet is, dat alleen een update van DW CS3 naar DW CS6 niet zal helpen.
Het zit hem in de bouw van je site.
met DW CS3 zou dit zeker moeten kunnen.

Hoi DROOMWEVER,
Als IE9 het alleen in compatibility-mode doet, kan je in je pagina's (als eerste in de <head>) een <meta> opdracht zetten die het ook doet als een bezoeker niet de compatibility-mode aan heeft staan:
HTML:
<head>
   <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE8" ><!-- Mimic Internet Explorer 8 -->
   ...
Als je dit in het DW-template kan krijgen, geldt het voor alle pagina's als je alles nog eens uploadt.
Daar hoeft dus geen upgrade van Dreamweaver aan te pas te komen.

Belangstellende vraag:
  • Doet de site het wel goed in Firefox, Chrome, Opera en Safari?
Die volgen de webstandaarden behoorlijk, en als die het doen zou IE9 het eigenlijk ook goed moeten doen (zeker als het in IE8 wel goed gaat), want IE9 zou beter moeten zijn dan IE8.
Of zitten er soms Conditional Comments met speciale styles voor IE in, die voor alle IE-versies worden toegepast? - Dan zouden die wellicht voor IE9 uitgeschakeld moeten worden.

CSS-aanpassing?
Om te kijken of het misschien met een paar CSS-wijzigingen opgelost kan worden, moeten we wel iets kunnen zien. ;) Heb je een link?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

dag csshunter en anderen ...

ik probeer de aangeboden oplossing
maar de website is
http://www.belle-etoile.be
het is wel zo dat ik met een default pagina werk , die eerst een blanco met muziek oplaadt en dan onmiddellijk doorverwijst naar de echte startpagina , omdat ik muziek wil laten spelen.
hieronder de html van default die heb ik ergens van internet gehaald en ze werkt

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<head>
<!-- Mimic Internet Explorer 8 -->
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE8" >
<title>belle etoile</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" >
<!-- Workaround by Chris Benjaminsen start -->
<script language="javascript">function writeHTML(a){document.write(a)}</script>
<script language="javascript" src="javascript : 'function writeHTML(a){document.write(a)}'"></script>
<!-- Workaround end -->
<script language="javascript">
</script>
</head>
<frameset rows="*, 0" frameborder="0">
<frame src="overzicht.htm" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame src="muziek.html" name="music" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="0" noresize>/
<embed src="relax.mp3" hidden="true" autostart="true" loop="true">
<noframes>
<p>Your user agent does not support frames or is currently configured not to display frames. However
you may visit <a href="overzicht.htm">the page that was supposed to be here</a></p>
</noframes>
</frameset>
</html>

betekent een en ander dat ik alle pagina's moet aanpassen met die invoeging ?
met ingrepen in css ben ik niet zo vertrouwd.

vriendelijke groeten
droomwever

Laatst bewerkt:
Hoi Droomwever,
Ah, nu ik de site zie, begin ik er meer van te begrijpen waarom IE9 protesteert.
De "binnenpagina's" in het frame zijn geen valid html! :rolleyes:
  • Heel misschien valt het voor IE9 recht te breien door op inderdaad elke pagina de achteruit-<meta> te zetten, maar of dat gaat lukken is een vraagteken.

Bij bv. de home-pagina overzicht.htm zitten er 11 html-fouten in, en daar zitten een stel ernstige bij:

• De pagina heeft geen Doctype (zie bv. hier en hier).
  • De pagina heeft geen <meta> met een charset, waarin wordt aangegeven hoe de browsers de erna volgende html-code moeten interpreteren (zie bv. hier).
  • De pagina is niet als pagina met utf-8 codering opgeslagen, waardoor een BOM in de pagina zit verstopt.
    • BOM? > ByteOrderMark, een verraderlijke soort onzichtbaarheden.
    • BOM-beschouwingen kan je prima doen met Notepad++, Menu: Codering (zowel voor diagnose als voor omzetten naar ander type, bv. BOM-loze UTF-8).
  • Er zitten attributen in, die nooit in de html-specificatie hebben gestaan (bv. <body margin="0">); was in de tijd van de browser-oorlog IE<>Netscape een browser-specifieke code, maar ongeldig.

Los hiervan hebben de pagina's nog een aantal andere ongemakken:
  • Er zitten "deprecated" elementen/attributen in: achterhaalde zaken, die beter anders kunnen (zie bv. hier).
  • De pagina's hebben een opmaak in tabellen, die daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn (vroeger kon het soms niet anders, tegenwoordig wel).
  • Het vastleggen van de pagina-hoogte met de achtergrond-figuur betekent dat een grotere pagina niet automatisch kan oprekken met z'n inhoud.

=======
Valt hier wat aan te doen?
Jazeker!
met ingrepen in css ben ik niet zo vertrouwd.
Dan ga ik proberen je warm te stoken om je in css te verdiepen! :d
Want:
  • Zou het niet mooi zijn als je van de opmaaktabellen af kunt komen, en alle onderdelen van de pagina kunt neerzetten waar je wilt?
  • Zou het niet mooi zijn als je je niet meer hoeft te bekommeren om de lengte van de teksten, omdat de pagina-hoogte zich automatisch aanpast aan de hoeveelheid tekst (en je ook geen extra scrollbars binnenin de pagina hoeft te hebben)?
  • Zou het niet mooi zijn als je één stylesheet hebt, dat de opmaak voor alle pagina's tegelijk regelt, waarmee je ook van interne style-regels in je html-code af bent?
  • Zou het niet mooi zijn als je een korte en herkenbare html-structuur voor je pagina's krijgt?
  • Zou het niet mooi zijn als je die html-structuur eenvoudig kunt kopieren om een andere pagina te maken?
  • Zou het niet mooi zijn als je van alle nukken en grillen van Internet Explorers af bent, en zonder toestanden een goed cross-browser resultaat krijgt?
  • Zou het niet mooi zijn als je alle afbeeldingen voor standaard-opmaak niet meer in de html-code hoeft te zetten?
  • Zou het niet mooi zijn als je deze afbeeldingen (nu: 46kB kop + per pagina ca. 160kB background) kunt combineren in één veel kleiner bestand?
  • Zou het niet mooi zijn als je niets meer hoeft te doen om de rechtopstaande paginanaam linksonder op elke pagina te krijgen, omdat dat vanzelf gaat?
  • ... en vast nog wel wat.
  • Ja, bv.: ... als de bezoeker/ster naar behoefte de letters kan vergroten zonder dat de pagina uit elkaar valt?

Meer dan 1 keer "Ja"?
Dan is css het toverwoord! :)

Kijk, nu is het bv.:
HTML:
<body margin="0" bgcolor="#442E1E">
	<table width="100%" height="150%">
		<tr>
			<td height="621" align="center" valign="top">
				<table width="948px" height="111px" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse; background-image: url('images/head.jpg')">
					<tr>
						<td width="300px" bordercolor="#D4D0C8">&nbsp;</td>
						<td>&nbsp;</td>
					</tr>
					<tr style="height: 50px;">
						<td>&nbsp;</td>
						<td style="color: White" valign="top">
							<a href="overzicht.htm" class="homelink">Home</a>
							<a href="behandelingen.htm" class="homelink">Behandelingen</a>
							<a href="arrangementen.htm" class="homelink">Arrangementen</a>
							<!--a href="fotogallerij.htm" class="homelink">Fotogallerij</a-->
							<a href="nieuwsbrief.htm" class="homelink">Nieuwsbrief</a> 
							<a href="praktischeinfo.htm" class="homelink">Praktische info</a>
						</td>
					</tr>
				</table>
				<table width="893" height="506" style="background-image: url('images/homeback.jpg')">
					<tr height="491">
						<td height="502" valign="top" style="padding-left:100px;padding-top:40px">
							<table width="770px">
								<tr>
									<td width="560px" align="left" class="tekst">
										<p>Welkom!</p>
										... enz.
Dat kan worden:
HTML:
<body id="home"><!-- naam van de pagina -->

<div id="paginatitelBackground"></div>

<div id="header">
	<a id="logolink" title="Home" href="home.htm"></a>
	<ul>
		<li><a href="home.htm">Home</a></li>
		<li><a href="behandelingen.htm">Behandelingen</a></li>
		<li><a href="arrangementen.htm">Arrangementen</a></li>
		<li><a href="nieuwsbrief.htm">Nieuwsbrief</a></li>
		<li><a href="praktischeinfo.htm">Praktische info</a></li>
	</ul>
</div>

<div id="content">
	<div id="nieuwsregel">
		<p>April/Mei 2012: 1u45 Relaxatie Promo met korting, zie de <a href="nieuwsbrief.htm">nieuwsbrief</a></p>
	</div>
	<div class="linkerblok">
		<h1>Welkom bij Belle-Etoile!<br />
		<span>Beauty &amp; Welness salon in Waregem</span></h1>
		... enz.
De hele rest zit dan in de css, met ook een hover-afbeelding als je over het logo gaat.

=======
In de praktijk
  • Proeve van een met css opgemaakte pagina: bellet-home-nw.htm

• Het stylesheet van 2.5kB zit hier: belleEtoile-styles.css
  • Alle images zitten in deze combi van 65kB (!): bellet-sprite.png
  • Plus nog een heel kleintje van 1kB, voor het oprekken bij grote pagina's: bellet-body-bg.png.
  • Het stylesheet kan voor alle pagina's gebruikt worden (en uitgebreid worden met styles die maar voor één pagina gelden).
  • Het image verzorgt meteen de achtergronden voor alle andere pagina's:

Kan ik je hiermee over de streep trekken? ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
css

dag csshunter
ik had via de link onderaan jou bericht al gezien dat ik aan het prutsen was.
De oorzaak is dat ik een kleine website heb overgeerfd en dat ik die al enkele jaren aan het uitbreiden ben, evenwel zonder CSS te gebruiken.
ik ga dat nu doen! want vele keren JA ....
ik ben erg blij met je reactie.

ik begin er nu aan!

vriendelijke groeten
Droomwever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan