Update werkt niet. KB2756872. Code: 80073712

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Hallo,

Al enkele weken zit ik met een update ( KB2756872) die op de 14% blijft hangen en zich dan afsluit met code 80073712.
Na naar deze update gezocht te hebben, wilde ik hem handmetig installeren zonder succes.
Google verwees me door naar deze oplossing, maar helaas heeft dit me ook niet geholpen.
Verder heb ik deze oplossing geprobeerd, maar deze is voor windows vista, en het eerte commando kan ik al niet uitvoeren.
Wat kan ik doen om deze update toch te installeren?

Groet,

Bluetooth

YEP ! bij Vista en bij windows 7 deze oplossing toegepast is ... kijk even nog eens uitgebreider NL uitleg ( bij oplossing gedeelte! ) welke handelingen je ev. uitvoeren moet zodat die lukt ...:(
http://support.microsoft.com/kb/931712 deze oplossing heeft vele malen geholpen, maar er is ook gerucht dat die niet zo is, mocht dat bij jou ook zo zijn, daar op Microsoft pagina helemaal onderaan heb je commentaar gedeelte welke je per direct naar support Microsoft afdeling opsturen kan ...

P.S. volgende keer geef je a.u.b. aan welke windows je hebt of naast zelf geplaatste tittel zet maar windows type ook :confused: sommige gebruikers ( ik ook ! ) letten we niet op forum tittel-thema
alleen maar hier op start-pagina en op probleem tittel-thema.....:confused::d

Laatst bewerkt:
Alvast beginnen met eerst CheckSur te draaien, de pc herstarten en daarna proberen de update handmatig te installeren.

Tijs.

Bedankt! Ik ga de oplossingen uitvoeren!
Ben inderdaad vergeten te melden dat het gaat im Windows 8 Pro, op een ASUS k52JC laptop.

Met de SFC /scannow kreeg ik een melding:
Another servicing or repair operation is currently running.
Wait for this to finish and run sfc again.

Ik heb hierna mijn computer opnieuw opgestart, zonder succes.
@dnties; jouw oplossing blijft hangen op 20% en boekt dan geen vooruitgang.
Ik ga inderdaad even contact opzoeken met Microsoft. - las ook de oplossing om een fabriekherstel te doen, maar daart zie ik het nut niet van in; windows 8 staat hier net 3 weken op en werkt verder prima.
Mocht iemand nog een oplossing klaar hebben dan lees ik daar graag meer over!:)

Hulp bij Windows Updates is gratis. :) [Daar zul je dan wel een eerlijke versie van Windows moeten hebben, neem ik aan.]
Kijk hier en (als de rest van de info op die pagina je niet verder helpt), klik op Ontvang live hulp, die je terugvindt onder "Ontvang live hulp"

Tijs.

Bedankt voor de antwoorden, op het forum rondgekeken heb ik dezelfde antwoorden als hierboven teruggevonden.
Ik heb zojuist een privebericht naar microsoft support gestuurd, ik houd jullie hier op de hoogte.

Bluetooth

Andere manier om support te krijgen: deze link
Kies Support topic: Windows Update Issues
Je kunt dan rechtstreeks met een Microsoft engineer chatten na acceptatie van de voorwaarden. Ik neem aan de chat in het Engels is, maar mogelijk kan Nederlands ook.

Tijs.

Opgelost! Na Windows een mail gestuurd te hebben heb ik dit als antwoord:

Wat ik heb gedaan:
-chkdsk c: /g /r (REBOOT)
-Checksur (deze heeft 2 uur geduurd, volgens de mail zou het 20 minuten duren, maar hij bleed erg lang op de 20% steken.) [REBOOT]
-sfc /scannow [reboot]

Er staat iets over cleanboot onder, deze heb ik niet hoeven te doen.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik begrijp dat u een probleem hebt met Windows Update.
U mag de onderstaande stappen doorlopen om dit probleem mogelijk op te lossen.
Dit lijkt veel op de stappen die op internet staat, alleen iets uitgebreider. Maar ik wil toch checken of dit tot een oplossing kan komen.

Schijfcontrole (neemt gemiddeld een uur tijd in beslag):
-Druk op de Windows toets + [X]
-Klik op opdracht prompt (Administrator)
-Typ in het zwarte scherm ''chkdsk c: /f /r'' zonder aanhalingstekens en druk op [enter]
-Je krijgt een melding te zien dat de controle niet kan starten
-Typ J en druk op [enter]
-Je krijgt een melding te zien dat de controle uitgevoerd zal worden, wanneer je Windows opnieuw opstart
-Start Windows opnieuw op en de schijfcontrole zal uitgevoerd worden tijdens het starten van Windows
-De harde schijf wordt op fouten gecontroleerd en indien mogelijk gerepareerd

Checksur controle (10 tot 20min):
-Typ of plak het onderstaande commando gevolg door een [enter] (plakken kan alleen door rechts te klikken in het zwarte scherm en te kiezen voor plakken)

dism /online /cleanup-image /restorehealth

-Start Windows opnieuw op

Systeembestandscontrole (ongeveer 10 min):
-Typ sfc /scannow en druk op [enter]
-Start Windows opnieuw op en controleer of het probleem verholpen is

Cleanboot:
-Klik op uitvoeren
-Typ msconfig en druk op [enter]
-Open het tabblad services
-Vink de optie alle Microsoft services verbergen aan
-Klik op alles uitschakelen
-Klik op OK en kies voor het niet opnieuw opstarten van Windows

-Open taakbeheer
-Klik op meer details
-Open het tabblad opstarten
-Schakel alle programma's in de lijst uit
-Start Windows opnieuw op

Voer Windows Update opnieuw uit.

Mocht het nog niet gelukt zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Mocht u gebruik willen maken van zelfondersteuning, bezoek dan ons Microsoft Answers forum: http://answers.microsoft.com/nl-nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan