update windows 10 verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter keesg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keesg

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Dag Forumleden,
Ik heb een aantal keren geprobeerd om windows 10 te installeren, maar ik kom iedere keer in hetzelfde scherm terecht. Na opnieuw opstarten kom ik bij windows update met de melding "uw computer opnieuw opstarten om met de update te beginnen" En dat gaat maar door, en na een keer of 3 ben ik dat wel een beetje zat.
Ik heb nu windows 7, en ben daar eigenlijk best wel tevreden over. Ik wil dus het reeds gedownloade bestand van die update verwijderen zodat de melding "U kunt nu uw PC opwaarderen naar windows 10" verdwijnt.
Bij voorbaat mijn dank
Kees

update windows 10

Dag ManaMana,
Ik heb uiteraard bij die link gekeken, maar dat is niet van toepassing bij mij.
Ik kan geen geïnstalleerde updates vinden, die zijn er gewoon niet meer. En de computer zegt ook dat er eerst een bestaande update (Windows 10 ??) voltooid moet worden. Dus dat gaat 'm niet worden op deze manier. En verborgen updates worden niet weergegeven o.v.v. de voorgaande opmerking.
Is er misschien een andere oplossing?
Groeten, Kees

Hoi,
Probeer een vorig systeemherstelpunt van voordat de vorige updates geïnstalleerd werden, windows doet dat standaard. Als je Win 7 wilt behouden zou ik dat proberen.
Wellicht zie je dan wel de geïnstalleerde updates van voor de installatie van Win 10, volgens mijn inschatting ben je momenteel gegijzeld door de upgrade naar Win 10.
Voer dan deze handelingen uit.

Mik Zjegger Bedankt voor je aangedragen oplossing. Ik ben naar een herstelpunt terug gegaan, alleen weet ik niet of het werkt.
Ik heb update KB3035583 twee keer verwijdert, en het icoon is weg. Maar als ik in het configuratiescherm bij windows update kijk, staat er nog steeds "Uw upgrade naar windows 10 is gereed. U moet de computer opnieuw opstarten om te beginnen met de installatie"
Betekent dit dat windows 10 ergens verborgen in een hoekje ligt te wachten tot ik even niet oplet?

Bedankt Manamana,
Deze handeling werkt dus niet, want het is dezelfde link die Mik Zjegger me gestuurd heeft.
Wel leuk dat je mee blijft zoeken.

Oh ja natuurlijk wat slim van mij he. :p gewoon doorgaan he. :shocked: Bril kopen.:cool:

Ik heb begrepen dat alleen de Home-versie er last van heeft, hier nog een interessante link.

Ik had dat win10 upgrade schildje verwijderd, zoals hierboven beschreven, maar vandaag was ie weer terug. Was een maand lang weggebleven. kennelijk "unhide" MS deze update na een maand weer.

Vandaag dus maar weer weggehaald en nu ook de Registry aangepast HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX
en zet het DWORD DisableGWX op 1
Dat had ik de vorige keer niet gedaan.
Eens kijken of ie nu echt wegblijft.

MS haalt blijkbaar alles uit de kast om ons die "gratis" upgrade aan te smeren. Gelukkig heb ik er zelf geen last van (update permanent uit), ik bepaal zelf wel of ik updates nodig heb of niet.

Dag Forumleden,
Ik geloof dat ik mijn vraag niet duidelijk heb gesteld.
Het bestand van windows 10, wat is gedownload op mijn computer, zou verwijderd moeten worden.
Het icoon in de systeem balk is er niet meer, maar ik krijg nog wel de aanmaning om W10 te installeren. Dat kan ik dan weer wel 'n paar dagen uitstellen, maar dat komt steeds terug.
En ik wil er compleet van afzien om W10 te installeren
W10.jpg

Even zien of ik het begrijp.
Als ik in mijn eigen Windows 7 kijk daar heb ik de update van het icoontje verwijderd en de update aangegeven als "verstopt".
Ik zie het icoontje niet meer en krijg ook geen boodschap over upgrades naar win10 op mijn scherm.

Maar als ik via Configuratiescherm naar Windows update ga, dan zie ik daar staan "Upgrade uitvoeren naar Windows 10". Nu deert dat me niet, want ik druk gewoon niet op die knop "aan de slag".

is dat wat u bedoelt?
Zo ja, dan zou ik niet weten hoe dat weg te krijgen, maar normaals, het deert me niet, want zolang ik niet naar de Windows update ga zie ik dit bericht toch niet.

Als het dat niet is, en er verschijnen toch berichten over win10 upgrade op het scherm/bureaublad, dan zou ik eens de Register aanpassing proberen die ik hierboven heb gezet.

dag srpchulp,
Dat is inderdaad wat ik bedoel, maar... wat als er dan toch een noodzakelijke update binnenkomt?
Gaat dan ook die vermalijde W10 update aan de gang?

En ik ga zeker even in het register die aanpassing doen zoals u heeft aangegeven (Ben net in het register geweest, maar dat staat er niet, niet op die plaats i.i.g.)
Ik heb een windows 7 home edition.
Dan is misschien die melding ook weg dat ik nu de W10 installatie moet uitvoeren. Ik ben er nu weer 2 dagen vanaf

Laatst bewerkt:
Eigenlijk wil ik van het volgende venster af (zie bijlage)
Dit kan ik steeds maar 2 dagen uitstellen.
Update.jpg

Als dat scherm komt betekent dat dat er al een deel(tje) van het upgradeproces is gestart en gedownload.

Ik weet niet of dat deel te identificeren is zodat het verwijderd kan worden.
Teruggaan naar een herstelpunt van voor de datum dat u dit upgradeproces gestart heeft zou het probleem moeten verhelpen (of een systemkopie van voor die tijd terugzetten)
Hierboven zie ik dat er al een keer teruggegaan is naar een verder herstelpunt, maar dat was kennelijk niet vergenoeg terug.
Als er geen vroeger herstelpunt is en ook geen systeemkopie, dan is m.i. de enige oplossing een clean install van Windows 7

Bedankt srpchulp,
Dan zal ik er mee moeten leven denk ik. Want een nieuwe installatie vind ik nogal 'n karwei.
Bedankt voor al jullie hulp.
Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan