Update Windows blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henedu

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2013
Na het afsluiten kreeg ik de boodschap: "Update 2 van 40 installeren"...
Gevolgd door de standaard boodschap "zet de computer niet uit ...."

Maar die boodschappen komen afwisselend nu al een uur op het scherm!!
Ik krijg geen foutboodschap of andere info

Update 1 van 40 werd wel vlot verwerkt ...

Wie kan mij helpen ?

Welkom op het forum henedu,
Meestal klopt dit lange wachten niet. Sluit Windows daarom gewoon af en start updates opnieuw. Noteer dan het nummer en de naam van welke update niet geïnstalleerd werd. Installeer vervolgens eerst de andere updates door ze afzonderlijk te selecteren in groepen van soortgelijke en zoek op Internet met Google waarom de overgebleven, bepaalde nummers, zouden kunnen weigeren om te installeren. Vorige maand had ik zelf een .Net Framework update die een bestand zocht in de tijdelijke bestanden en deze worden wel eens gewist. Iedere update kan zijn eigen problemen hebben. Controleer meer in zijn algemeenheid, extra goed, of de computer malware of virussen heeft door scannen met MBAM én op eigen inzicht met het hulpprogramma AutoRuns als je het aandurft om alles wat er opstart en meedraait op de computer te herbeoordelen http://technet.microsoft.com/en-US/sysinternals en er voldoende schijfruimte is en sluit programma's af of start op in veilige modus met F8. Biedt al het bovenstaande niet direct uitkomst, kijk dan ook even in de logboeken onder Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken (de uitgebreide weergave en Eigenschappen van de fouten via het context menu). Niet alle vermeldingen zijn ernstige fouten of tekortkomingen maar meer dan eens kunnen ze je op het spoor zetten van iets. Bijvoorbeeld een service die niet kan worden gestart. Geef uiteindelijk, indien nodig, hier het nummer van de weigerachtige update. Een ander moet alleen ook gissen en naar informatie zoeken op Internet erover. Met vriendelijke groet. Alfred

Download Farbar Service Scanner.

Dubbelkik FSS.exe om de tool te starten.
Vink Windows Update aan
Klik op Scan & post het log

Laatst bewerkt:
sorry, dat is mij te technisch .. :(
ik heb windows opnieuw geïnstalleerd ...
alles werkt nu weer naar behoren.
Bedankt voor de reacties en adviezen ... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan