Update Windows Live Essentials?

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Eind 2010 WLEssentials op de pc gezet. Dit zijn een aantal programma's w.o. WLMail en Movie Maker.
Nu krijg ik telkens als de pc opstart een melding van een update, echter ik kan geen enkele info over die update vinden. Ik heb nu 15.4.3538.0513 medio 2011. Wie weet waar ik info betreffende de laatste update kan vinden? Alles werkt goed, dus bij een nieuwe update heb ik weinig belang.

Bedankt voor de info, echter er geen sprake van dat ik die update heb geïnstalleerd. Telkens als mijn pc opstart krijg ik de melding onder in de Taakbalk dat die update beschikbaar is. Maar om welke update (nummer/versie) het gaat staat er niet bij. Alleen de mogelijkheid van installeren.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Installeren en dan is de melding weg kan een beveiligings patch zijn voor een van de onderdelen.

Ja daar heb je gelijk in altijd updates installeren. Dat doe ik zelf ook, maar hulk zei:
Alles werkt goed, dus bij een nieuwe update heb ik weinig belang.

Dus ik begreep, Hulk wilt die weg hebben.

En dat is deze. Dus je hebt gelijk :eek: Nicj56 het is een prestatie verbetering
http://support.microsoft.com/kb/2579871/nl

Hulk ik zou hem dus toch installeren. ;)

Beste Manamana, dat kan hem niet zijn. Immers er staat op jouw link als je deze zou installeren je versie 15.4.3538.0513 zou hebben, zoals ik reeds geschreven had. Echter ik heb twee onderdelen gecontroleerd en bij WLMovie maker en WLMail staan beide deze versienummers vermeld. Dat vind ik zo vreemd en ik begrijp niet goed waarom bij het aanbieden van een update niet eerst informatie gegeven wordt. Dat is een normale gang van zaken bij de essentiële en optionele update van Microsoft Update. Omschrijving, aanvinken en dan pas downloaden.

Het gaat hier om een Windows update, niet om een Microsoft update.
Heb hier hetzelfde issue en nog geen manier gevonden om het aanbieden van de update de nek om te draaien.

Tardis

Het gaat hier om een Windows update, niet om een Microsoft update.
Dat zal best maar volgens mij is de juiste procedure de klant de mogelijkheid te geven wel of niet installeren en belangrijk is ook te weten wat je dan installeert.

Ik heb het maar uitgevoerd om van het gezeur af te zijn en nu staat er 15.4.3555.0308.
Bedankt voor de hulp.

Hulk, Je kunt zelf bepalen of je iets wilt installeren of niet. Alleen het advies van Microsoft is dat het beter is om wel te doen. En dat is natuurlijk niet voor niets. Als je bepaalde updates niet installeerd, wordt je computer op de lange termijn kwetsbaarder voor allerlei gevoeligheden. Dus je hoeft niets maar het mag wel. En je weet ook altijd wat je installeerd want rechts staat altijd geschreven waarvoor een download dient.

Maar je hebt het gedaan dus het is goed zo toch. Kun je de vraag dan a.u.b. als opgelost zetten.:thumb:;)

Helaas verschillen we dan van mening omdat ik niet kan aan- of uitvinken om wel of niet te installeren. Ik krijg telkens een ballon in de Taakbalk na het opstarten en daar kan ik op klikken en zie je de voortgangsbalk en direct start de download (zonder omschrijving of verder te klikken). Er staat ook geen enkele omschrijving bij. Alleen zie je de voortgangsbalk in progress. Je kunt annuleren maar niet meer dan dat. Dus ik weet niet wat jij dan bedoelt met dat er rechts iets staat.

Dat wat jij bedoelt is de gang van zaken bij > Starten > Windows Update > Essentiële en Optionele updates en die procedure is wel goed en wat jij omschrijft. Helaas is dat bij deze update dus helemaal niet het geval.

Ik zet deze wel op opgelost.

Laatst bewerkt:
Als je dat een keer gedaan hebt (installatie starten en daarna annuleren) zou je in je eventlogs moeten kunnen achterhalen om welke installatie/patch/update het gaat.

@manamana
ja, dat begreep ik ook wel, maar die is leuk. Jouw afbeelding is een update die is binnengehaald met > Starten > Windows Update en zo krijg ik die update helemaal niet binnen. Ik krijg deze via de Taakbalk (ballon) aangeboden en ook al doe ik dan de Windows Update dan staat daar helemaal niets en wordt geen update gevonden of aangeboden!

Ik ga er niet verder mee, want ik heb die update al geïnstalleerd. Ik heb op Google gelezen 'dat ik bij de installatie van Windows Live Essentials' toestemming heb gegeven voor deze gang van zaken. Lijkt mij raar, maar ja, je kunt natuurlijk alles in die voorwaarden zetten.

Wat ik nu opmerk is, dat als ik IE open heb staan en een woord wil zoeken dat die dan vraagt of ik het venster wil sluiten. Doe je dat vlieg je gelijk uit IE en moet je IE weer opnieuw opstarten. Dat had ik eerst niet. Vreemde zaak. Laat maar mooi zitten verder. Microsoft bemoeit zich liever met het de vraag of Nederland wel genoeg geld blijft uitgeven aan ontwikkelingshulp. Microsoft strijkt de centen op en laat fora de problemen met hun programma's oplossen en die krijgen geen cent.

Laatst bewerkt:
Hulk. Je kunt zoveel hulp krijgens als je wilt bij Microsoft, alleen moet jezelf in de pen klimmen En hen het probleem uitleggen, zodat ze jou zelfs op afstand kunnen helpen.
Je computer dus in een beveiligde omgeving door hen laten overnemen. Maar ja, dat wil je kennelijk al helemaal niet begrijp ik uit je verhalen. Dus sluit dit topic maar af. Graag gedaan verder en groet van Manamana. ;)

Ik heb de pc één keer op afstand laten overnemen. Het eerste wat ze dan doen is de standaardinstellingen herstellen. Dat is wel heel erg simpel gedacht. Echter het heeft de problemen niet opgelost, maar ik was veel verder van huis en het heeft mij een volle week gekost om alles weer te krijgen zoals het was.

Onlangs wilde ik Windows 7 Ultimate repareren. Echter bij mijn nieuwe pc is een OEM-versie geleverd en daar zit geen reparatiefunctie op. De leverancier heeft mij bij de verkoop daar niet op gewezen, en ik was daar dus niet van op de hoogte, want dan had ik een andere keuze gemaakt en liever iets meer betaald. Ik heb contact opgenomen met Microsoft en ze zeiden zoek het maar mooi uit en hebben me niet geholpen.

Dat is dus niet zo mooi en inderdaad een oem versie wordt niet ondersteund. En die verkoper had dat dus wel kunnen zeggen daar heb je helemaal gelijk in, maar daar heb ju dus niets meer aan. :confused:
In ieder geval jammer dat het zo allemaal gelopen is en de helpers wilden je ook echt wel helpen. Groet Manamana. ;)
http://www.xp-helpdesk.nl/vragen-over-windows-licenties.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan