Update-XP BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Berichten
364
Hallo allemaal,

Net terug van ski vakantie.
Lees ik op tweakers.net over dat windows een update heeft uitgebracht en die update zorgt voor BSOD.
Nou tijdens me ski vakantie wist ik dat niet en belde al 2 klanten van me op. blauwe schermen kregen ze, vond wel al raar allebei tegelijkertijd die zelfde dag....

Nou had ik dus even een voor een de updates uitgevoerd en kom er inderdaad achter dat dus de update van microsoft die BSOD de oorzaak is, als ik deze installeer dan krijg ik dat, verwijder ik hem weer start hij meteen weer op.

Echter komt hij wel steeds terug komen met updates, kan windows updates uitschakelen, maarja.... volgende maand komen er weer uitdates uit.....

Wat kan ik het besten doen?Of is er een oplossing voor?

Groetjes, Pim
 
Zet de automatische windows update uit. Verwijder de update van de PC (in het Software-scherm van het configuratie-scherm). Ga naar de microsoft windows update pagina en laat daar handmatig alle beschikbare updates zien. Daar zal dan de betreffende update te zien zijn. Vink daar aan dat de update niet meer aangeboden moet worden. Zet daarna de automatische update van windows weer aan op de pc.
 
Hallo Pim,

Heb je dit ook gelezen?

http://tweakers.net/nieuws/65569/rootkit-is-mogelijke-aanleiding-bsods-in-windows-xp.html

Deze rootkit is momenteel erg actief.

Mocht deze rootkit op de desbetreffende pc's inderdaad de oorzaak zijn, dan zou ik je klanten even het programma TDSSKiller van Kaspersky laten uitvoeren. Grote kans dat dat programma de infectie verwijderd. :thumb:

EDIT: Andere indicaties van deze infectie zijn browser redirects en soms ook foutmeldingen als "DCOM server protocol launcher server terminated". :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan