Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
378
WinXP pro

Geachte helper,
Resent krijg ik bij het afsluiten het volgende venster te zien:
Het pictogram van Windows met de tekst er onder:
Update 1 van 3 installeren,
daaronder:
Schakel deze computer niet uit, deze wordt automatisch uitgeschakeld.

Ik schakel de computer niet uit, kom uren later terug en er is nog steeds voornoemde venster.
Niets is er veranderd (misschien wel gebeurd maar dat zie of weet ik niet).

Ik keek bij Windows update en daar zie ik voor
Windows Home, 3 items staan!
Maar ik heb PRO
Vraag: Waarom krijg ik die melding bij het afsluiten?
B.v.d.
Ko
 
Service Pack 2 geinstalleerd?:)

Dan is dat een algemeen bekend probleem

Heb oplossing gevraagd bij Microsoft jullie horen hiervan!
 
Laatst bewerkt:
WinXP pro

Metink, bedankt voor de reactie!
Ja, ik heb automatische update ingeschakeld en toen kwam service pack 2 en dus maar gedownload.
Kan ik dan alleen maar uitschakelen door 6 tellen op startknop op de PC te drukken?
Ko
 
Ziet er wel naar uit ja, je kan eventueel service pack weer verwijderen via veilige modus dan ben waarschijnlijk weer van dit probleem af!

Suc6! Nogmaal ik heb de vraag gesteld aan Microsoft ben benieuwd naar hun reactie!Je hoort ervan!
 
Heb hetzelfde probleem als Giezenjh.
Heb service pack 2 geïnstalleerd, maar wel een poosje geleden en nu plots dat vreemde bericht.
Hoe kan ik dat pack terug verwijderen?
In veilige modus en dan?
 
Even aanvullen.
Verwijderen kan ik via configuratie/software.
Waarom moet dat in veilige modus?
Mag ik dat nu niet doen?
 
Ze zeggen dat het via veilige modus "veiliger" is dusja.. lijkt me dat het slimst.
Maar kan volges mij ook gewoon zo hoor via start instellingen en dan softwae en dan achter service pack 2 op verwijderen klikken!:thumb:
Suc6
 
Heb service pack 2 verwijderd in gewone modus.
Nu doet bij afsluiten het euvel zich niet meer voor.
 
Hallo giezenjh,

Kijk eens bij de Windows Update site. Er is namelijk wel een patch (KB885884) die een issue met installeren oplost. Het gaat hier eigenlijk om een andere update (mbt GDI) die dan niet goed geïnstalleerd is, deze patch verhelpt dat.

Er wordt niet duidelijk aangegeven wat er dan precies voor melding komt, maar wie weet heeft het te maken met jouw probleem.
 
winXP pro

Alle helpers,
hartelijk dank voor jullie adviezen.
Ik ga het een en ander door jullie aanbevolen, goed lezen en uitproberen.
Voorlopig heb ik een herstel gepleegd en is pack 2 verdwenen, denk ik, want het updateprobleem is verdwenen.
M.v.g.
Ko
 
Ja, dat is ook een optie natuurlijk, SP2 de-installeren :).

In ieder geval, zover ik weet... de patch waar ik het over had krijg je pas wanneer je die andere patch van GDI+ hebt geïnstalleerd. En die laatste krijg je weer alleen als SP2 is geïnstalleerd. Dus die is met de herstel ook verdwenen. Zou goed kunnen dus dat het niet direct aan SP2 ligt.

Maar voorlopig is het opgelost zo ;).
 
Zoals ik reeds meldde, heb ik sp2 eraf gegooid en heb ik geen problemen meer.
Ik vond het ook erg vervelend, toen sp2 er nog opstond, dat ik gedurig moest aantikken dat de berichten mochten doorkomen, zelfs bij de website van mijn eigen provider.
Waarvoor heb ik anders een antivirus (Norton)?
 
Zoals ik reeds meldde, heb ik sp2 eraf gegooid en heb ik geen problemen meer
Ja, maar dat kan ook te maken hebben met die andere patch daar het gaat om de combinatie van SP2 én die GDI+ patch, en als SP2 verwijderd is, verdwijnt indirect ook het installatieprobleem.

KB885884: Essentiële update voor Office XP in Windows XP Service Pack 2
Met deze update verhelpt u het probleem dat optreedt wanneer klanten de update MS04-028 voor Office XP gebruiken in Windows XP SP2. De originele update lijkt correct te worden geïnstalleerd, maar wordt mogelijk niet volledig geïnstalleerd. Deze nieuwe update kunt u gebruiken om uw computer hiertegen te beveiligen. Nadat u de update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.
Nogmaals, kan niet met zekerheid zeggen dat het om hetzelfde probleem gaat, maar het klinkt aannemelijk.

Wat betreft dat andere, bedoel je daar de popupkiller mee die er nu in zit? Die is uit te zetten in IE via extra -> internet-opties -> privacy. Verwijder daar het vinkje bij pop-ups blokkeren.

Niet dat je nu daar veel aan hebt, maar misschien voor een volgende poging ;).

Aan de andere kant, ik heb de popupkiller gewoon aanstaan en krijg geen enkele waarschuwing als ik de site van Wanadoo opga. Watvoor berichten zijn dat dan?
 
Ik zit bij tiscali.
Maar misschien vergis ik me. In ieder geval bij verschillende websites vielen de tekeningen weg.
Wat denk je?
Toch sp2 terug installeren of wachten.
Door de vele reacties op andere sites weet ik niet wat te doen.
 
Ik zit bij tiscali.
Ah ok, ik had maar even gegokt omdat er Wanadoo in je profiel stond.
Tiscali heeft wel popupjes ja. Of je die wilt zien ligt helemaal aan je persoonlijke voorkeur. Standaard worden ze nu vanaf SP2 geblokkeerd omdat het normaalgesproken om popups gaat met reclame waar men niet op zit te wachten. Het is dus een feature van SP2, niet een bug :).
Maar als je het desalniettemin vervelend vindt, zou je 'm helemaal kunnen uitzetten zoals hierboven aangegeven. Of je kunt de popupkiller zo zetten dat hij voortaan bij de site waar je op zit de popups wel moet toelaten (als er bijvoorbeeld plaatjes niet worden getoond), en 'm voor andere sites vooralsnog laten blokkeren.
Het is helemaal naar je eigen wensen in te stellen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
N.B., Norton AV heeft hier weinig mee van doen, dat is in eerste plaats een antivirusprogramma en houdt niet zoveel rekening met popups, en vice versa, een popupkiller houdt geen rekening met virussen. Dat bijt elkaar niet.

Of je SP2 nu installeert of nog even wacht, tja, ligt eraan hoe comfortabel je er mee bent. Kan geen kwaad om te wachten, aan je popupprobleem zal niets veranderen, dat blijft een kwestie van instellen, maar misschien is er dan wel meer duidelijkheid over dat andere installeerprobleem. Misschien weet iemand anders ondertussen of de 1 van 3-installatie die blijft hikken verholpen wordt met patch KB885884...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan