Update??

Status
Niet open voor verdere reacties.

FIFA2001KILLER

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Ik heb zojuist een format gedaan en windows XP opnieuw geinstalleerd.Mijn DVDrom doet het gewoon,maar ik heb geen drivers geinstalld en nou vroeg ik me af waar ik misschien een update kan halen voor mijn DVDrom.Ik heb een LITE-ON DVD SOHD-16P9S.Alvast hartelijk bedankt allemaal.

Voor een CD/DVD-Rom heb je geen drivers nodig, het is Plug-and Play.

Edit: eventueel nieuwe firmware, maar als alles goed functioneert, niet aan beginnen.

Laatst bewerkt:
ok jah sorry ben nogal een kluns wat pc's betreft.Een firmware is dat iets als een driver of wa??

vind dat ie nogal wat geluid maakt als ik een spel wil beginnen,dat deed hij voorheen niet.Zou dat komen door dat firmwaregebeuren??

Laatst bewerkt:
Firmware is een zeer klein stukje geheugen dat fabrikanten van allerlei geluidsapparatuur e.d. in hun apparaten stoppen. Daar staat bij een CD/DVD-speler b.v. in welke soorten schijfjes gelezen en gebrand kunnen worden. Een driver = stuurprogramma is software die een apparaat "bestuurt", anders doet dat apparaat niets.

Firmware voor dvd of cd zijn vaak een verbetering van de fabriek. Als je geen problemen hebt zou ik dit niet downloaden. Het is dus merk e type afhankelijk.

Laatst bewerkt:
ik snap,maar ik vind dus dat hij nogal wat geluid maakt sinds ik een format heb gedaan.Tijdens het opstarten van me pc en als ik een game wil starten maakt hij zo een opstartgeluid ,en ja voorheen was dat minder als nu.Zou dat aan firmware liggen?

Volgens mij niet. Ik heb ook dat als een cd opstart of dvd dat hij op toeren moet komen om af te spelen. Hangt een beetje van de snelheid af van de te branden cd of dvd.

Tijdens het opstarten van me pc en als ik een game wil starten maakt hij zo een opstartgeluid
Aan de firmware ligt dat niet.
Maar probeer eens goed te luisteren. Het zou ook een spinnende ventilator op je moederbord kunnen zijn wat je hoort.
Dat lijkt me eerlijk gezegd logischer bij het opstarten van je PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan