• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

UpdateLinks:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Beste forummers,

In VBA heb ik in een macro onderstaande regel staan (hopelijk is deze informatie voldoende).

DitPad = ActiveWorkbook.Path: zijpad = "\5. database en masters": DirDatabestand = DitPad & zijpad: bestandsnaam_prog = "ledenadministratie (programma)"
Workbooks.OpenText Filename:=DirDatabestand & Naam_Database:

Nu wil ik de tweede regel aanvullen met UpdateLinks:=3

Als ik het handmatig doe, dan komt deze regel:
Workbooks.Open Filename:= "C:\Users\eleij\Documents\1. LEDENADMINISTRATIE verenigingen\5. database en masters\database GBN.xlsm", UpdateLinks:=3


Het moet dus worden:
Workbooks.OpenText Filename:=DirDatabestand & Naam_Database: (en dan UpdateLinks:=3 er achter)

Ik ben al enige tijd aan het puzzelen, maar het lukt mij niet. Kunnen jullie mij helpen?

m.vr.gr Egbert
 
Je gebruikt Workbooks.OpenText ipv Workbooks.Open
 
Ah, daar heb je gelijk in. Het is al een heel oude opdracht van een aantal excelversies terug.

Dan wordt de opdracht dus zoals onderstaand, maar hoe krijg ik , UpdateLinks:=3 er dan achter?
Workbooks.Open Filename:=DirDatabestand & Naam_Database:

gr Egbert
 
Ik begrijp dat je het even niet meer kan volgen (ik heb het war warrig neergezet) en zeker zal ik de link bestuderen zoals je adviseerde. Ik heb al even gekeken, maar het is niet eenvoudig om een antwoord op mijn vraag te vinden. Mag ik de vraag iets anders formuleren?

Naam_Database is een variabele die uit een cel de naam van het bestand ophaalt (in mijn programma wil ik meerdere bestanden naar keuze ophalen)
Workbooks.Open Filename:=Naam_Database

Om de een of andere onverklaarbare reden worden de koppelingen niet altijd automatisch bijgewerkt en nu wil ik graag de opdracht UpdateLinks:=3 er achter plaatsen.

Als ik het zo doe dan werkt het niet. Moet er misschien andere tekens bijplaatsen?
Workbooks.Open Filename:=Naam_Database, UpdateLinks:=3

m.vr.gr. Egbert
 
Beste VenA

Wil je zo vriendelijk zijn om te reageren op mijn laatste bericht (vraag) of is mijn informatie nog steeds onvoldoende?

m.vr.gr. Egbert
 
UpdateLinks:=3 is volgens mij goed dus gaat er iets fout met het samenstellen van de bestandsnaam. Plaats het bestand even met de code die je gebruikt.
 
Hallo VenA, ik zal je de details maar besparen. In een andere macro van het geheel stond nog Workbooks.OpenText, verdorie. Nu werkt het wel correct, bedankt. m.vr.gr. Egbert
 
Mooi dat je het gevonden hebt. Plaats in het vervolg direct het bestand met de code dan was het waarschijnlijk binnen een dag opgelost.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan