updaten bios ivm blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

vengeance

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Berichten
28
ook ik heb wel eens een scherm met "begin fysieke memorydump" of zoiets
Meestal gebeurt dit (áls het gebeurt) gewoon op een willekeurig tijdstip.

Mijn vraag: ligt dit niet aan de Mb's geheugen die op het mioederbord zijn geprikt?
Zo nee, ik zal sowieso Everest gaan uitproberen ivm updaten van drivers etc maar hoe update ik mijn BIOS????
 
pas op met updaten van de bios.
je moet wel zeker weten dat je de goede update heb voor je bios.
als je de verkeerde neemt kan je je pc naar de sloop brengen
 
Je kunt het bios beter NIET updaten, tenzij je heel zeker weet dat daar het probleem van de niet goede werking van je pc zit.

Een "gouden" regel bij het flashen van het bios luidt derhalve ook :

van een goede werkende pc ga je het bios niet flashen, tenzij je bijvoorbeeld hardware hebt ingebouwd die niet door het bios wordt ondersteund. (bijvoorbeeld USB 2 t.o.v. USB 0)

Wil je desondanks toch flashen, ga dan naar de website van de moederbordfabrikant, zoek je mobo op en lees DAAR hoe je moet flashen. Veelal is dit d.m.v. het downloaden van een paar bestanden die je vervolgens op diskette moet zetten. Daarna moet je booten met die diskette. Maar nogmaals, LEES eerst welke biosupdates in de nieuwere versie zijn verwerkt, want mogelijk heb je geen tierelier aan die update omdat jouw machine / hardware niet is veranderd.
Anders is het met een vrij recent moederbord (bios) waarin bugs zijn ontdekt maar dat lees je dan wel in de bijbehorende release van de update.

Suc6!
 
..geen BIOS update dus (deze suggestie las ik eerder in een verwant bericht)
maar waar ligt nu de oorzaak van een "physical memory dump"?
De mededeling suggereert dat er iets met het geheugen is.
Maar welk geheugen?
Werkgeheugen?Cache-geheugen( lijkt me niet)?
Kan ik de mb's geheugen aan een test onderwerpen om te zien of het daar aan ligt?
Of gaat het hier om een geheugen van bv de videokaart of zo? (lachers: ja ik ben niet zo heel erg bedreven met oorzaken zoeken) :)
 
Er zijn idd. vele mogelijke testjes te vinden. Ook de exacte foutmelding even hier posten kan mogelijk helpen.

Begin maar eens met Everest en kijk wat die allemaal aanbeveelt.
 
Everest begint natuurlijk over een update van het bios als deze ouder dan 2 jaar is :p
Net zoals iedereen zegt............negeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan