Updaten/graden laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmaM

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2001
Hallo,
Gisteren heb ik van iemand een laptop gekregen. Zeer weinig gebruikt maar wel met een "rotte" accu. Waarschijnlijk door het weinige gebruik. (Defragmentatie was nog nooit gedaan en toch was de 100% na een paar minuten klaar)
Hij heeft slechts 16 Mb werkgeheugen en een harde schijf van 1 Gb. Besturing Win95.
Ik wil proberen hem te up-graden naar Win 98 en updaten met extra werkgeheugen. En daarbij hem geschikt te maken voor een internetaansluiting op kabel.
Mijn vragen:
Kan dit allemaal?
Zo ja, hoe?
Is dit slim om te doen of kan ik mijn geld beter steken in een (goede) 2e ander handsje.
Groetjes WilmaM

win 98 kan er goed op hoor zie systeemeisen win 98:

Windows 98

* 486 DX processor of hoger
* Minimaal 16 MB RAM geheugen
* Minimaal 150 Mb vrije ruimte op de vaste schijf
* VGA-monitor
* Toetsenbord
* Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
* Cd-rom- of dvd-station
De minimale systeemeisen voor Internet via de kabel zijn: Pentium I 133 Mhz met 16 Mb geheugen.
een netwerkkaart heb je ook nodig.

Is dit slim om te doen of kan ik mijn geld beter steken in een (goede) 2e ander handsje.
gekregen schrijf je toch:)

Laatst bewerkt:
WilmaM.
Kun je eens vertellen welk merk en type het is.
Kunnen we even kijken of er nog wel geheugen voor te koop is.

Jawel gekregen!! Overigens de tweede al, maar dat is een ander verhaal.

Alle specificaties aanwezig behalve dan het cdrom gebeuren, das ff niet aanwezig. Ook geen ruimte voor om in te bouwen.

Compaq Armada 1130T

Is dit genoeg??

WilmaM

Dat is een goede....
Kan hem uitbreiden naar 48 Mb werkgeheugen voor 55 Eurozen
Stap 1 is beantwoord
Bedankt

Volgens mij zijn alle stappen beantwoord. Ga alle spullen maar eens bestellen. Ben dan weliswaar ruim 100 Eurozen armer, maar ons studje (journalistiek) kan dan wel in huis op het internet en op een fatsoenlijke manier surfen. Nu nog een nieuwe accu...
Ik heb er geen beschrijving bij gekregen, dus daarom nog een klein vraagje....
Zit er een ingebouwde batterij in?? Want de datum en tijd moeten telkens ingesteld worden en ik denk dat er ergens een batterij inzit die vervangen moet worden?? Dit omdat de tijd stil blijft staan op het moment dat ik de laptop uitschakel
In ieder geval ben ik lekker opgeschoten en bedankt!
WilmaM

Ja er zit een back-up batterij in.
Waar die precies zit?
Daar zul je toch even het internet voor moeten afsurfen.
Probeer eens een tekening te krijgen bij compaq of even bellen met de helpdesk.
Deze kunnen je meestal wel helpen hoor.

En die netwerkkaart dat was er maar 1 van de velen hoor. Kijk eens bij de lokale pc boer meestal heeft die ook wel zoiets in huis liggen.

Gewoon heerlijk om luid en duidelijk antwoord te krijgen. Tot de volgende vraag.... of misschien antwoord.
WilmaM:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan