Updaten naar windows 8.1 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nurullah

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Beste lezer,

Eerst had ik mijn laptop ge-update naar windows 8.1, daarna heb ik hem op zijn fabrieksinstellingen terug gezet. Alle updates waren weg. Toen wilde ik hem weer updaten naar windows 8.1. Ik klikte vervolgens op store en klikte op windows 8.1 updaten, maar tot mijn verbazing kreeg ik een melding dat ik recente updates eerst moest gaan downloaden.

Heb ik ook gedaan 94 updates in totaal. Uiteindelijk klikte ik weer op store en toen was het icoontje voor updaten windows 8.1 weg. Ik ging daarna op de website van microsoft om het via daar te updaten. Gevonden en uiteindlijk weer doorgeleid naar windows store (om hem via daar te kunnen updaten). Uiteindelijk kreeg ik een melding dat mijn besturingssysteem niet meer geschikt was voor de update.

Wat kan ik er nu aan doen?

Graag zou ik snel een reactie willen, omdat mijn school morgen begint. Voor een vak hebben we een laptop nodig met een besturingssysteem van windows 8.1 of windows 7. Ik heb hem gekocht als windows 8 en wil hem graag niet downgraden naar windows 7.

UPDATE 31-08-2014 17:39 = Ik ben er achter gekomen dat ik KB2919442 mis op mijn laptop. Als ik hem download via microsoft geeft het aan dat mijn laptop niet beschikbaar is voor die update. Wat moet ik er aan doen?

Laatst bewerkt:
had ik ook op mijn oude laptop, ik wist niet wat het was tot dat ik zag dat mijn laptop mijn PC informatie niet kon lezen dus daarom ook niet updaten
kijk eens of alles correct is

Dat is wel heel onduidelijk gast0444 het spijt me zeer......

Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht is je pc nu Windows 8.1
Check het: [Windows-toets]r toetscombinatie -> winver
Zou moeten vermelden: Versie 6.3 voor Windows 8.1 of Versie 6.2 voor Windows 8

Tijs.

telkens hoor ik gezeik met windows 8 en hoger. waar zou het toch door komen he?

het lijkt idd wel of windows niet weet welke versie hij eigenlijk wel niet is.

mocht alles van bovenstaand niet werken, even een het opdrachtprompt openen met administrator rechten.
dan het volgende ingeven gevolgd door een enter.

sfc /scannow

dat checkt alle windows bestanden en gaat ervoor zorgen dat windows weer snapt waar het mee bezig is.

mocht dat niet meer werken, even een windows 7 cd erin gooien en gewoon weer normaal je computer gebruiken

Tijs.

Ik heb een 6.2. Dus windows 8

telkens hoor ik gezeik met windows 8 en hoger. waar zou het toch door komen he?

het lijkt idd wel of windows niet weet welke versie hij eigenlijk wel niet is.

mocht alles van bovenstaand niet werken, even een het opdrachtprompt openen met administrator rechten.
dan het volgende ingeven gevolgd door een enter.

sfc /scannow

dat checkt alle windows bestanden en gaat ervoor zorgen dat windows weer snapt waar het mee bezig is.

mocht dat niet meer werken, even een windows 7 cd erin gooien en gewoon weer normaal je computer gebruiken

Helaas, ik heb gedaan wat je zij na 55% gaf hij aan dat alles in orde was. Heb de laptop daarna opnieuw opgestart. Kreeg 2 nieuwe updates binnen via windows update, maar het heeft niks geholpen.

Ik kan hem nog steeds niet updaten naar Windows 8.1 heeft iemand misschien nog andere oplossingen

Tijs.

Naamloos.jpg

had ik ook op mijn oude laptop, ik wist niet wat het was tot dat ik zag dat mijn laptop mijn PC informatie niet kon lezen dus daarom ook niet updaten
kijk eens of alles correct is

Hoe kan ik dat checken kan je het in stappen uitleggen ?

Beste nurullah,

Ik heb het woord "belangrijk" uit de titel verwijderd, iedereen zijn topic is even belangrijk. Tevens heb ik een aantal berichten samengevoegd zodat alles netjes bij elkaar in 1 bericht staat. Indien er nog niemand gereageerd heeft kun je hiervoor de knop "bericht aanpassen" gebruiken.

Laatst bewerkt:
met administrator rechten gedaan? want als hij na 55% al stopt is het misschien niet helemaal goed gegaan.

Ja heb ik gedaan, 2x Ik stuur zometeen een screenshot.

Maak een snelkoppeling naar de volgende opdrachtregel op je bureaublad:
cmd.exe /k DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Wat informatie hier over: (o.a.) hier

Rechtsklik erop en kies voor Als Administrator uitvoeren.

Hopelijk levert dit een W8 systeem dat te updaten is.
Overigens is me nu niet duidelijk of de update naar 8.1 je nu nog wel of niet wordt aangeboden...

Tijs.

Nee ik heb de update nog niet

In ieder geval de instructie volgen.
Verder kun je even hier kijken: Je zult (zover ik weet) in de Store moeten zijn om de update sowieso te zien.

Tijs.

Beste nurallah,

Het is niet nodig ieder bericht te quoten, daar is die functie niet voor. Ik heb een aantal quotes verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan