• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Updaten van excel sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Beste leden,

In een berekeningssheet haal ik externe data op vanuit andere excelsheets. Dit gaat goed. De betreffende excelsheets wordt om het uur automatisch ververst met nieuwe data. Zolang de berekeningssheet open/in gebruik is dan worden deze sheets niet geactualiseerd. Is er een manier om dit anders in te regelen, zodat de excelsheets toch ververst kan worden ondanks de berekeningssheet in gebruik is?

Groet,

Elvanlim

En hoe het allemaal tot stand komt mogen we gokken? "Ik heb iets er gebeurt iets maar ik wil het anders", had ook de vraag kunnen zijn. (Ongeveer net zo veel informatie)

Mijn vraag blijkt nog steeds onduidelijk te zijn. De berekeningssheet waar ik over had, heb ik een aantal cellen gekoppeld aan externe excelsheets. De excelsheets worden om het uur ververst. De externe excelsheets kan niet worden ververst, wanneer de berekeningssheet open is. Is dit op één of ander manier in te stellen? Ook al is de berekeningssheet open, dat externe excelsheet alsnog kan worden ververst. Nu moet ik eerst de berekeningssheet afsluiten, dan worden de excelsheets alsnog ververst.

Dank voor je reactie. Het werkt als volgt:

Vanuit een Externe applicatie worden aantal data opgevraagd middels een query. Deze query zorgt ervoor dat de data vanuit externe applicatie geconverteerd wordt naar excel en wordt automatisch opgeslagen op een X locatie. In de berekeningssheet heb ik d.m.v. een gegevensverbinding koppeling gelegd met betreffende exceldata (Gegevens ophalen/uit bestand/uit excel werkmap) . Zolang de berekeningssheet niet in gebruik/ of open is, dan worden data's netjes geactualiseerd en anders wordt synchronisatie overgeslagen.

Hoi,

Wellicht een hele rara suggestie maar maakt het enig verschil als je de berekeningssheet deelt?
Dan zouden er in beginsel meerdere gebruikers tegelijk in moeten kunnen werken en misschien werken de queries dan wel.
Blijft lastig zonder voorbeeld bestanden.

Rob

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan