updaten van formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

aldo1974

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Geachte ,

in bijgevoegde database update het form als het laad (knoppen visible ja/nee) .
u opent de dB en op de start pagina klikt u op volledig dossier .
hier komen de nodige knoppen te voorschijn , maar als u naar het volgende record gaat werkt de vba code niet meer .
Heb al getracht de code te plaatsen bij
na bijwerken , bij klikken , .... zonder resultaat .

Wie kan deze sterretjes ziende beginner helpen ? :shocked:

alvast bedankt
Bekijk bijlage test.rar

Met die sterretjes ben je niet alleen, vrees ik.... Ik zou, om te beginnen, de structuur van de db eens onder handen nemen, want daar mankeert wel het een en ander aan. Belangrijkste probleem: de tabel [tblProductTypeenVerpakkingMateriaal]. Precies de tabel die je voor je formulieren gebruikt... Deze tabel is slecht genormaliseerd, en dat moet je toch eerst oplossen. Deze tabel bevat nu de velden
ID, ProductType, ProductVerpakkingCode, Artikel_Verpakking, Artikel2, Artikel3, Artikel4, Artikel5, Artikel6, Artikel7, Artikel8, Link_Instructie, en zoals je kunt zien, komt het veld Artikel nogal vaak terug.... Wat overigens gruwelijk verwarrend is, is de naamgeving die je aan de velden hebt meegegeven. [Artikel 2] bijvoorbeeld heeft als nieuw Bijschrift [Artikel 1], [Artikel 3] heeft als bijschrift [Artikel 2] en zo voort, t/m [Artikel 8]. Je ziet dus op je formulier een ander nummer dan je in de tabel gebruikt. Ik weet niet wie die db gaat onderhouden, maar ik ken mensen die gek zijn geworden van minder ;)

Wat je moet doen is simpel: verwijder alle Artikelvelden, en maak een nieuwe tabel aan (bijvoorbeeld [tblProductTypeenVerpakkingMateriaal_Artikel]) en koppel die aan de tabel [tblProductTypeenVerpakkingMateriaal] d.m.v. een veld ArtikelID. Hiermee los je volgens mij gelijk de meeste van je problemen wel op, want voor je artikelen kun je nu een doorlopend formulier gebruiken. Nu heb je alle artikelen in een optisch doorlopend formulier gezet, dat dus geen doorlopend formulier is.
Begin daar dus eerst mee.

thx , zal ik 1 van de dagen proberen dan laat ik iets weten .

Ik heb de sterretjes verwijder en de functie isnull() gebruikt in de plaats.
veel duidelijker en properder .
Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan