Updaten van RAID-controller drivers !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik werk met de RAIDcontroller HPT 370 UDMA/ATA 100
van fabrikant Highpoint.
Mijn systeem : Athlon(tm) XP 1600+ 512 MB, EPOX 8KHA moederbord.

De BIOS versie van deze RAID-controller is 1.2.0612.
Hoe zit het nu. Waar moet je - in relatie met dit bios - op letten als je de Higpointdrivers van de RAID wilt updaten. Of hoef je nergens op bedacht te zijn en kan je gewoon (als er een update beschikbaar is) updaten.

Overigens werk ik, middels dualboot, met ME en XP.
Zie hier de bijgevoegde jpg van apparaatbeheer in XP en ME naast elkaar en de verschillen onder schijfstations en RAIDcontroller. Wie kan daar een zinnig woord over zeggen.

Bijlagen

• xp en me app.beheer raidcontroller.jpg
    xp en me app.beheer raidcontroller.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 108
Ik kan alleen vertellen hoe het gaat bij Asus: als je de Asus moederbord-cd in de drive stopt is er een item "Raid-controllers", als je daarop klikt krijg je een uitleg hoe je ze moet installeren. Namelijk door in Apparaatbeheer > Stuurprogramma > zelf kiezen enz. enz.

Drivers kan je vaak gewoon updaten, zolang je er maar op let dat de driver voor je OS is gemaakt, dus geen 98 drivers installeren op een win XP.

Je moet aangezien je een dualboot hebt dus wel de drivers van beide systemen upgraden.

Ik heb de drivers (BIOS + controller) gevonden op :
http://www.highpoint-tech.com/USA/brr100.htm
Beide van de versie 2.351
Nu zie ik (bij starten PC) dat de huidig geinstalleerde BIOS van Highpoint, versie 1.2.0612 is. Die moet dus worden ge-upgrade naar 2.351
Hoe gaat dat in z'n werk.
Ik heb de volgende files nu beschikbaar
sxxv2351.p4e
sxxv2351.p5e
sxxv2351.p6e
en Load.exe

Wie heeft hier ervaring mee.

En dat het nodig is, ondervind ik; omdat zich wat kleine performance probleempjes voordoen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan