updaten van videokaart lukt niet, standaard windows update versie 8..

Status
Niet open voor verdere reacties.

4035031

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2014
Beste Helpmij leden,

Ik heb nu sinds een week of 2 een "nieuwe laptop", HP g6 modelnummer: 1250sd.

Nu is het zo dat deze laptop 2 videokaarten heeft, namelijk

- Intel HD Graphics 3000, versie 8.830.6.3000
- AMD Readon HD6470M, versie 8.830.6.3000

Wellicht dat ze de zelfde stuurprogramma gebruiken?!

Mijn probleem is dus, dat ik graag wil gamen maar er toch écht haperingen in zitten:shocked::evil::mad:

dus ik dacht; ik update even mijn videokaartdrivers misschien dat het helpt..
Maar wanneer ik de setup dus open, krijg de melding dat mijn hardware/software incompatibel is.
zie hieronder de melding.

amd.jpg

zou iemand mij de link van de juiste driver kunnen geven of de juiste instructies
of even bevestigen dat het updaten van de driver niks zou verhelpen.. wat mij onlogisch lijkt.
-
ik twijfelde trouwens ook of ik catalyst of de mobility versie moest downloaden beide werkten niet,
de bèta versie wel maar na het installeren ervan kreeg ik bij apparaatbeheer AMD Readon 7000 te zien.?

bij voorbaat dank

Met vriendelijke groeten,

Verder heb ik even gezocht :o maar het enige waar ik achter ben gekomen is, dat er een kans is dat het een OEM videokaart is en daarom nooit zal gebeuren i.v.m. hp die nu 2jaar verder nog geen andere driver heeft gepubliceerd.

Als die beta drivers werken is dat netjes. Dat de driver een series 7 videokaart detecteert kan gebeuren bij een OEM versie

Echter je moet wel realistisch zijn qua game prestaties. De 6470 is zo'n beetje de langzaamste discrete videokaart voor laptops. Nauwelijks sneller dan de HD3000 in de meeste dingen.

Alles boven low/medium settings gaat het niet trekken op games gebied.

hmm :'-( oke bedankt voor uw snelle reactie, heb even een systeem herstel gedaan naar de orginele staat.

nu ben ik de catalyst, mobility en de beta driver opnieuw aan het downloaden
Welke hoort bij de mijn laptop, mobility toch? vandaar dan ook de m achter 6470(m)?
Zoniet de catalyst of de beta en werkt alles na behoren met de béta denkt u?. ivm alleen al het lezen van de apparatuur.

verder zoals u kunt zien hebben beide videokaarten dezelfde stuurprogramma versie, ik moet voor de amd videokaart alles verwijderen voor ik een ander stuurprogramma instaleer, dit zal niet voor conflicten in het systeem zorgen hoop ik?

mvg

na instalatie beta:
amd2.png

Laatst bewerkt:
De intel driver is een andere dan de AMD driver.

Als de mobility driver niet installeert ben je aangewezen op de driver van HP. Helaas.

Hoi,

Slotje kan je zelf regelen door in de bovenste blauwe balk op zet status opgelost te klikken;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan