Ik heb de volgende updatequery.
Als het txtIncassoRekeningnr ingevuld is werkt de update query zonder problemen.
Bij een bepaalde keuze op mijn formulier wordt het veld txtIncassoRekeningnr leeggemaakt door me.txtIncassoRekeningnr = ""
Voer ik dan de query uit krijg ik de melding:
Niet alle records in de bijwerkquery kunnen worden bijgewerkt
80 velden ten gevolge van een fout bij het converteren van het type.
Vervolgens zijn wel alle velden netjes leeggemaakt. Dus hij werkt wel.
Nu heb ik al van alles geprobeerd omdat het veld incassoRekeningnr in de tabel debiteuren van het type numeriek is.
-Enkele aanhalingstekens weggehaald
-NZ(me.txtIncassoRekeningnr) of Nz(me.txtIncassoRekeningnr, null)
-Veld leegmaken door me.txtIncassoRekeningnr = Null
Deze resulteren allemaal in Fout 3144 tijdens uitvoering. De Instructie UPDATE bevat een syntaxfout
-------------
De onderstaande update query werkt zonder problemen, maar snap 1 ding niet.
Het veld LandID is van het type numeriek
Deze query werkt met de enkele aanhalingstekens zonder melding. Dus als er een Land gekozen wordt en bij het leegmaken van het veld door "".
Haal ik de enkele aanhalingstekens weg dan werkt de query wel als een land gekozen wordt, maar wordt het veld leeggemaakt door "" dan geeft de query wederom een foutmelding.
Hoe ga je in een updatequery met lege velden en numerieke velden om?
Code:
DoCmd.RunSQL "UPDATE tbl_Debiteuren SET tbl_Debiteuren.IncassoRekeningnr ='" & Me.txtIncassoRekeningnr & "' WHERE tbl_Debiteuren.ParentID =" & Me.txtDebiteurOrganisatieID & ";"
Als het txtIncassoRekeningnr ingevuld is werkt de update query zonder problemen.
Bij een bepaalde keuze op mijn formulier wordt het veld txtIncassoRekeningnr leeggemaakt door me.txtIncassoRekeningnr = ""
Voer ik dan de query uit krijg ik de melding:
Niet alle records in de bijwerkquery kunnen worden bijgewerkt
80 velden ten gevolge van een fout bij het converteren van het type.
Vervolgens zijn wel alle velden netjes leeggemaakt. Dus hij werkt wel.
Nu heb ik al van alles geprobeerd omdat het veld incassoRekeningnr in de tabel debiteuren van het type numeriek is.
-Enkele aanhalingstekens weggehaald
-NZ(me.txtIncassoRekeningnr) of Nz(me.txtIncassoRekeningnr, null)
-Veld leegmaken door me.txtIncassoRekeningnr = Null
Deze resulteren allemaal in Fout 3144 tijdens uitvoering. De Instructie UPDATE bevat een syntaxfout
-------------
De onderstaande update query werkt zonder problemen, maar snap 1 ding niet.
Code:
DoCmd.RunSQL "UPDATE tbl_Debiteuren SET tbl_Debiteuren.FactuurLandID ='" & Me.cboFactuurLandID & "' WHERE tbl_Debiteuren.ParentID =" & Me.txtDebiteurOrganisatieID & ";"
Deze query werkt met de enkele aanhalingstekens zonder melding. Dus als er een Land gekozen wordt en bij het leegmaken van het veld door "".
Haal ik de enkele aanhalingstekens weg dan werkt de query wel als een land gekozen wordt, maar wordt het veld leeggemaakt door "" dan geeft de query wederom een foutmelding.
Hoe ga je in een updatequery met lege velden en numerieke velden om?