Updater met unzipper

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevenvz

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Hallo, ik ben opzoek naar een tutorial/full code van een auto-updater die een zip bestand ook nog unzipt. Kunnen jullie mij daarbij helpen? Ik heb al op google gekeken.

Nee, maar dat is ook niet noodzakelijk voor updates. Je upload gewoon je bestanden en laat ze downloaden door de updater.

Als je het per se wilt, kun je de DotNetZip Library gebruiken.

Ik had niet echt goed gelezen dus dat zip heb ik niet echt nodig. Maar hij download alles maar daarna druk ik op voltooien en dan krijg ik deze error: An unhandled exception of type 'System.StackOverflowException' occurred in TheMightyAtom.UpdateLib.dll

Code:
    Private Sub btnCheckForUpdates_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnCheckForUpdates.Click
        With New CheckForUpdateDialog(Me.Text)
            .VersionInfoFile = "file.txt"
            .Language = CheckForUpdateDialog.CheckForUpdateLanguage.English
            .DownloadUrl = "http://dl.dropbox.com/u/45145409/mappingtools/"
            .ManualDownloadUrl = "http://dl.dropbox.com/u/45145409/mappingtools/mappingtools.zip"
            .ShowSpecialMessage = True
            .SpecialMessage = "Please download the newer version for better use!"
            .StartChecking()
        End With
    End Sub

Dat is me button die moet checken

Ik zal TheMightyAtom hier eens naar laten kijken.
Het is zijn bibliotheek ;)

Verdulleme, ik dacht dat ik alle bugs wel zo'n beetje eruit had gehaald, met hulp van JoZ.
Kan je vertellen op welke regel die fout ontstaat?

Laatst bewerkt:
errorvb.jpg

Dat is de error die ik krijg.

EDIT:

Kan het ook aan mijn code liggen? Dit is me volledige code:

Code:
Imports TheMightyAtom
Public Class Main
    Private Sub btnChangeSettings_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnChangeSettings.Click
        ChangeSettings.Show()
    End Sub

Private Sub btnCredits_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnCredits.Click
        Credits.Show()
    End Sub

Private Sub btnWaterandSky_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnWaterandSky.Click
        WaterSky.Show()
    End Sub

Private Sub btnCheckForUpdates_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnCheckForUpdates.Click
        With New CheckForUpdateDialog(Me.Text)
            .VersionInfoFile = "file.txt"
            .Language = CheckForUpdateDialog.CheckForUpdateLanguage.English
            .DownloadUrl = "http://dl.dropbox.com/u/45145409/mappingtools/"
            .ManualDownloadUrl = "http://dl.dropbox.com/u/45145409/mappingtools/mappingtools.zip"
            .ShowSpecialMessage = True
            .SpecialMessage = "Please download the newer version for better use!"
            .StartChecking()
        End With
    End Sub
End Class

Laatst bewerkt:
Maar op welke regel krijg je die melding?
En weet je zeker dat je VersionInfoFile correct is? Deze moet namelijk aan een bepaalde syntax voldoen.
Ik heb zelf geen Dropbox, maar ondersteund Dropbox wel hotlinking (directe link naar een bestand)?

Joz zegt dat dropbox het wel ondersteunt. de versie is gewoon 1001 en bij de (niet geupdate) 1000

DropBox ondersteunt zeker weten hotlinking.

Dat is de reden dat ik juist DropBox uitkoos.

@TheMightyAtom: Dit staat er in z'n FileInfo-bestand: 1001;Mapping Tools.exe;TheMightyAtom.UpdateLib.dll

Laatst bewerkt:
Ik zal het eens bekijken.

Sorry voor de overlast, hopelijk weerhoudt dit je er niet van iets anders te zoeken voor het updaten van je programma. :)

Nee, dat doe ik ook niet. Want dit is PRECIES wat ik moest hebben, een updater die makkelijke code heeft + makkelijk te gebruiken is en meerdere bestanden download(anders moest ik automatisch unzippen en dat vind ik lastig)

Ik heb het getest en hij vind de update, maar nadat je de Updater wegklikt, krijg je de error. Ik zal nog even verder in mijn code duiken.
Ik heb ook gezien dat, ondanks dat je als taal Engels hebt gekozen, er toch nog Nederlandse woorden voorkomen. Ik zal dat direct fixen en later de nieuwe dll uploaden.

- EDIT -

Ok, als het goed is, is het probleem verholpen.
Zoals gezegd heb ik ook het taal probleem opgelost.

Download de nieuwe build hier:
UpdateLib 1.0.0.9

Laatst bewerkt:
Ik krijg nogsteeds die error :S Heb je je updatelib wel goed geupload, want het was zelfde bestand size?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan