updates aangeboden voor niet geïnstalleerde Office versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
151
Geïnstalleerd zijn Win7 64bit Home Premium NL en Microsoft Office 2010 64 Pro Plus NL waarvan ik alleen Excel en Word heb geïnstalleerd.

Ik wilde IE-10 installeren maar dat lukte niet want melding: eerst Win 7 64 SP 1 installeren. Oeps, hoe kan dat want Microsoft automatische updates staat ingeschakeld.
Dus naar Windows Update om SP1 op te halen maar daar stonden 6 Office updates klaar. Die eerst maar eens geïnstalleerd. De Installatie werd bevestigd. Even controleren maar ze stonden niet in de programmalijst onder de geïnstalleerde updates. Bij Windows Update werden ze overigens opnieuw aangeboden. Dat spel herhaalde zich een paar keer tot ik zag dat het om updates van Office 2007 ging. Maar dat heb ik vorig jaar gedeïnstallleerd en de naam komt niet meer voor in de programmalijst en ook niet in Program Files (x86) en 64 bit. Rar ra. En SP1 werd nog steeds niet aangeboden, en wel die 6 Office 2007 updates die zich terecht niet laten installeren want geen Office 2007 op mijn computer.

SP1 tenslotte van Softone geplukt. Helaas, installatie lukte niet want foutmelding: Benodigde onderdelen ontbreken.

Daarna tevergeefs alle remedies van internet geprobeerd en vervolgens nog eens bij Microsoft te biecht. Uiteindelijk vond ik een duidelijke en precieze omschrijving (jawel) van mijn probleem, dus Microsoft kent het en er was zelfs een specifieke bij dit probleem aanbevolen Fixit. Kat in het bakkie dus. Wederom helaas: Fixit uitgevoerd en ... probleem is er nog steeds.

Ik denk dat die 6 foute updates in de weg zitten waardoor ik SP1 en IE-10 niet kan installeren.

Ik heb wel eens een probleem met niet verwijderbare rotzooi (in een moment van onoplettendheid toch zo'n beruchte menubalk geïnstalleerd) opgelost door in het register iedere vermelding waarin de vermaledijde naam voorkwam botweg te deleten en dat werkte uitstekend. Maar ik aarzel om nu het register te ontdoen van alle vermeldingen waarin "Office 2007" voorkomt.

Algehele schone installatie van Office of erger van Windows en Office word ik niet vrolijk van want duurt lang en allerlei speciale toevoegingen en wijzigingen in de andere opnieuw te installeren programma's weet ik niet allemaal meer.

Kan iemand hier iets mee.
 
;) Moet je eens bij Configuratie scherm en dan bij ''Programma's en Onderdelen'' klikken ! :D zoals je weet krijg je dan een korte overzicht van alle programma's in jouw PC dat geinstaleerd zijn ...
MAAR weet je ook? .... dat ALS je op rechte kant ( hoek ) boven op ''Geinstalleerde Updates weergeven'' klikt dan zie je wel meer en uitgebreider wat je wou ..of wat je via updates binnen gekregen hebt ....:thumb:

1gktfm.jpg
 
Laatst bewerkt:
srpchulp bedankt maar ik heb al een paar goeie hulpprogramma's voor het opschonen van de regsitry en het oplossen van diverse problemen.
royonix je komt met basiskennis die ik nota bene al in mijn vraag heb genoemd als één van m'n eerste checks. Toch bedankt voor het meedenken.
 
Probleem niet opgelost maar ik heb hetzelfde gedaan als Alexander de Grote die de knoop niet wist te ontwarren maar hem toen gewoon doorhakte.
Nieuwe SSD schijf gekocht (de oude ging al te lang mee) en de hele boel opnieuw geïnstalleerd. Grote klus maar het ruimt lekker op. Toen heb ik iets geks gedaan: gewoon om het eens te proberen een programmamap uit Program Files van m'n oude schijf naar naar een willekeurige map (ik noem hem Program Files Portable, maar dat had ook Sjors mogen zijn) gekopieerd. Ik heb dus geen installatie procedure gevolgd waarbij allerlei dingen m.b.t. dat programma in het register, de ProgramData, Gebruikersmap of Windows worden vastgelegd. En wat zien ik: het werkt. Inmiddels blijkt wel tachtig procent van mijn klassiek geïnstalleerde programma's op deze manier (portable) te werken en ik heb ze dus allemaal overgebracht naar die nieuwe portable map. Van nieuwe programma's neem ik voortaan de portable versie.
Voordelen: afgeslankt register en korte lijst van geïnstalleerde programma's. Overzichtelijk want alles m.b.t. het programma zit in één en dezelfde map en je kan het programma op een stick of ander medium meenemen en elders gebruiken.
Of heb ik nu alles verklapt. Hoort trouwens ook niet in dit item dus ik stop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan