Updates in Windows 7 installeren gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Berichten
524
Beste lezers,

Probeer al een hele tijd Service Pack 1 voor Windows 7 Home Premium te downloaden en te installeren, dit zonder succes.

Kreeg foutmelding 8024200D. Kon dus het pack-bestand niet vinden. Heb het pack al via de site van MS gedownload, maar eveneens zonder succes. Handmatig was ook geen succes. System Repair geprobeerd, werkte ook niet. Ook niet 6.1-KB947821 en 6.1-KB976932. Weet het nou ook niet meer.
Kan iemand misschien raad geven?

Met dank, Marc A.
 
Ok, om vanaf Vista Service Packs te kunnen installeren heb je 2 of 3 voorbereidende updates & een herstart nodig. Daar komt nog eens bij dat eerst de BCD vrij gezet moet worden om herschreven te kunnen worden door de SP-installatie, waarvoor een extra herstart noodzakelijk is, zelfs al zijn de voorbereidende updates al geinstalleerd. Tot slot worden er geen SP's meer geinstalleerd tot dat de MSRT is uitgevoerd & groen licht heeft gegeven.

Dat is het probleem in vogelvlucht. Overigens kunnen de KB's die je noemt pas na Service Pack 1 geinstalleerd worden.

Als volgend: Aanmelden als (een) Beheerder.

Even de Systeemschijf opruimen: Selecteer in Explorer de Systeemschijf, RechterMuisKlik, Eigenschappen, Schijfopruiming, daarin alles selecteren behalve Office-Setup-programma's & Oude bestanden comprimeren, OK, Ja,..
Meteen even naar Extra, Schijfcontrole, bovenste vinkje staat al AAN, OK, Scheduleren bij de volgende herstart: Ja, OK.
Herstarten.

Start, Programma's, Windows update.
Zoeken naar Updates, na voltooid alle belangrijke updates AAN vinken behalve SP1, OK, Installeren.
Na Voltooid: Herstarten. Opnieuw vanaf Start, net zolang tot alleen SP1 overblijft.

Dan SP1 installeren. Herstarten.
Indien eerst de BCD herschreven moet worden, nog een keer.
Na de installatie van SP1 weer naar Windows Update, want er komen nog een aantal updates na...

P.S.N.B: Oeps, vergeten, heel belangrijk! Heb je al een Taalpakket geinstalleerd??? (Niet doen, tot alle belangrijke updates voltooid zijn!)
 
Laatst bewerkt:
Erg bedankt voor je uitgebreide reactie, maar ik heb Windows 7 en geen Vista. Schijfopruiming is hierbij een stuk minder uitgebreid qua mogelijkheden. Heb wel de schijf met schijfopruiming volledig geschoond. Overigens ik heb maar 1 update staan en dat is SP1 van Windows 7 dus ik kan geen andere update als eerste installeren.
ScreenHunter_03 Dec. 20 02.38.png

Marc
 

Bijlagen

  • ScreenHunter_02 Dec. 20 02.30.png
    ScreenHunter_02 Dec. 20 02.30.png
    28,8 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, had al begrepen dat je 7 gebruikt, hoor, maar maakt wegens hetzelfde probleem niet uit.

Op Windows Home Premium kan je geen Taalpakket installeren, dus dat valt af...

Wis de cache van IE: Start, Configuratiescherm, Internetopties, Browsegeschiedenis verwijderen, in ieder geval AAN vinken Tijdelijke internet-bestanden, Cookies, Geschiedenis, & UIT gevinkt Gegevens van favoriete websites, InPrivate-filtergegevens. Rest eigen keuze.

Foutcode opgezocht: Controleer even je Datum & Tijd, zet die voor de zekerheid even goed bij voorkeur via Internet-tijd.

Heb je opnieuw laten zoeken naar updates (erg belangrijk!)???

Foutcode is gerelateerd aan malware.

Hhmmm...

Ok, nou, het volgende: Ik kom er dus nu niet uit of het misschien aan een iets te strenge Anti-Virus ligt - welke ik je, in tegenstelling tot anderen die het zeker beter weten dan ik, je vooral niet zal adviseren om die tijdelijk uit te schakelen - of dat er malware tussen zit die eerst ge-elimineerd moet worden.

Probeer deze volledige scan eens:

http://www.microsoft.com/security/scanner/nl-nl/default.aspx
 
a. Bij gejatte versies van Windows kan het voorkomen dat het installeren van updates (en dan vooral Servicepacks) niet lukt. Hopelijk heb je dus een legale versie (=niet gedownload van Internet/Bittorrent/nieuwsgroepen etc.)
b. Ik ken jouw specifieke foutcode niet, maar ik raad je aan om in ieder geval:
i. eerst systeembestanden laten repareren indien kapot: Maak snelkoppeling naar sfc /scannow op je bureablad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
ii. daarna SURS (32-bit) danwel SURS (64-bit) (afhankelijk van Windows 7 32-bits of 64-bits) draaien.
iii. Daarna draaien
iv. daarna nog kijken of de fix-it tool van deze link nog wat extra oplost.
v. Schakel verder (als voorstaanden niets opleveren) tijdelijk de anti-virus software uit op je computer en probeer het opnieuw.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt TheKnight en Tijs,

Heb de toepassingen die jullie beiden hebben ingebracht uitgevoerd en de updates worden nu wel gedownload en geinstalleerd.
Die scan van de harde schijf (Tijs) begon met de verificatie. Aan het eid van het scannen floepte het venster weg zonder dat er actie werd ondernomen, dus ik denk dat er dus geen fouten werden gevonden. Dacht ik wel want ik houd de comp goed schoon!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan