updates installeren lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppentje

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Berichten
46
Ik heb mijn computer opnieuw geformatteerd en windows eropnieuw opgezet. Vervolgens ben ik updates gaan doen en verschillende updates gedaan en na een tijdje deed ie het niet meer, dan gaf tie aan dat het mislukt was om die update te installeren. Heb al mijn anti virus uitgezet en firewall uitgezet, maar dat werkt ook niet.
Wat ik nog niet gedaan heb en ik weet niet waar dat staat, is mijn comp. aanmelden alszijnde genuine windows machine. (die update is wel gelukt)
Kan iemand mij helpen aub:confused:
 
Heb je niet XP SP3 aangeboden gekregen als update?
Wil je de update-functie resetten, dan kun je "Dial-a-fix" gebruiken. Je kunt het programma hier downloaden. Je updategeschiedenis wordt dan schoongemaakt, waardoor de updates daarna wel lukken.
Bekijk het programma wel goed.
 
Verwijderen van de updatebestanden
Zijn alle updates met goed gevolg geïnstalleerd, of zijn er problemen met de Windows Update-website? Verwijder dan de bestanden in de volgende mappen:
C:\Windows\System32\Catroot2
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

Gezien het grote aantal updates kunnen deze mappen in de loop van de tijd behoorlijk omvangrijk worden. Door de geïnstalleerde updatebestanden periodiek te verwijderen, kan er ruimte worden vrijgemaakt voor andere doeleinden.

Omdat de geïnstalleerde Windows-updates zelden worden teruggedraaid, kunnen de daarvoor benodigde undo-bestanden net zo goed worden verwijderd: dit kan veel ruimte vrijmaken! Het gaat om de verborgen mappen beginnend met een "$" in de map C:\WINDOWS. De map $hf_mig$ is daarop de enige uitzondering. Er wordt geadviseerd deze omvangrijke map te laten staan, alhoewel het verwijderen daarvan nauwelijks tot geen problemen veroorzaakt.

TIP: Deze bestanden zijn verborgen in de Windows Verkenner! Maak ze zichtbaar via Extra, Mapopties, tabblad Weergave, haal het vinkje weg bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen), plaats een vinkje bij De inhoud van systeemmappen weergeven en selecteer Verborgen bestanden en mappen weergeven.

Problemen met Windows Update oplossen
Het gebeurt regelmatig dat er problemen ontstaan met de updatefunctie van Windows: zo worden afgehandelde updates na een herstart opnieuw aangeboden of toont Windows elke keer weer een foutmelding omdat een specifieke update niet is gelukt. Veel van deze problemen zijn eenvoudig op te lossen door Windows Update te resetten! Met deze herstelactie worden de update-installatiebestanden en de updategeschiedenis gewist, dit levert echter geen noemenswaardige moeilijkheden op.

Het resetten van Windows Update
Voordat Windows Update wordt gereset, is het noodzakelijk dat de service Automatische updates tijdelijk wordt gestopt. Met het commando SERVICES.MSC in het uitvoerveld van het startmenu wordt de beheermodule voor de services opgestart. Klik met rechts op de betreffende service en kies voor Stoppen. Vervolgens kan de map C:\Windows\SoftwareDistribution (met daarin de updategeschiedenis en eerder gedownloade updatebestanden) met behulp van de Windows Verkenner worden verwijderd. Hoewel het niet noodzakelijk is, kan deze map ook worden gebruikt om er een back-up van te maken door simpelweg de mapnaam te wijzigen in SoftwareDistributionOrg (in plaats van deze te verwijderen). Nadat de map SoftwareDistribution is verwijderd (of door middel van naamswijziging geback-upt), kan de service weer worden geactiveerd: klik met rechts op dezelfde service en kies voor Starten. Door handmatig de updatefunctie op te starten kan worden gecontroleerd of deze weer naar behoren werkt (is dat het geval dan kan de eventueel gemaakte back-up SoftwareDistributionOrg weer worden verwijderd). Werd gebruik gemaakt van Microsoft Update (voor het automatisch downloaden van updates voor álle Microsoft-producten) dan moet dat wederom worden geactiveerd.

TIP: Heeft het resetten van Windows Update niet geholpen, herstel dan tevens de instellingen van de Internet Explorer (Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, knop Opnieuw instellen), dat wil ook nog wel eens helpen. Na het resetten van de Internet Explorer is het wel noodzakelijk de startpagina en enkele instellingen te herstellen.


BRON: Schoonepc.nl
2 seconden zoekwerk levert dit op, mss helpt het?
 
heb de xp sp 3 wel al gedownload maar daarna lukt het niet meer. Heb al geprobeerd om met uitvoeren en dan "oobe/msoobe /a" voor productregistratie maar dan zegt ie dat dat al is gebeurd, maar ik heb niet mijn product key in hoeven te voeren. Hoe zou ik dat dan opnieuw kunnen doen??
 
Het programma Tune Up Utilities heeft ook een functie om problemen met de automatische updates op te lossen.

Dit kan je anders ook eens proberen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan