Updates na opnieuw installeren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Updates na opnieuw installeren XP..... doen?

Ik heb recent XP opnieuw geïnstalleerd en ben een uurtje of wat bezig geweest om alles weer een beetje werkbaar te maken. Pff ...
Nu meldt Microsoft me dat er 60 (zestig!) updates beschikbaar zijn voor SP1 En dan praat ik nog niet eens over SP2 dat ik waarschijnlijk ook nog moet installeren. Wie kan mij vertellen of dat allemaal nuttig, wenselijk, noodzakelijk enz. is? Ik weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb, omdat één van die updates de -zeer waarschijnlijke - oorzaak was, van problemen met XP die mij, op advies van de helpdesk van HP, noodzaakten het besturingssysteem te herinstalleren.
Ik heb gisteren ook nog een andere vraag gesteld over dubbele bestanden, die ik hier nog even aan de orde wil stellen.

Laatst bewerkt:
Ik breng mijn vraag nog eens onder de aandacht. Is er iemand die me advies kan geven?

Installeer eerst SP2 zelf
Dan heb je de meeste updates die daarvoor uitgebracht zijn niet meer nodig (en zullen in windows update niet meer naar voren komen.

De achtergrond van mijn vraag was eigenlijk: is het nodig/wenselijk om al die updates te laden, inclusief SP2? In sommige gevallen veroorzaken ze problemen, zoals ik zelf heb ervaren. Mij is ook lang niet altijd duidelijk waar ze voor dienen en bijsluiters zitten er nooit bij.

Als je een systeem wilt, wat, en goed functioneerd, en redelijk is beveiligd, ja, alleen met de nieuwste apparaatdrivers kun je een foutieve binnenhalen, de C-Media audio drivers voor de 5.1, dan krijg je de 7.1, die niet goed functioneerd, maar dat is dan het enige, wat ik heb ontdekt, alle andere updates zij nodig, voor b.v. USB, 48bit LBA en de opstartdefragmentatie, heb er zelf nooit problemen mee gehad, na een tig installs op diverse computers.

Maar je mag het allemaal zelf weten.

Over de bijsluiters, die staan er altijd netjes bij, waarvoor de update is.

Met de bijsluiters bedoelde ik te zeggen dat er niet bij wordt vermeld welke dingen er niet meer goed werken, zoals bij mij in OE het niet meer herkennen van diacritische tekens. Erg lastig als je René heet en een franse versie hebt van XP, waar het wemelt van de é's en à's.
Ik zal maar eens beginnen met SP2 te installeren en daarna zie ik wel weer verder.

Bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan