Updates van NVIDIA-configuratiescherm falen: runtime fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste lezers,

Ik heb een probleem waar meer mensen last van hebben. Het gaat om het updaten van de NVIDIA-drivers. Bij het updaten van NVIDIA-configuratiescherm (via help-Updates) krijg ik de volgende foutmelding:

[TITELBALK]Microsoft Visual C++ Runtime Library[/TITELBALK]
This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

Ook als ik zoek naar drivers voor de videokaart op de volgende website ([url]http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us)[/URL] krijg ik een soortgelijke foutmelding:

[TITELBALK]Microsoft Visual C++ Runtime Library[/TITELBALK]
Runtime Error!

Program: C:\Prgram Files (x86)\Java\jre6\bin\java.exe
This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

Ik heb begrepen dat het opnieuw installeren van de driver mogelijk kan helpen, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Ik begrijp namelijk niet goed hoe je een driver kunt verwijderen en toch nog iets kunt zien op je scherm. Misschien bestaan er ook nog andere oplossingen.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,

Anton

Via veilige modus een driver rollback doen of een systeemherstel.
Waarom heb je een update gedaan? als alles goed werkt voegen nieuwe niets toe, niets wordt beter of sneller.

De update verschijnt in het optionele deel van Windows Update. Ik heb mij weleens laten vertellen dat nieuwere software (in het bijzonder wat zwaardere spellen) erg gebaat zijn bij de nieuwste drivers. Nu gaat het hier om een normale laptop uit 2010, dus ik speel er geen zware spellen op. Wel draai ik de volledige Creative Suite. Af en toe (maar niet vaak) gebruik ik dan ook Premiere. Hoe dan ook het zou natuurlijk niet mogen. Ik heb hier weinig verstand van, maar als ik het zo bekijk conflicteert de nieuwste driver met C++ Runtime library of iets anders.

Ik weet niet of ik hem echt terug ga zetten. Het is volgens mij meer een compatibiliteitsprobleem i.p.v. een fout in mijn systeem. Maar even voor mijn begrip: dat roll backen van de driver gaat dan gewoon via apparaatbeheer - adapter kiezen - eigenschappen - tabblad stuurprogramma - vorig stuurprogramma. Vervolgens opstarten in normale modus en je hebt de vorige versie weer?

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Groet,

Anton

Wat mensen vertellen is meestal napraten, nieuwere drivers verbeteren niets op een huidige kaart, vaak zijn ze aangepast om ze ook op nieuwere hardware te kunnen gebruiken die sommige onderdelen nodig hebben.
Indien je gewoon in volledige modus die handeling kunt doen mag ook, maar anders via veillige modus op de manier die je beschrijft.

Overigens zijn die meldingen van VisualBasic en Java.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan