updates w7 lukken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
net een schone versie van w7 x64 ingeladen en wil updates doen.
maar dan geeft ie code 80072efe. er is een onbekende fout in windows update opgetreden.
ik wil graag updaten om naar w10 te gaan maar dat kan dus niet.

ik heb op internet allerlei dingen gezien en geprobeerd maar helaas.
via services etc etc.

het is een legale versie overigens.

iemand een idee??
gr. peter

Laatst bewerkt:
waarom niet meteen windows 10 er op zetten?

Yep, met @puppie eens, overstappen op W10.

Als je om een reden op W7 wilt blijven...
Is handmatig Service Pack 1 voor W7 x64 geïnstalleerd? Zo niet, dan kan je deze hier downloaden (ruim 7 GB).

Ondersteuning voor Windows 7 werd beëindigd op 14 januari 2020.

De updates tot deze datum zijn er nog (er is betaald voor support tot jan. 2020). Vanaf deze datum mis je alle updates (denk vooral aan kritieke- en veiligheidsupdates). Van w7 naar w10 is een flinke verandering, dat is even wennen :D :D

ik wil graag updaten om naar w10 te gaan maar dat kan dus niet.
Als win 7 is geactiveerd kan je (denk ik) win 10 gewoon installeren vanaf de w10 image (bij MS downloaden)

Laatst bewerkt:
Maar van Vista kan ik ook geen updates meer binnen halen en eveneens met "onbekende fout." Het is nu meer dan een jaar geleden dat de ondersteuning is gestopt en Windows Update zal op een bepaald moment geen verbinding meer kunnen maken met de servers. Service packs kunnen misschien nog ergens gedownload worden of op een schijfje verkregen.

Voor Windows 10 nieuw installeren vanuit Windows, heeft u de activatiecode nodig van Windows 7, om mogelijk na installatie van Windows 10, deze opnieuw te kunnen invoeren. De Windows versie waarnaar u kunt upgraden moet overeenkomen met de Windows 7 versie. Dus 64 bits en Home naar Home en Professional naar Pro. Lees hier meer erover: https://helen-it.nl/Windows-10/Windows_10_still_free/W10-gratis.html

Voor een bestaande Win 7 kan de "Media Creation Tool" worden gebruikt om van Win 7 naar Win 10 te upgraden.
Download deze tool bij Microsoft: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

Ik weet niet of de Win 7 serial nog steeds gebruikt kan worden om gratis naar Win 10 te gaan.

Ruim 1 maand geleden heb ik nog 2 systemen van Win7 Home en Pro met hun code Win10 kunnen installeren.
Een probleem is er alleen voor win7 starter edition... daar lukt het me helaas niet, wel conform wat MS zegt, het kan echt niet.

ik heb dus een schone w7 home premium incl. serv.pack 1 erop gezet. dan werken er dus ook geen updates meer begrijp ik maar naar w10 moet dus lukken denken jullie
Alvast bedankt voor het meedenken en helpen.

Met alle info hierboven zou het geen probleem moeten zijn.
Het beste kan je in de Win 10 installatie kiezen voor een schone installatie in plaats van een upgrade.

Er kan verschil in ondersteuning zijn bij oude installatie schijfjes en installaties die bepaalde servicepacks gehad hebben. Windows 10 is mooier. Succes

@jojajuji. Lees dit goed door en alles komt goed :thumb: Suc6.

Oja, zelf installeer ik van usb en kies nooit voor Bijwerken. Je kan de usb (of dvd) maken met de Media Creation Tool

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan