update's werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

w.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2003
Berichten
36
bij mij worden de update's niet automatisch opgehaald.
ik krijg dan een foutmelding. ik krijg dan uitgelegd wat ik moet doen.
ik moet dan naar service gaan en daar de background intelligent starten.
als ik dit doe krijg ik de volgende mededeling, kan de background intelligent transfer service-service op de lokale computer niet starten.

Fout 2 het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
welk bestand wordt hiermee bedoeld?
wie kan me helpen?
 
kan je van je errors eens een screenshot maken zodat ik kan zien welke errors je precies hebt...
 
ik heb hier een uitknipsel gemaakt om de updates binnen te halen met de betreffende meldingen.
succes, Wim
 

Bijlagen

  • foutmeldingen.JPG
    foutmeldingen.JPG
    98,9 KB · Weergaven: 47
dus je krijgt dan handmatig de "background intelligent transfer service" ook niet starten?

Heb je dan ook al eens gewoon systeemherstel geprobeert?

Ik heb ook effe jouw error opgezocht en heb een oplossing gevonden van micorsoft zelf, het is wel een hele boterham maar naar het schijnt effectief :p
ik zou maar zeggen succes:D

hier is het-->(wel in het engels jammer genoeg, maar het lijkt mij eenvoudig uitgelegd en duidelijk)


Step 1: Turn on BITS
=================
1. Click Start, in Start Search item, type: "notepad" (without quotes) and
press Enter.
2. Copy the following commands and then paste them into the opened Notepad
window:

set BitsRegKey=HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\BITS
reg add %BitsRegKey% /v LogFileFlags /t REG_DWORD /d 0xfbcf /f
reg add %BitsRegKey% /v LogFileSize /t REG_DWORD /d 0x100 /f
reg add %BitsRegKey% /v LogFileMinMemory /t REG_DWORD /d 0x30 /f
net stop bits
net start bits

3. After pasting the above commands, please close the Notepad window. Choose
Save when you are prompted to save the file. Type "register.bat" as the file
name and choose Desktop from the left panel as the location.
4. Refer to the Desktop and right click the register.bat file, then choose
Run as administrator.
5. You will see a DOS-like window processing.

Please restart the computer and check the issue. If the issue persists,
please also perform the following suggestions.

Step 2: Enter Safe Mode
===============
1. Restart your computer and start pressing the F8 key on your keyboard.
On a computer that is configured for booting to multiple operating systems,
you can press the F8 key when you see the boot menu.

2. When the Windows Advanced Options menu appears, select Safe Mode, and
then press Enter.

3. Log onto Windows by using the Administrator account or any user account
with the Administrator privileges.

NOTE: In Safe Mode, your system display and Desktop will look and perform
differently than in Normal Mode. This is only temporary. To return the system
back to Normal Mode, we can simply restart the computer.

Step 3: Enable the View Hidden Files option. To do this, follow these steps:
==============================================
1. Click Start , click Control Panel, click Folder Options, and then click
the View tab.
2. Click Show hidden files and folders, and then click OK.

3. As a System administrator, locate the following folder,
and then delete all files that have a file name that begins with Qmgr:
\Programdata\Microsoft\Network\Downloader

To do this, follow these steps:
a. Please navigate to C:\Programdata\Microsoft\Network\Downloader folder.
b. In the Downloader window, select and delete any files that begin with
Qmgr. For example, delete the following files:

Qmgr0.dat
Qmgr1.dat

4. Please restart the computer to the normal mode.
6. Open Windows Update immediately. Obtain the latest updates.
 
bedankt voor de moeite, het heeft niets opgeleverd.
kijken op andere hulpsites voor een eventuele oplossing
als er een oplossing uitkomt meld ik dat wel even.
groetjes
 
heb je alle stappen exact uitgevoerd?

zo ja wat is er dan misgelopen? errors? of helemaal niets...
 
hoi,
ik heb alles uitgevoert zoals beschreven.
het enige wat er niet was waren de bestanden welke in de downloadfolder zouden staan.
in de betreffende folder stond helemaal niks.
groetjes, Wim
 
sorry maar ik denk niet dat ik je dan verder kan helpen :confused:

hopelijk iemand anders...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan