Updates Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Gisteren gaf pc aan dat er 13 updates voor Windows 7 beschikbaar waren. Alle openstaande programma's gesloten en de installatie van de updates laten voortgaan. kun je via een Wizard volgen. Nadat alle 13 updates waren gedownload en geïnstalleerd, moeste de pc opnieuw worden gestart. Ging allemaal goed. Daarna klikte ik op 'geschiedenis updates' weergeven. Toen bleek dat er op dezelfde datum 16 waren geïnstalleerd, waarvan 3 (als belangrijk omschreven) waren mislukt.

Via systeemherstel, probleemoplosser, Fixit, verborgen updates dacht ik alsnog de mislukte 3 terug te krijgen. In plaats daarvan ontbreekt nu de link 'geschiedenis updates' en lijkt het of alle eerder geïnstalleerde updates verdwenen zijn. Er verschijnt een melding: updates nog niet uitgevoerd, terwijl ze staan ingesteld op automatisch op bepaald tijdstip.

Dus:
- Hoe krijg ik de updates weer zichtbaar in de lijst?
- Kunnen mislukte updates alsnog worden geïnstalleerd?

Tsja, de niet-geïnstalleerde updates willen over het algemeen niet meer installeren. Het kan zijn dat het updates voor een programma zijn, dan is het niet erg. Als het updates zijn voor Windows zelf, dan heb je misschien ooit een keer de updates afgebroken of tijdens het configureren van de updates bij het afsluiten, voortijdig de stroom er afgehaald.

Maar hoe kan het dan dat de lijst met updates niets meer laat zien?

Kan je de updates wel zien als je via [configuratiescherm>systeem en beveiliging>geïnstalleerde updates weergeven] kijkt?

Ja: wel via geïnstalleerde updates. Maar niet via: 'Geschiedenis weergeven' dat je normaal ziet bij 'zoeken naar updates'. En alleen die lijst geeft aan: voltooid/mislukt.

Kan je daar niet op OK of OPNIEUW klikken? Ik heb momenteel geen last met updates dus ik kan het niet voor je nakijken :/.

Nee, alleen de mogelijkheid een update te wijzigen of verwijderen. Er staan wel die 13 geslaagde updates van 11-10-2012 in. Maar ik mis de lijst 'Geschiedenis', die ook laat zien welke update is gelukt/mislukt. Er zouden 3 zijn mislukt.

Herstarten talloze malen gedaan. Geen effect. Updates staan op automatisch en op bepaald tijdstip. Windows geeft wel aan dat de instelling juist is en dat updates automatisch worden ontvangen. Maar in de geschiedenis zie het niet meer terug. Maar even aanzien, denk ik. De lijst geïnstalleerde updates wordt wel weergeven. Mocht de lijst 'geschiedenis' weer zichtbaar zijn, laat ik het weten.

Paar keer van virusscanner veranderd en geprobeerd mislukte updates terug te halen. Misschien heeft dat ermee te maken. Geschiedenislijst van updates begint zo te zien weer op te vullen, zeg maar. Vanaf 12-10-2012 tm 26-10-2012. Nu zijn er weer 2 updates beschikbaar. De eerdere updates zie je alleen in de lijst 'geïnstalleerde updates', maar die geeft niet aan: voltooid/mislukt. Waarom die geschiedenislijst geen eerdere updates meer aangeeft en weer opnieuw is begonnen, zal wel een raadsel blijven.

Recent deed zich hetzelfde voor. Ongeveer 13 updates beschikbaar, maar twee willen niet 'door'. Telkens na het opstarten verschijnt het icoon dat er nieuwe updates beschikbaar zijn. Het zijn steeds dezelfde twee. Nadat de installatie bijna is voltooid, wordt deze afgebroken en verschijnt de melding dat de installatie is mislukt. Het zou gaan om een probleem binnen Windows en wordt met een code aangeduid. Fixit, Hotfix: niets helpt. Het onderhoudscentrum geeft geen problemen aan. Dus de installatie wordt afgebroken en de twee updates willen maar niet geïnstalleerd worden, zeg maar. Maar ze blijven wel na het opstarten in de 'wachtrij' om te worden geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan