Hallo Mintje
Mooie posting ,we kunnen altijd wat proberen had zelf ook dat probleem met een aantal updates van microsoft dat waren er toen 3 en zie er in jou 4 staan dus je bent me daarmee al de baas.

Natuurlijk heb dat voor me zelf al voor een hele tijd terug al gefix nu is vinden van een toepasbaare oplossing voor jou aan de beurd.
Het verhaaltje van de map softwaredistribution als ongeldig te verklaren door er bak of old of pak me graag er achter te zetten beginnen we maar eens niet over.
Een kleine troost is in ieder geval of je het nou met de auto update of het nou handmatig update maakt niks uit het gaat gewoon niet goed.
Ik heb alleen naar de eerste betekenis van de update in post gekeken en dat het staat voor .NET Framework is meteen de herkenbaare bevesteging voor me waar ik al van uit ging.
De oplossing is in feite simpelweg verwijder de framework versies en installeer de updates weer opnieuw.
De praktijk is zoals je zelf al een beetje in je posting heb staan er zijn in het register sleutels en verwijzingen die de aanwezigheid van .NET Framework en de geslaagde updates bevestigen wat in werkelijkheid niet zo is.
Hoe dat door het register heen staat is in het algemeen denk ik iets te complex maar gelukkig zijn er ook die een flinke dossis caffeine kunnen omzetten in code en dat kan handige programma'tjes opleveren.
Doel hiermee op probeer .NET Framework te verwijderen met .NET Framework Cleanup Tool.
http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2008/08/28/8904493.aspx
Voor het geval dat je niet bekent bent msdn wat je in link al ziet staan en je dat ook helemaal niks zegt en helemaal geen vertrouwen heb wat ik wel eens ziet op een forum elders geeft het meschien je een beter gevoel dat de kans de moeite waard en daarom voor alle duidelijkheid even vermeld dat msdn de afkorting is voor Microsoft Developer Network.
Mocht het zo zijn dat dit advies wat op een gegeven moment ze werd gegeven niet voor je werkt ,dan post dat maar even weer dan kunnen we de manier die ik bij me zelf toepast proberen door het weer alles clean te verwijderen maar dan een manier van hoe .NET Framework en updates te instaleren.
Succces en groetjes van
Ragdoll :thumb: