updates win xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.

mintje

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Berichten
8
Ik krijg keer over keer dezelfde updates binnen via auto-updates van microsoft ik download deze en installeer ze. alles gaat goed krijg ook geen foutmelding.alle updates zijn aanwezig als ik kijk onder software in config. scherm ook zijn deze updates in het register terug te vinden. het gaat steeds om de updates kb2418241 , kb979909 , kb982168 en 983583 ik wil de auto-update natuurlijk niet uitschakelen.ook staat er in het register geen dubbele sleutel voor auto-updates, heb ik al gekeken. heb de map softwaredistribution in de map c:/windows gewijzigd door er .bak achter te zetten dan zou het probleem ook verholpen kunnen zijn volgens een forum elders maar niets van dit helpt. wie kan mij helpen ?
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Wat je zou kunnen doen is de updates niet automatisch te laten installeren,stel in b.v. wel aanbieden maar niet downloaden en installeren. Bij de volgende keer klik je op de update en stel je in "deze upodate verbergen" of "niet meer aanbieden" o.i.d.
Je kunt ook handmatig naar de updatesite gaan en ze daar uitvinken en niet meer aan te laten bieden.
Succes.
 
xp updates

Bedankt voor uw snelle reactie. ik had deze beide al geprobeert maar de update blijft zich opnieuw aanbieden zelfs als ik niet meer opnieuw aanbieden aanvink.
 
??????????????????
Heel vreemd meer kan ik ff niet zeggen.
Als Engels geen probleem voor je is vind je hier waarschijnlijk de oplossing voor je probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mintje

Mooie posting ,we kunnen altijd wat proberen had zelf ook dat probleem met een aantal updates van microsoft dat waren er toen 3 en zie er in jou 4 staan dus je bent me daarmee al de baas.:D
Natuurlijk heb dat voor me zelf al voor een hele tijd terug al gefix nu is vinden van een toepasbaare oplossing voor jou aan de beurd.
Het verhaaltje van de map softwaredistribution als ongeldig te verklaren door er bak of old of pak me graag er achter te zetten beginnen we maar eens niet over.
Een kleine troost is in ieder geval of je het nou met de auto update of het nou handmatig update maakt niks uit het gaat gewoon niet goed.
Ik heb alleen naar de eerste betekenis van de update in post gekeken en dat het staat voor .NET Framework is meteen de herkenbaare bevesteging voor me waar ik al van uit ging.

De oplossing is in feite simpelweg verwijder de framework versies en installeer de updates weer opnieuw.

De praktijk is zoals je zelf al een beetje in je posting heb staan er zijn in het register sleutels en verwijzingen die de aanwezigheid van .NET Framework en de geslaagde updates bevestigen wat in werkelijkheid niet zo is.
Hoe dat door het register heen staat is in het algemeen denk ik iets te complex maar gelukkig zijn er ook die een flinke dossis caffeine kunnen omzetten in code en dat kan handige programma'tjes opleveren.

Doel hiermee op probeer .NET Framework te verwijderen met .NET Framework Cleanup Tool.
http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2008/08/28/8904493.aspx

Voor het geval dat je niet bekent bent msdn wat je in link al ziet staan en je dat ook helemaal niks zegt en helemaal geen vertrouwen heb wat ik wel eens ziet op een forum elders geeft het meschien je een beter gevoel dat de kans de moeite waard en daarom voor alle duidelijkheid even vermeld dat msdn de afkorting is voor Microsoft Developer Network.

Mocht het zo zijn dat dit advies wat op een gegeven moment ze werd gegeven niet voor je werkt ,dan post dat maar even weer dan kunnen we de manier die ik bij me zelf toepast proberen door het weer alles clean te verwijderen maar dan een manier van hoe .NET Framework en updates te instaleren.

Succces en groetjes van

Ragdoll :thumb:
 
@Ragdoll
Als je de moeite had genomen op m'n link te klikken #4 dan had je niet zo'n uitgebreid verhaal hoeven te schrijven.
 
@ Mik Zjegger
Dank je wel hoor.:thumb:
Zal het dan maar eerlijk zeggen ,ik doe op minst 5 a 6 dingen te gelijk en meer geeft me alleen maar een lekker gevoel en doe dit dan ook tussen andere bedrijven door ,dus toen het met heel veel vertraging het eindelijk zo ver was dat ik op het voorbeeld klikte en de pagina werd ververst zag ik onderaan je posting met de link er in staan maar om nou de posting aan te passen was me net iets te veel moeite.
En het gewoon niet plaatsen is niet de opzet van mijn posting omdat toen M$ dat advies bekent maakte (voor home users en de algemene IT pro) het mij allang bekent was dat het natuurlijk voor mij niet werkt en zo wie al niet goed genoeg is en de echte oplossing op vraag van de topic starter moet nog komen.

b.t.w: Dat hoopte ik voorzichtig aan te kunnen geven met de laatse regels in de posting en dat zo genaamde uitgebreide verhaal is niks anders dan een beetje borduurwerk op een google antwoordje van iemand anders.
Vandaar dat mijn keuze was te toch zo plaatsen.
 
Helemaal te gek.
Daar ben ik heel erg blij om.:thumb::thumb::thumb:
 
antwoord ragdoll

Ik ga dit uitproberen je hoort wel als het me gelukt of niet gelukt is.
 
updates xp

heb toch nog een keer de updates handmatig weggevinkt en gekozen om geen melding over de updates meer te ontvangen tot nu toe geen melding meer gekregen.
vreemd genoeg bleven deze eerst vrolijk wel komen als ik dit deed.
maar weet nu dus nog niet zeker of deze beveiligingsupdates daadwerkelijk zijn geinstalleerd ook al komen ze wel voor in het register en in config.software
 
Als ze bij Software staan kun je er gerust van uitgaan dat ze ook daawerkelijk geïnstalleerd zijn. :thumb:
 
Mintje begrijp ik hier uit dat de updates nog steeds worden aangeboden.
Dan is het dus niet goed ,als daar dan later nog een keer een volgende update over heen moet ,dan is er fout meer dan is het een probleem.

Het is maar iets kleins wat er niet helemaal goed gaat maar is wel jou keuze of kies voor negeren of het repareren.

1, Download de bootstrapper
2, Download deze 3 updates.
3, Installeer via de bootstrapper de .NET Framework
4, En meteen daarna in deze volgorde.
NDP20SP2-KB958481-x86.exe (2.0 sp2)
NDP30SP2-KB958483-x86.exe (3.0 sp2)
NDP35SP1-KB958484-x86.exe (3.5 sp1)

That's all there is.
 
bootstrapper

Beste Ragdoll,
IK heb de bootstrapper geinstalleerd en ook de updates. als ik nu naar de windows site ga en ik laat daar op updates controleren krijg ik melding dat ik essentiele updates heb verborgen dat klopt ook want ik heb gekozen om geen melding meer te krijgen over die updates, als ik dit ongedaan maak en laat scannen naar nieuwe updates vindt de scan weer deze zelfde updates de kb2418241 kb979909 kb982168 en de kb983583 dus het probleem blijft ontstaan ook na de bootstrapper en de updates. die updates kb....enz heb ik tot vervelens toe laten installeren nu maar blijft dus de melding geven om deze te installeren wordt er een beetje wanhopig van. denk dat het formatteren wordt en alles opnieuw installeren:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan