Updates Windows 10 worden na vorige week vrijdag niet meer geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hevoolst

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Berichten
75
Dag allemaal,

Sinds vorige week vrijdag worden Windows updates niet meer geïnstalleerd. Bij een aantal staat wachten op installatie en bij anderen wachten op downloaden. Zo ook het servicepack van november 2015. Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Ik heb windows een onderzoek laten doen naar corrupte files. Daar kwam uit, dat ik een file moet vervangen door een goed exemplaar. Maar hoe ik daar aan kom? Ik weet ook niet hoe ik de downloads die in een rij staan moet verwijderen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
 
Leuk, dat onderzoek naar corrupte files, maar je vermeldt niet hoe je dat hebt gedaan.

Normaal gesproken zou je cmd.exe zoeken, erop rechtsklikken, kiezen voor "Als Administrator uitvoeren" en dan in het geopende CMD venster:
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Daar heb je (tenzij je "zomaar" systeemmappen bent gaan weggooien) geen W10 DVD bij nodig.

Tijs.
 
Check uitgevoerd met command.exe

Heb de check uitgevoerd met command exe op de manier zoals Tijs heeft aangeduid. Van het resultaat heb ik een txt file gemaakt, waarvan een deel in de bijlage staat. Kan ik deze files handmatig vervangen? Zo ja, hoe kom ik aan goede bestanden?
 

Bijlagen

  • logboek_foute_files_22042016.txt
    8,7 KB · Weergaven: 87
Dit is oude informatie, want van 22 april. Bovendien heb ik het idee dat alles gerepareerd is.

Het opgegeven DISM commando geeft (na draaien) een melding of er integriteitsproblemen zijn aangetroffen of niet. Indien integriteitsproblemen, dan staat in C:\Windows\Logs\CBS\cbs.log de informatie (natuurlijk daar alleen de informatie vanaf het moment van draaien in ogenschouw nemen, niet oude informatie).
Herstart de pc, draai 'm nog een keer en post alleen courante informatie...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Vervolgreactie

Op 27 april jl heb ik cmd.exe uitgevoerd als administrator. Dat leverde na de scan de informatie op, dat niet alle bestanden door Windows hersteld konden worden. Vervolgens heb ik een log bestand gemaakt van 14,4 mb. Dat kan ik niet als bijlage meesturen.
Uit de geschiedenis van de Windows updates blijkt, dat er op 22 april 2016 iets mis is gegaan. Het leek mij niet onlogisch om te kijken wat er op 22 april is misgegaan. Om nu te voorkomen dat ik brokken maak, heb ik dat gedeelte van het logbestand meegestuurd.
De computer geeft nog steeds aan, dat er bestanden wachten op installatie en op downloaded. Hoe los ik dit op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan