mnieuwelaar
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 nov 2008
hoi allen,
ik heb windows 7 (sp1) laatst opnieuw geinstalleerd. Het duurde toen 2 dagen om ongeveer 200 updates binnen te krijgen en te configureren (2 dagen non stop de laptop laten ratelen).
Inmiddels heb ik ze binnen maar blijft mijn windows update maar bezig wanneer ik mijn laptop afsluit. Wanneer ik in de geschiedenis kijk zijn er veel updates mislukt. (zie afbeeldingen)

Ik heb al info opgezocht over dit probleem en dit heb ik al geprobeerd:
- systeem update readiness tool installeren en laten draaien (daarmee lukten 2 updates wel)
- gezocht op de specifieke foutcode die wordt gegeven bij de mislukte windows update (fout code 80070490) maar dit leidt tot niets.
- Het hulpprogramma Systeembestandscontrole gebruiken om beschadigde Windows-bestanden te herstellen. Ga hiervoor als volgt te werk:
Open een opdrachtprompt met verhoogde bevoegdheden.
Voer de opdracht sfc /scannow uit.
Probeer opnieuw updates te installeren.
(Dit leidde tot onderstaande afbeelding waar ik helaas verder niets mee kon

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Mocht meer info nodig zijn hoor ik het graag!
Bedankt alvast voor al jullie hulp en inzet!
marijn
ik heb windows 7 (sp1) laatst opnieuw geinstalleerd. Het duurde toen 2 dagen om ongeveer 200 updates binnen te krijgen en te configureren (2 dagen non stop de laptop laten ratelen).
Inmiddels heb ik ze binnen maar blijft mijn windows update maar bezig wanneer ik mijn laptop afsluit. Wanneer ik in de geschiedenis kijk zijn er veel updates mislukt. (zie afbeeldingen)

Ik heb al info opgezocht over dit probleem en dit heb ik al geprobeerd:
- systeem update readiness tool installeren en laten draaien (daarmee lukten 2 updates wel)
- gezocht op de specifieke foutcode die wordt gegeven bij de mislukte windows update (fout code 80070490) maar dit leidt tot niets.
- Het hulpprogramma Systeembestandscontrole gebruiken om beschadigde Windows-bestanden te herstellen. Ga hiervoor als volgt te werk:
Open een opdrachtprompt met verhoogde bevoegdheden.
Voer de opdracht sfc /scannow uit.
Probeer opnieuw updates te installeren.
(Dit leidde tot onderstaande afbeelding waar ik helaas verder niets mee kon

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Mocht meer info nodig zijn hoor ik het graag!
Bedankt alvast voor al jullie hulp en inzet!
marijn
Laatst bewerkt door een moderator: