Updates worden niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonzwart

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
44
Sinds kort worden Windows-updates niet geinstalleerd. Elke avond als ik afsluit wordt gemeld dat er een of twee updates zijn. Als ik dan aangeef dat die geinstalleerd mogen worden en vervolgens de volgende dag kijk wat er gebeurd is, krijg ik de melding dat die updates klaar staan om geinstalleerd te worden. Ik kies dan voor handmatig installeren. Vervolgens krijg ik de melding: "Sommige updates zijn niet geinstalleerd". Zie bijgaande melding

Groet, Anton
 

Bijlagen

  • update niet geinstalleerd.JPG
    update niet geinstalleerd.JPG
    45,8 KB · Weergaven: 110
Toevallig SP3 geinstalleerd zo ja dan verwijderen en opnieuw installeren.
 
Toevallig SP3 geinstalleerd zo ja dan verwijderen en opnieuw installeren.

Dag SJJ,
SP3 is inderdaad onlangs geïnstalleerd maar dit probleem deed zich eerder voor!
Wat is de relatie van SP3 met dit probleem?
Groet, Anton
 
Heb het zelfde probleem gehad SP3 geinstalleerd en windows update werkte niet meer.
Van alles geprobeerd maar geen enkel resultaat, ook alle oplossingen op de site van microsoft nagelezen maar helaas pindakaas.
Heb toen SP3 verwijdert en opnieuw geinstalleerd en hopla het werkte, wat het probleem is geweest is voor mij een raadsel.
Het enige wat het heeft kunnen zijn dat die bepaalde bestanden niet goed geinstalleerd heeft om één of andere reden.
Heb tijdens de tweede installatie wel de virusscanner en Firewal uitgeschakeld.
Meerdere pc's staan die geen enkel probleem hadden met installatie SP3.
 
Laatst bewerkt:
Ja via software en dan gewoon windows update draaien of zelf even sp 3 downloaden.
 
Handmatig sp3 installeren kan al een hoop voorkomen.

Wat ook nog kan is het volgende :

Maak een nieuw tekstbestandje aan en zet daar het volgende in

Code:
regsvr32 /s wuapi.dll
regsvr32 /s wuaueng1.dll
regsvr32 /s wuaueng.dll
regsvr32 /s wucltui.dll
regsvr32 /s wups2.dll
regsvr32 /s wups.dll
regsvr32 /s wuweb.dll

Sla dit dan op als updeetfiks.bat
Dubbelklik dan op het bestandje , je ziet kort een venstertje wat daarna vanzelf weggaat.
Herstart je pc en als het goed is kun je daarna weer normaal updaten zonder errors :)
 
Handmatig sp3 installeren kan al een hoop voorkomen.

Wat ook nog kan is het volgende :

Maak een nieuw tekstbestandje aan en zet daar het volgende in

Code:
regsvr32 /s wuapi.dll
regsvr32 /s wuaueng1.dll
regsvr32 /s wuaueng.dll
regsvr32 /s wucltui.dll
regsvr32 /s wups2.dll
regsvr32 /s wups.dll
regsvr32 /s wuweb.dll

Sla dit dan op als updeetfiks.bat
Dubbelklik dan op het bestandje , je ziet kort een venstertje wat daarna vanzelf weggaat.
Herstart je pc en als het goed is kun je daarna weer normaal updaten zonder errors :)

Ik heb daarnet men XP geherinstalleerd en na een systeemherstel kon ik geen updates meer installeeren. Toen ik dat bestandje uitprobeerde deed ie et weer.

Danku !!
 
Ik wil dit ook nog maar eens proberen want er blijven meldingen komen dat updates niet zijn geïnstalleerd. Zie bijlage.
Een vraag: Moeten alle bestanden waar deze link naar verwijst worden geïnstalleerd? Of is dat afhankelijk van de WIndows-versie die men heeft?
Groet,
Anton
Alleen de diegene in de grote blauwe kader
 
Helaas, Ook dit werkt niet! De melding van mislukte updates (zie bijlage) blijft komen!
Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben?

Ik heb er ook al veel last van gehad, maar ik denk dat het maar tijdelijk is , want nu werkt het wel, en sp3 blijft foutjes bevatten en dan trekt microsoft dat telkens terug in en dat zorgt voor downloadproblemen :s


Zie ook eens of er iets van valideringssoftware tussen de updates staat, zo ja download die en enkel die en voer die eens uit, mss is er een een validering van je OS nodig om de overige updates te downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan