Updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelMafiosa

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Ey mensen,

ik heb hier op mijn laptop vista draaien (LEGAAL). In mijn thuisnetwerk kan ik geen updates uitvoeren. Foutmeldingen. En als ik bijvoorbeeld directx 10 probeer te downloaden via microsoft site kan de pagina niet worden weergegeven.

Op het schoolnetwerk kunnen de updates wel worden uitgevoerd.

Ik denk dus dat er iets in me Thuisnetwerk zit wat de updates blokkeert...

Heeft er iemand toevallig een oplossing! Ik wordt er zo langzamerhand echt gek van!

MVG Michael

kan je ons eens de foutmeldingen geven die windows je vermeld bij het updaten?

nadat ik updates thuis wilde downloade (die hij waarschijnlijk op school heeft gevonden) kwam de foutmelding met de code: 8024402C

ik al eens gekeken naar de mogelijke oplossingen: bij de lan-instellingen een vinkje zetten bij automatisch configureren o.i.d. bijvoorbeeld. Maar zonder resultaat.

Hopelijk kunnen jullie me nu meer vertellen

Greetz Michael

ok, welke beveiliginssoftware heb je thuis die je op school dan niet hebt?

uhmm ik maak gebruik van me laptop (zowel thuis als op school) dus ik neem aan dat ik dan met dezelfde beveiligingssoftware werk.

Ik maak gebruik van AVG en verder de standaard beveiliging van windows vista zelf.

Daarom denk ik dus dat het probleem in me thuisnetwerk zit en niet zo zeer in me laptop...

Greetz M

ik kan zo ook niet direct ontdekken wat er juist verschillend is aan jouw netwerk en dat van op school :S

ik dus ook niet:confused: het enige wat ik kan bedenken is dat de modem/router thuis de boel blokkeert ofzo ?¿?

Heel vreemd vind ik het iig wel!

Misschien iemand anders met en idee?

G. Michael

is het echt een netwerk met server(dus harde schijven op die server met een besturingssyteem?) thuis of op school?

uhm ik begrijp niet echt wat je bedoeld.

Wij hebben gewoon een modem (provider: kpnplanet als ik het goed heb), die gaat naar een router. waar een X aantal computers op aangesloten zijn.

Kan het zijn dat het aan de instellingen van de router/modem ligt. Of zou der een Hoofdcomputer moeten zijn waar je het kan instellen?

Gr. Michael

ok, ik weet dus al een antwoord op men vraag, je hebt dus alleen een router voor alle pc's in je netwerk...

aangezien je ook nog andere pc's hebt werkt daar wel alles goed op?

Nee ook op andere computers kan de update niet worden uitgevoerd! Ik moet dus waarschijnlijk bij me router zijn?

Gr.

kijk eens voor updates voor je router op het internet maar dit heb ik nog nooit tegengekomen?
(is er geen beveiliging ingesteld in de router zelf qua firewall of iets dergelijks van encryptie want dat kan tegenwoordig ook, ik heb ook zo'n router maar dit alles staat niet ingesteld)

Misschien de router gewoon even resetten...

hebben de andere pc's ook vista of staat er zelfs xp op?

Ik ga dan inderdaad maar is bij de instellingen van de router kijken. Moet ik alleen degene vinden die dit heeft ingesteld :p heb ik namelijk niet zelf gedaan.

Mijn laptop draait op Vista, de PC's hier in huis draaien op XP!

Gr. Michael

ok als je echt vista en xp hebt denk ik niet dat het aan een bepaalde instelling bij 1 computer kan liggen hoor ;)

ik denk nu dus ook echt wel dat het aan de router ligt, je zou hem gewoon kunnen resetten waardoor het waarschijnlijk is opgelost (gewoon een klein knopje aan de achterkant van de router een aantal seconden ingedrukt houden tot de router heropstart :thumb:

Oke dan weet ik dat.. Allen ik vraag het toch nog even na aan degene die de router heeft geplaatst/geinstalleerd. Er zitten namelijk ook 2 pc's op aangesloten van het bedrijf van me pa! Voor het geval er wel iets verkeerd gaat of er bepaalde instellingen worden gereset dat niet de bedoeling is :P

IIG bedankt!

Greetz Michael

graag gedaan en ik hoor het nog wel zeker... :thumb:

:confused: Dacht ik gister even te kijken waar op de router het reset knopje zit..... geen knopje te bekenne op dat ding.

Even de kabeltjes volgen,, Blijken er 4 verschillenden apparaten op elkaar aangesloten te zitten.. Waaronder de router, een apparaat van "Netformatie" oid. en nog twee waarvan één de modem is denk ik....

Dat apparaat van "Netformatie" heb ik wel eens gereset, als internet er weer is uitlag.

Nog meer in de war nu :p

Greetz M

ja, je zou het dan toch wel eens moeten vragen aan de gast die je router dan heeft ingesteld hoor.

Of je kan zelf eens gaan kijken in de browser op 192.168.1.1 of 192.168.1.2 of 192.168.2.1 hoogswaarschijnlijk 1 van deze om bij je instellingen van je router te komen.
Het ziet er dan uit zoals een site en dan kan je normaalgezien die router ook resetten als er geen paswoord is ingezet maar die keuze is aan jou wat je ermee wilt doen he aangezien je zegt dat er geen enkele reset knop aanwezig is op dat apparaat.(meestal is dat echt een klein verborgen knopje ofzo dat je pas kunt activeren met een kopspeld/naald enzo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan