Updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venga

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Hallo mensen,

Ik krijg sinds 12/11 de update KB3106246 binnen, ik installeer die vervolgens, dat gaat normaal. Daarna meldt Windows Update dat het systeem up-to-date is, vervolgens kies ik 'Naar updates zoeken', dan krijg ik de update KB3081704 voorgeschoteld. Dit mislukt vervolgens. Opnieuw proberen werkt uiteraard niet.

Naamloos.png

Na opnieuw opstarten gebeurt dit hele proces opnieuw.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt,
Venga.

PS: in de geschiedenis staat dat KB3106246 elke keer succesvol wordt geïnstalleerd, KB3081704 is steeds mislukt.

-------------
Windows 10 Pro 64-bit (nog geen November-update, waarschijnlijk door dit voorval)

Hoi hoi Venga

:( Maar misschien eventueel in aanmerking voor deze DVD Player kom je niet ??

Kijk eve uitleg over deze betreffende update -->> KLIK

Let op ook op extra uitleg-link bij Belangrijke opmerkingen voor de app. !

Laatst bewerkt:
Er staan hier diverse fixes voor dit probleem misschien helpt 1 van die in de link die ik je nu geef(alhoewel dit niet zeker is):

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/update-for-windows-10-for-x64-based-systems/de62e01a-af3a-412b-ac58-5791361d681a?auth=1

Staat daar deze fix, maar weet niet of dat kan helpen:

Greetings,
Mine is fixed...thanks to Dell Support. She had to manually install two files and it took care of the problem.
windows10.0-kb3081424-x64_166daaea0dfeb06b34f39d7aebf03ff93a7bf99e
and
windows10.0-kb3087040-x64_ad0f78efb7b122fa9472dbb8050c4f358aceab49
In fact I had the same problem with an older computer. But both are good to go.

Laatst bewerkt:
Als het je niet lukt om de KB fixes te vinden/downloaden:
Kijk in deze posting om ze handmatig te downloaden via de Windows Update Catalog.
Natuurlijk moet jij dan zoeken naar KB3106246 en (vooral ook) KB3081704 en die downloaden, evt. uitpakken (indien in .CAB formaat) en dan installeren.

Tijs.

Er staan hier diverse fixes voor dit probleem misschien helpt 1 van die in de link die ik je nu geef(alhoewel dit niet zeker is):

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/update-for-windows-10-for-x64-based-systems/de62e01a-af3a-412b-ac58-5791361d681a?auth=1

Staat daar deze fix, maar weet niet of dat kan helpen:

Greetings,
Mine is fixed...thanks to Dell Support. She had to manually install two files and it took care of the problem.
windows10.0-kb3081424-x64_166daaea0dfeb06b34f39d7aebf03ff93a7bf99e
and
windows10.0-kb3087040-x64_ad0f78efb7b122fa9472dbb8050c4f358aceab49
In fact I had the same problem with an older computer. But both are good to go.

Kwam ik helaas niet verder mee (uiteindelijk error in PowerShell)

Als het je niet lukt om de KB fixes te vinden/downloaden:
Kijk in deze posting om ze handmatig te downloaden via de Windows Update Catalog.
Natuurlijk moet jij dan zoeken naar KB3106246 en (vooral ook) KB3081704 en die downloaden, evt. uitpakken (indien in .CAB formaat) en dan installeren.

Tijs.

In IE zegt 'ie dit, maar ik heb 'm gewoon op die instelling staan ??

Naamloos.png

Laatst bewerkt:
Die melding zegt me niet veel, maar ik zou gewoon, op die webpagina, in het Zoeken vakje (rechts boven) zoeken naar KB3081704 etc.

Tijs.

Uiteraard geprobeerd, maar er gebeurt niets...

Dit een terugmelding waar ik niets mee kan. Kun je wel of niet zoeken naar die KBxxxxxxx? Vind je dan wel of niet wat? Kun je wel of niet wat toevoegen aan het mandje? Kun je wel of niet daarna het mandje weergeven? .... etc.

Overigens lukt het mij prima om die beide updates te zoeken op de Catalog-site en ze toe te voegen aan mijn mandje.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik op 'Zoeken' druk gebeurt er ... niets ... :confused: Krijg dus geen resultaten, kan niets in 't mandje doen en al helemaal niets downloaden.

Echt weer iets voor mij. Waarom werkt 't trouwens niet gewoon met Chrome? Zal wel ingewikkeld zijn.

Bedankt! Ga het proberen :thumb:

UPDATE: helaas... geen resultaat :(

Zou dit in PowerShell werken als ik via 'Voor ontwikkelaars' -> 'Apps sideloaden' of 'Modus voor ontwikkelaars' activeer?

Code:
Get-AppxPackage -AllUsers| Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten waarom developer-modus zou helpen bij je probleem Hoe kom jij bij die tip (link etc.), dan kunnen we even kijken of het (mogelijk) wat is.

gast0664 noemde nog een tip, die 2 kb's heb ik voor je gedownload en weer geupload als KBs2.zip (deze keer via WeTransfer, omdat Wikisend niet meer dan 100 MB uploads accepteert): link
Download, pak uit en installeer de 2 updates.
Installeer (als 2de update) "Security Update for Internet Explorer Flash Player for Windows 10 Insider Preview September Update for x64-based Systems (KB3087040)" ipv. "Security Update for Internet Explorer Flash Player for Windows 10 for x64-based Systems (KB3087040)" als jouw pc een preview versie van W10 heeft, je dus naar W10 hebt geüpgraded vóórdat ergens in juni 2015 W10 "voor iedereeen" uitkwam. In alle andere gevallen (dus), als 2de update, "Security Update for Internet Explorer Flash Player for Windows 10 for x64-based Systems (KB3087040)" installeren.

kb3081424
kb3087040

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt weer, ik ga het proberen, zodra ik daar meer over weet horen je het.

Wat betreft die ontwikkelaars-modus, dat vroeg ik me gewoon af, komt niet ergens vandaan ofzo :D Maar dan zal dat wel niets uitmaken.

Ik heb overigens de 'normale' Windows 10. Ik heb al genoeg problemen, dus ik ga me niet aan Previews onderwerpen :p

UPDATE: De eerste update is voltooid, de tweede 'is niet voor mijn computer'... Heb de Preview versie ook nog even geprobeerd, hiervoor geldt niet geheel onverwacht hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Ok, het zijn de enige 2 varianten voor W10 64-bit, dus mogelijk al vervangen door een update van daarna of zo (of evt. teruggetrokken).

De andere, hier beschreven, is een beveiligingsupdate. Daar kan ik me niet bij voorstellen dat die een oplossing biedt, maar "hebben is hebben" :P

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan