Upgrad Video-kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parjeeno

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Hallo,

Ik zou graag een video-kaart upgrade willen doen, ik heb nu dit systeem

Het modeltype van het moederbord is; MSI MS-6513(Medion OEM),
geheugen pc 256Mb; PC2700 en 512MB pc 3200,
video kaart: AGP 64mb NVIDIA GeForce4 MX 460,
Processor:Intel Pentium 4 CPU 2.00GHz.

Deze computer kan op dit moment de nieuwste spellen(Oblivion, the Godfather) niet meer spelen, dit zou ik wel graag willen doen, en ook wel weer een paar jaar vooruit kunnnen.
Ik heb de XFX 6800xt 256mb en de 7600GS 256 mb op het oog.

Welke van de twee lijkt jullie de beste keus? Of raden jullie me een ander video-kaart aan in het zelfde prijs-klasse(+-€130)?

Alvast bedankt.

P.s. wat is nou eigenlijk het verschil tussen al die verschillende merken;XFX; Asus; Aopen;Ati; club3D enz; kaarten maar precies het zelfde typenummer?

Ik geef je 1 tip: Je pc is net zo snel als het langzaamste komponent.

Wil je dus zeggen dat het geen nut heeft om een nieuwe video-kaart er in te zetten?

Ik denk dat hij ermee wilt zeggen, dat als je een "goede" videokaart voor dit systeem erbij stopt, dat je dan niet het verwachte resultaat krijgt. Een goede videokaart heeft ook het systeem nodig om op zijn top te kunnen functioneren.

Als je jouw systeem bekijkt: 1 x 512 MB pc 3200, 1 x 256 MB pc 2700

geheugen draait dus geen Dual channel en op pc 2700 snelheid.

Tevens zal je processor: Processor:Intel Pentium 4 CPU 2.00GHz, nooit een videokaart als jij hier voor ogen hebt maximaal kunnen laten draaien.

Je moet zien als waarschuwing, zodat je niet bedrogen uitkomt als de performance tegenvalt. De videokaart moet gevoed kunnen worden door je systeem voor goeie prestatie. Jouw systeem is geen prestatie-systeem, dus goeie videokaart is leuk, maar je kunt er vergif op nemen dat het niet je performance sterk verhoogt. Wel een beetje, maar niet veel.

Ik denk dat hij ermee wilt zeggen, dat als je een "goede" videokaart voor dit systeem erbij stopt, dat je dan niet het verwachte resultaat krijgt. Een goede videokaart heeft ook het systeem nodig om op zijn top te kunnen functioneren.

Tevens zal je processor: Processor:Intel Pentium 4 CPU 2.00GHz, nooit een videokaart als jij hier voor ogen hebt maximaal kunnen laten draaien.

Je moet zien als waarschuwing, zodat je niet bedrogen uitkomt als de performance tegenvalt. De videokaart moet gevoed kunnen worden door je systeem voor goeie prestatie. Jouw systeem is geen prestatie-systeem, dus goeie videokaart is leuk, maar je kunt er vergif op nemen dat het niet je performance sterk verhoogt. Wel een beetje, maar niet veel.
Bedankt voor je goede uitleg.:thumb:

Welke kaart denk je dat ik het beste kan nemen(mag ook een andere zijn dan de twee die ik eerst noemde) om de nieuwste spellen(op lage kwaliteit dus) weer één a twee jaar kan spelen.

Of denk je dat ik de processor dan ook meteen moet vervangen(of nog meer komponenten)? Of kan ik dan beter een heel nieuw systeem kopen?

Alvast bedankt.

Als je persé een ander kaart wilt aanschaffen zou ik een tweede hands aanschaffen.
Iets in de richting van een nVidia FX 5700 of iets in die buurt, deze kosten tweede hands niet veel meer en ondersteunen vaak nog wel deze spellen, maar verwacht er geen topprestaties mee.
Een upgrade (processor) zou ik niet doen, dit heeft weinig zin meer, dan zou ik eerder sparen voor een nieuw systeem.

Denk je/jullie dat ik dan beter een 128 of 256 mb variant van een van de twee kaarten die ik eerder noemde kan kopen omdat het evt. extra video geheugen toch niets extra's op zou leveren omdat de verdere onderdelen van het systeem niet snel genoeg zijn?

BvD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan