Upgrade 2002 Computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsbon1

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Berichten
6
Hallo mensen,

Ik ben vrij nieuw in het computers her bouwen en gewoon bouwen. Dus heb ik een klein projectje op gezet om geld te besparen. Ik ga een oude computer ombouwen tot een nieuwe! Deze draait nu nog windows XP en is al vrij verouderd. Ik wil deze zo zwaar modden dat ik er GTA IV en zo zonder lagg kan spelen.

Ik heb alvast een lijstje samen gesteld wat ik hiervoor nodig heb:

- Een nieuw moederboard ((CPU)).
- Nieuw en goeie Grafische kaart.
- Nieuwe behuizing ((Dit hoeft nog niet)).
- Meer geheugen ((Hij heeft 5.9 GB))
- Een nieuw beeldscherm.

Dat heb ik allemaal nodig om mijn doel te bereiken. De controlers voor USB etc zit er allemaal in. Ook zit er gewoon een goeie ventilator in.

Wat systeem informatie over deze oude computer:

Microsoft Windows XP professional.
Versie 2002.
Service Pack 3.

Computer:

Intel Celeron-processor.
Kloksnelheid: 1.10 GHZ, 64,0 MB.

Mijn vraag is is dit mogelijk en wat zou het ongeveer kosten als ik een van de beste grafische kaarten en moederboards pak?


Mijn budget gaat naar de 800 - 1000 Euro.

En het moet een gamers PC worden die geen FPS lagg heeft.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is het niet handiger om een compleet nieuwe pc samen te stellen/kopen?
 
Dat is de vraag of ik geld bespaar of niet. Kijk als ik net zo goed een compleet nieuwe kan bouwen en alles her gebruik zoals het geheugen uit 2 servers en daarvan een goeie game pc van kan bouwen dan is het ook goed.
 
Ik denk niet echt dat je met je huidige spullen een nieuwe game pc kan maken, voor het zelfde geld heb je al een game pc die zo 2 - 3 jaar mee kan.. =)
 
Dit upgraden is niets anders dan een compleet nieuwe pc bouwen. Niets van grote waarde is te hergebruiken. Hoogstens je behuizing maar die zijn 4 tientjes voor een simpele kast; daarvoor hoef je het dus ook niet te laten.

Hier kun je voorlopig een tijd mee vooruit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...394013]=1&product[282490]=1&product[388947]=1

Ik ben er hier wel van uit gegaan dat je Windows 7 nodig hebt en dat je hem zelf in elkaar zet...
 
Dat heeft geen zin als je alleen maar gaat gamen. Een i5 2500 is exact hetzelfde als een i7 2600, maar mist 100 MHz snelheid, hyperthreading en 2MB L2 cache. Dat gaat geen significant verschil maken voor games. Sterker nog, boven resoluties van 1280 x 1024 speelt de CPU nauwelijks nog een rol (even er van uitgaande dat de CPU het spel aan kan uiteraard) en hangt het grotendeels van de videokaart af.

En om nou te zeggen dat het slim is om verder te gaan op XP, een OS van ruim 10 jaar oud waarvan de ondersteuning gaat stoppen.. Nee, niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan