Upgrade 2002 Computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsbon1

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Berichten
6
Hallo mensen,

Ik ben vrij nieuw in het computers her bouwen en gewoon bouwen. Dus heb ik een klein projectje op gezet om geld te besparen. Ik ga een oude computer ombouwen tot een nieuwe! Deze draait nu nog windows XP en is al vrij verouderd. Ik wil deze zo zwaar modden dat ik er GTA IV en zo zonder lagg kan spelen.

Ik heb alvast een lijstje samen gesteld wat ik hiervoor nodig heb:

- Een nieuw moederboard ((CPU)).
- Nieuw en goeie Grafische kaart.
- Nieuwe behuizing ((Dit hoeft nog niet)).
- Meer geheugen ((Hij heeft 5.9 GB))
- Een nieuw beeldscherm.

Dat heb ik allemaal nodig om mijn doel te bereiken. De controlers voor USB etc zit er allemaal in. Ook zit er gewoon een goeie ventilator in.

Wat systeem informatie over deze oude computer:

Microsoft Windows XP professional.
Versie 2002.
Service Pack 3.

Computer:

Intel Celeron-processor.
Kloksnelheid: 1.10 GHZ, 64,0 MB.

Mijn vraag is is dit mogelijk en wat zou het ongeveer kosten als ik een van de beste grafische kaarten en moederboards pak?


Mijn budget gaat naar de 800 - 1000 Euro.

En het moet een gamers PC worden die geen FPS lagg heeft.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is het niet handiger om een compleet nieuwe pc samen te stellen/kopen?
 
Dat is de vraag of ik geld bespaar of niet. Kijk als ik net zo goed een compleet nieuwe kan bouwen en alles her gebruik zoals het geheugen uit 2 servers en daarvan een goeie game pc van kan bouwen dan is het ook goed.
 
Ik denk niet echt dat je met je huidige spullen een nieuwe game pc kan maken, voor het zelfde geld heb je al een game pc die zo 2 - 3 jaar mee kan.. =)
 
Dit upgraden is niets anders dan een compleet nieuwe pc bouwen. Niets van grote waarde is te hergebruiken. Hoogstens je behuizing maar die zijn 4 tientjes voor een simpele kast; daarvoor hoef je het dus ook niet te laten.

Hier kun je voorlopig een tijd mee vooruit: