upgrade +/- 300E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietervg

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2011
Beste Heeren,

Graag wil ik een oude kast die ik nog had staan wat opleuken voor gebruik als game pc + mediacentre.

kast en alle randapparatuur heb ik al.

ik heb een beetje rondgekeken en zelf dit bijelkaar gesprokkeld.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/42974

wil voor mn mobo graag ddr3 en usb3 ondersteuning, vandaar de keuze.
voor de rest binnen het budget naar benchmarks gekeken

Is dit wat? of zijn er mensen die (voor ong dezelfde prijs) iets beters/leukers weten.

Ik zal zelf ook nog te twijfelen of ik met mijn huidige voeding, ik geloof 400W, voldoende heb voor deze setup?

Ik wil niet veel zeggen, maar hiermee kan je niet de laaste games spelen. De videokaart is ook een beetje beter i.v.m. de processor. Je voeding is waarschijnlijk niet goed, zou je het merk + typenummer kunnen geven?

Misschien handig om te vermelden wat de eigenschappen van het systeem nu is.

Maar als ik jouw was zou ik gaan kijken voor een quadcore processor. Deze is net ietsje sneller en meer toekomst gericht.

De videokaart is prima voor games, maar verwacht niet dat je spellen als crysis 2 op high (full hd) kan spelen.
Zelf heb ik de 5750 en kan daarmee Dirt 2 op full hd (1920x1080px) en speel alles op high met een framerate van ±70...

Laatst bewerkt:
Ik wil niet veel zeggen, maar hiermee kan je niet de laaste games spelen. De videokaart is ook een beetje beter i.v.m. de processor. Je voeding is waarschijnlijk niet goed, zou je het merk + typenummer kunnen geven?

Ik vrees dat ik in het gebied van m'n videokaart wel vast zit aan dit soort specs gezien t budget.
meer voor dezelfde prijs is natuurlijk welkom..
Ben nu niet thuis, maar zal zodra ik de mogelijkheid heb je de voedingsdetails geven.

Misschien handig om te vermelden wat de eigenschappen van het systeem nu is.

Maar als ik jouw was zou ik gaan kijken voor een quadcore processor. Deze is net ietsje sneller en meer toekomst gericht.

De videokaart is prima voor games, maar verwacht niet dat je spellen als crysis 2 op high (full hd) kan spelen.
Zelf heb ik de 5750 en kan daarmee Dirt 2 op full hd (1920x1080px) en speel alles op high met een framerate van ±70...

Is het niet zo dat bij de x3's die 4e core vrij gemakkelijk te unlocken is?
dat was een beetje mijn idee met die cpu.

anders; is een phenom II x4 840 dan een goede keuze? 2 tientjes meer dan die x3-450.

zodra ik thuis ben zal ik everest even voor je laten draaien voor alle specs op dit moment.
maar volgens mij doet t ding t nu op n athlon64 singecore 3,1
en onboard video van t mobo, weet niet pcies welke.
deze kast gekregen van n huisgenootje.

ik heb zelf al w7, een hdd en een dvdrw zit er al in.

dank alvast voor het meedenken beiden!

Dan zou je dus inderdaad zoiets krijgen: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/82666
De Phenom II X4 840 is net wat beter dan de X3. Iets meer L2 cache (2 vs 1,5 MB) en 1 kern extra. Voor de rest geen verschillen. In feite is de X3 450 niets anders dan een X4 840 met 1 defecte core.

Als je 3 tientjes bij kan leggen zou ik gaan voor de Phenom II X4 955. Bewezen erg goede processor voor weinig geld. Draait standaard op 3,2 GHz met 6MB L2 cache in plaats van 2.
Zo dus: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/25089

Enige wat ik me afvraag: je voeding.
Kun je je kast eens openschroeven en het merk, type en wattage opgeven?

Laatst bewerkt:
Tja, die voeding, daar begin ik ook steeds meer mn twijfels over te krijgen.
zal thuis eens voor je kijken

met een degelijke voeding
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/25089#p-4-productid-101330
had zoiets in gedachten moet ik met die 840 m'n budget al naar 370 oprekken.

en het 'de iets betere is 2 tientjes duurder" argument kan je doorzetten tot een x6 1100t.
dus moet toch ergens de grens gaan trekken.

Enige waar ik voor wil waken is dat een onderdeel duidelijk zwakste, ernstig beperkende schakel in de keten gaat worden.

is dat de verwachting met die x4-840?

Gr. Pieter

Laatst bewerkt:
Neehoor, met de X4 480 kun je perfect uit de voeten dan.
En die lijn kan je wat mij betreft trekken bij de X4 955. Ik zie geen voordeel in een X6 aangezien er nauwelijks programma's zijn die gebruik weten te maken van alle cores. Tenzij je zware grafische programma's gaat gebruiken, maar dan woonde je in LA en werkte je samen met Steven Spielberg of iets dergelijks. En ook dan nam je geen X6 1100 ;)

oké top.

Haha, met dat salaris had ik me over die 3tieners niet zoveel druk hoeven maken nee..
die X4-840 gaat hem dan voor mij denk ik worden.

voor de rest op/aanmerkingen of eventueel besparingen op de overige componenten of zit ik daarmee wel goed?

dan zal ik vanavond na de studie even naar die voeding kijken.
wordt alleen wel een uurtje of 12. maar dan hoor ik t morgen wel.
4launch zal niet weglopen..

Gr.

Da's goed, laat het maar even weten.
4launch zal inderdaad niet weglopen nee.

Mocht de voeding niet zwaar genoeg zijn zal een 500 watt exemplaar trouwens ook uitstekend zijn, 600 watt is pure overkill voor een Phenom II X4 en een HD5770.

Oke, dacht aangezien het 5e scheelt met de 500w variant van corsair dat t nog wel de moeite was met t oog op evt uitbreidingen in de toekomst.
maar dat is dus niet nodig?

Ronald/Andreas;
Mijn huidige voeding betreft een x-gear 400w psu.
Ik vrees dus dat het vervangen wordt..
500/600w met oog op de toekomst, at is de beste keuze?

Wouter;
CPU: AMD Athlon 64 2000 MHz 3200 +
mobo: MSI RS 480M2
chipseet: ATI Radeon xpress 200
video: radeon x300 onboard
1gb pc3200 ddr1
Met andere woorden: alles kan naar de schroothoop/museum denk ik zo.

gr.

Als het maar 5 euro scheelt kun je net zo goed de 600 watt nemen. En aangezien Corsair een erg goed merk is kan ie een latere upgrade ook nog wel aan. Tenzij de stekkers veranderen, maar dat zal wel niet :p

En je huidige hardware levert inderdaad geen cent meer op, gewoon weggooien. Je kan proberen of iemand hier op dit forum, in tweakers vraag & aanbod, marktplaats etc. nog een ouwe AMD Athlon nodig heeft, maar of je er meer dan 5 euro aan verdient.. denk het niet ;)

Ziet er goed uit! Geen dank voor de hulp en veel plezier met je upgrade!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan