upgrade 98 naar 98se: besturingsys. niet vernieuwd door setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Putsie

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2002
Hallo,

Ik probeer de upgrade van windows98 naar 98se uit te voeren. Maar de computer geeft onderstaand bericht nadat de setup het systeem gecontroleerd heeft:

Er is een besturingssysteem op de computer geïnstalleerd dat niet door deze versie van setup kan worden vernieuwd. Neem contact op met de leverancier voor de windows 98 upgrade. Bericht SU0168.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (En wat wordt er met dit bericht bedoeld ?)

Groeten
Putsie

Lees DIT
Gaat wel over 95 naar 98 maar foutnr is hetzelfde.
Er staat ook een link naar Microsoft in.

Eerst formatteren is in ieder geval een oplossing.

Hihi ja ik had het in de gaten.

Maar ik ben nu aan het proberen om dit probleem te proberen te verhelpen, maar allereerst kan hij in dos het bestand setupx.dll niet vinden. Dan moet ik dit eerst terugzetten vanaf de cd... maar ook via systeeminfo -> controleer systeembestanden -> extra ect. kan ik dit niet bestand niet op de cd vinden.... grrr

Ik vind het trouwens een lastige beschrijving op de microsoft helppagina.. maar dat kan ook aan mij liggen.

Misschien is formateren nog wel mijn enige redmiddel. :( Hopelijk gaat me dat wel lukken !

Groetjes Putsie

Geplaatst door Putsie
Misschien is formateren nog wel mijn enige redmiddel. :( Hopelijk gaat me dat wel lukken
Daarvoor vind je hier een stap-voor-stap handleiding.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt Guus ! Dat is erg handig en duidelijk. :thumb:

Ik ga er gelijk mee aan de slag.

Groetjes Angelique

In de bijlage de Word-versie.
Handig om ernaast te hebben. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt !

Effe een vraagje, ik heb als eerste het progamma gedownload voor de opstartdiskette en deze gemaakt. Ik wilde even testen of dit ook werkt, maar de computer start dan geen windows op.. maar blijft in dos in A: hangen. Ik krijg hem ook niet meer op C:...

Nu heb ik van mijn eigen computer nog een oude opstartdiskette van win98 en daarmee lukt het wel.

(ik probeer nu de computer van mijn zus weer aan de praat te krijgen, gelukkig doet mijn eigen computer het erg goed hihi)

gelukkig doet mijn eigen computer het erg goed hihi)
Dat denk ik ook vaak :D

Geplaatst door Putsie
maar de computer start dan geen windows op.. maar blijft in dos in A: hangen.
Dat is ook de bedoeling. :)
Je kunt niet vanuit Windows partitioneren en formatteren.
Ik zou eerst die handleiding eens rustig helemaal doorlezen.
Uit je vraag wordt niet helemaal duidelijk of je de upgrade van 98 naar 98 SE met een upgrade-versie doet, of dat je een volledige Windows 98 SE over Windows 98 probeert te installeren.
Als je de cd-rom met de volledige versie van Windows 98 SE hebt, kun je die installeren zoals in die handleiding wordt beschreven. Volg die heel precies en er kan weinig fout gaan.
Heb je alleen een upgrade-versie van Windows 98 SE, dan heeft dit weinig zin. Je kunt Windows 98 wel op dezelfde manier schoon installeren, maar de kans is groot dat je dan weer problemen krijgt als je gaat upgraden naar 98 SE.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi Guus,

Sorry, stom! Ik moet inderdaad eerst lezen en dan doen hihi. Ben nogal ongeduldig 'tiepje' en het zweet staat me op m'n voorhoofd van de zenuwen voor die format ... als alles maar goed gaat haha :o

PS. Het gaat om een compleet nieuwe installatie van win98se (CD rom) Dan kan ik dus gewoon jou handleiding volgen toch ?

Enne, wat heerlijk dat er mensen zoals jullie zijn die mij willen en kunnen helpen ! Echt super. :thumb:

Geplaatst door Putsie
het zweet staat me op m'n voorhoofd van de zenuwen voor die format ... als alles maar goed gaat haha :o
Nergens voor nodig. En als je iets fout doet, kun je altijd opnieuw beginnen. Gewoon opnieuw opstarten met opstartdiskette. Alles komt prima in orde als je het precies zo uitvoert als beschreven. :thumb:
Geplaatst door Putsie
Dan kan ik dus gewoon jou handleiding volgen toch ?
Die is voor deze situatie geschreven. En op mijn eigen systeem uitgetest en dat draait nu als een zonnetje. :)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan