Upgrade Advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartek0811

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Ik ben van plan om me pc te gaan upgraden.

Ik heb nou :
Processor: Sempron 2800 (1.6ghz)
Moederbord: MSI K8MMV
RAM : 2x Kingston DDR 512MB
Video : Radeon X800GTO (AGP)
HDD: 80GB IDE
Voeding : 350W

Ik wil gaan upgraden tot :

Proccesor : Celeron D 360 3.46 GHz
Moederbord: ASROCK I S775 4COREDUALVISTA C2D & QuadCore ATX
RAM : van oude systeem dus 1GB
Video : ook maar miss ook een nieuwe met PCI-Express
HDD: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/30
Voeding : Huntkey 500 Watt

Wat vinden jullie is het wel goed ? Ik neem nou celeron maar miss ooit eens dualcore .
Er komen ook allemaal leds en veel fans en koelers en lichjes is voeding dan wel genoeg ?

Ik ben van plan om me pc te gaan upgraden.

Ik heb nou :
Processor: Sempron 2800 (1.6ghz)
Moederbord: MSI K8MMV
RAM : 2x Kingston DDR 512MB
Video : Radeon X800GTO (AGP)
HDD: 80GB IDE
Voeding : 350W

Ik wil gaan upgraden tot :

Proccesor : Celeron D 360 3.46 GHz
Moederbord: ASROCK I S775 4COREDUALVISTA C2D & QuadCore ATX
RAM : van oude systeem dus 1GB
Video : ook maar miss ook een nieuwe met PCI-Express
HDD: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/30
Voeding : Huntkey 500 Watt

Wat vinden jullie is het wel goed ? Ik neem nou celeron maar miss ooit eens dualcore .
Er komen ook allemaal leds en veel fans en koelers en lichjes is voeding dan wel genoeg ?

Leuk setje.. en dat met die voeding wil wel, want als je bijvoorbeeld een fan op je voeding aansluit dan zit er ook weer een aansluiting op die fan waar je dus weer een andere fan op aan kan sluiten.. hierdoor gaan de fans wel minder snel draaien..
Je kan ook een splitter kopen maar dan krijg je heel veel kabels in je pc.. maar dan draaien de koelers wel op full speed.

Hier is een foto's van zo'n splitter: http://www.atxpowersupplies.com/images/ysplitter-master-350x350.jpg
En hier kan je ze bestellen voor €2,00: http://www.1st-aid.nl/index.html?lang=nl&target=d69.html je moet dan de: Voeding Y splitter 2x5 polig 20CM hebben..

Ik ben zelf ook een pctje aan het bouwen.. dus ik wou even de speficaties van dat moederbord bekijken (ASROCK I S775 4COREDUALVISTA C2D & QuadCore ATX).. maar dat kan ik nergens vinden.. en ook geen foto..dus aan jouw de vraag..
Weet jij die specificaties toevallig of waar je die kan bekijken? :)

Marcel..

Laatst bewerkt:
jah dat is hem !!

Kan ook hier kijken

Ook denk ik om alles in een CoolerMaster Ammo kast in te zetten maar ik weet niet of je dan lichjes ziet . Heeft iemand er ervaring mee? Ik zou graag willen weten of je dan lichjes die in de kast zitte buiten de kast kan zien .

jah dat is hem !!

Kan ook hier kijken

Ook denk ik om alles in een CoolerMaster Ammo kast in te zetten maar ik weet niet of je dan lichjes ziet . Heeft iemand er ervaring mee? Ik zou graag willen weten of je dan lichjes die in de kast zitte buiten de kast kan zien .

Dan moet je zorgen dat er plexiglas in de kast zit zodat je in de kast kan kijken en dus ook die lichtjes ziet..Zoals deze:
mini-4.jpg
(mijn kast)
Het moederbord heeft een ATX-factor dus moet je ook zorgen dat je kast ATX is..
Dat staat er dan wel bij..
Hier kan je zo'n soort kast kopen: http://www.pixmania.nl/nl/nl/45733/art/advance/pc-behuizing-8066b-zorro.html

Laatst bewerkt:
hmm ... DAMN MOOIE KAST !!!:shocked:

alleen zit er geen gaatje of een klein raampje in die CoolerMaster Ammo ?

thanks voor de link ik zou het daar kopen :thumb: scheelt weer 15 euro :thumb: thanks:thumb:

je geheugen zal niet passen, je oude moederbord is ddr1, je nieuwe is ddr2 geheugen.

euhh ...

Hij heeft 2 slots DDR en 2 slots DDR II

daar zal die wel inpasse denk ik

Zoek alleen even goed uit of het PCI-E slot daadwerkelijk 16× is en er niet alleen zo uitziet.
AsRock heeft nog wel eens de eigenschap om dergelijke combo borden met een maximaal 4× slot uit te rusten.

Hier denk ik dus heletijd over.

Die slot maar er staat PCI-express graphic slot dus het zal wel x16 slot zijn.

hmm ... DAMN MOOIE KAST !!!:shocked:

alleen zit er geen gaatje of een klein raampje in die CoolerMaster Ammo ?

Ja, die kast heb ik gekocht voor €34,95 zonder voeding.. en zonder verzending..
Ik heb hem samen met voeding (460W) en 2 neon lampen gekocht..voor € 96,87 gewoon nieuw op www.ebay.nl
Er staan nog wel meer van zulke kasten op ebay.. misschien een idee .. ?

Die coolermaster ammo..
Coolermaster-Introduces-Ammo-533-Chassis-2.JPG

Dat is hem volgens mij.. ik zie geen klein raampje of gaatje.. :confused:

Laatst bewerkt:
en dat witte stukje aan de voorkant onderaan met cooler master logo ?

Inderdaad aan de voorkant zit een rooster waar het licht door kan komen en ook de twee roosters aan de zijkant zie je licht door.
Een mooie review van de kast

941014-03-01.jpg

Laatst bewerkt:
Maar die info op die site klopt niet echt. Sata staat op de die site 150MB/s
en op de site van Asrock staat 1.5GB/s dus info klopt nie en Ram staat dat ie in 2 slots DDR 2GB kan hebbe en in DDR2 slots ook 2 GB kan hebbe en er zijn 4 slots dus 2+2 is
4GB Ram.

Alleen jammer dat het van die x4 PCI-E wel klopt. Ik had liever dat het 16x slot was :(

Die info klopt, helaas voor jou, wel.
Jij rekent jezelf rijk.
Er staat dus 1,5 Gigabit (Gb), dat is hetzelfde als 150 Megabyte (MB) , verder er kan inderdaad 2GB DDR en 2GB DDRII in, je kan deze echter nooit samen gebruiken, dus bij elkaar optellen gaat ook niet, derhalve het maximaal beschikbare systeemgeheugen zal 2 GB bedragen.

oow:o :o Sorry maar ik wil die moederbord om te gaan upgraden en nou zie ik dat het helemaal niet zo goede moederbord is :( :( Een ander zoeken :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan