Upgrade ALiveNF4G-DVI

Status
Niet open voor verdere reacties.

markr

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Ik ben er inmiddels uit dat ik mijn met een ALiveNF4G-DVI moederbord upgraden.
Een harde schijf heb ik nog, wat er verder op dit moment in zit is het volgende:
AMD sepron 1.60 GHZ
2 GB RAM @ 266MHz
cd/dvd speler.

Ik wou sowieso een nieuwe videokaart ivm met het aansluiten van 2 beeldschermen verder zat ik te denken aan extra geheugen en een snellere CPU. Tevens moet er een draadloze netwerk kaart en een nieuwe voeding in.
Ik heb zelf de volgende onderdelen geselecteerd:
  1. MD Athlon 64 X2 6000+
  2. Club3D 9500GT 512MB GDDR2
  3. Corsair CX400W
  4. Eminent EM4057 wDESK Wireless PC
  5. Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G

Wat is nu het slimste om te doen, maakt het geheugen veel verschil?, is het slim om deze CPU te nemen? Wat zouden jullie doen?

cpu is goed
voeding is krap
videokaart is niet voor game doeleinden
de rest is best.

oude geheugen wegdoen is het best.
ja geheugen maakt veel uit dus probeer nog een extra GB er bij te kopen.

Laatst bewerkt:
cpu is goed
voeding is krap
videokaart is niet voor game doeleinden
de rest is best.

oude geheugen wegdoen is het best.
ja geheugen maakt veel uit dus probeer nog een extra GB er bij te kopen.

maakt het wel veel verschil dan van 2gig 266 naar 4 gig 800? En de voeding waarom meer, hoeveel zou jij erin hangen?

ja het is wel veel verschil, maar 3GB kost niet veel meer als 2GB.

op dit moment is dit goed als voeding, maar zodra je weer een nieuwe upgrade gaat doen, kan je de voeding weer upgraden.
ik zou dus eerder voor 400-500 gaan.

ik weet niet of je veel games speelt ,maar dan voldoet die videokaart echt niet.

ja het is wel veel verschil, maar 3GB kost niet veel meer als 2GB.

op dit moment is dit goed als voeding, maar zodra je weer een nieuwe upgrade gaat doen, kan je de voeding weer upgraden.
ik zou dus eerder voor 400-500 gaan.

ik weet niet of je veel games speelt ,maar dan voldoet die videokaart echt niet.

Nee hooguit redalert 2 maar verder nooit. Er zit momenteel al 2gig 266Mhz in, dus de vraag is dan dit vervangen of niet voor 4 gig 800mhz?

de gewone windows kan maar 3.2 GB aan.

maar goed, als je vista gaat draaien dan moet je zeker meer als 2 gb hebben.
als je xp gaat draaien is dat niet nodig.

groetjes.

de gewone windows kan maar 3.2 GB aan.

maar goed, als je vista gaat draaien dan moet je zeker meer als 2 gb hebben.
als je xp gaat draaien is dat niet nodig.

groetjes.

Jah in ijn eerste bericht stond ook al een voeding van 400watt (Corsair CX400W ), maar misschien ga ik dan voor een van 450 of 500. Bedankt voor de informatie:thumb:

Kan je niet beter iets verder doorsparen en dan een iets betere upgrade doen?
Ik denk/weet dat je daar iets langer plezier van gaat hebben, dan van de spullen die je nu gaat kopen.

Kan je niet beter iets verder doorsparen en dan een iets betere upgrade doen?
Ik denk/weet dat je daar iets langer plezier van gaat hebben, dan van de spullen die je nu gaat kopen.

De PC gaat enkel voor werk toepassing gebruikt worden. Wat kan dat beter, de CPU is maximale wat erin kan. Wat stel jij voor dan, een nieuw moederbord? Een betere videokaart is zeker niet nodig voor mijn toepassing maar als je goede ideeën hebt hoor ik ze graag:D

Tja een ander moederbord kost je zo 70 euro (dan heb je een goede voor jouw doelen).

Als ik geen rekening houdt met gamen, dan zou je kunnen volstaan met de onbaord vga.
Als processor kijken of je de X3 710/720 erin kan zetten, met als alternatief de X2 7750 (ongeveer net zo duur als de 6000)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan